ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

19/10/2023

Δ. Καλαματιανός: Ανίκανη η κυβέρνηση να προστατέψει νοικοκυριά και επιχειρήσεις από την ακρίβεια - βίντεο

Δ. Καλαματιανός: Ανίκανη η κυβέρνηση να προστατέψει νοικοκυριά και επιχειρήσεις από την ακρίβεια - βίντεο



Σημεία από την ομιλία του Βουλευτή Ηλείας και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. στην Ολομέλεια της Βουλής

Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, ο Διονύσης Καλαματιανός τόνισε πως ο ελληνικός λαός είναι συγκλονισμένος από το έγκλημα που συντελείται με τον βομβαρδισμό νοσοκομείου στη Γάζα.

«Όλη αυτή η φρίκη αποδεικνύει ότι ο ατέρμονος κύκλος της βίας και του αίματος οδηγεί μόνο σε νέες τραγωδίες.

Πρέπει να σταματήσει η αιματοχυσία. Να ενεργοποιηθούν οι Διεθνείς Οργανισμοί, να ενεργοποιηθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση στην κατεύθυνση της ειρήνευσης. Δυστυχώς, όμως, για μία φορά ακόμα η Ε.Ε. αποδεικνύεται ανίκανη να διασφαλίσει την ειρήνη και να έχει μια καίρια και σοβαρή παρέμβαση προστασίας των ανθρώπων.

Πρέπει να υπάρξει κατάπαυση του πυρός, να προστατευτούν οι άμαχοι, να μην υπάρξει μία νέα ανθρωπιστική κρίση. Να αναλάβει η διπλωματία, ο διάλογος και βεβαίως να εφαρμοστεί το Διεθνές Δίκαιο και οι αποφάσεις των Διεθνών Οργανισμών.

Ο ΟΗΕ έχει αποφασίσει για το τι πρέπει να γίνει στην περιοχή. Πρέπει να αναγνωριστεί ένα ανεξάρτητο παλαιστινιακό κράτος για να έχουν οι άνθρωποι αυτοί πατρίδα. Βεβαίως η Ελλάδα, η χώρα μας οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλίες. Οφείλει να είναι επισπεύδουσα της ειρήνης και να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο για να εφαρμοστεί το Διεθνές Δίκαιο. Εδώ και δεκαετίες έχουμε τον σεβασμό των αραβικών χωρών. Ταυτόχρονα, έχουμε και σχέσεις με το Ισραήλ. Μπορούμε, λοιπόν, να έχουμε αυτόν τον ρόλο, αρκεί η κυβέρνηση να το θελήσει. Όμως, μέχρι τώρα δεν έχουμε δει σημαντικές παρεμβάσεις στην κατεύθυνση αυτή.

Ως Έλληνες είμαστε με το δίκαιο και πάντοτε με το βλέμμα στραμμένο στους ανθρώπους. Βεβαίως και στην Κύπρο πρέπει να υπάρχει ειρήνευση, εφαρμογή του Διεθνούς Δικαίου και των αποφάσεων των Διεθνών Οργανισμών.»

Σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σημείωσε πως η κυβέρνηση αδιαφορεί συστηματικά για την ακρίβεια που καθημερινά γονατίζει νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

«Χθες, ο κ. Πρωθυπουργός είπε σε συνέντευξή του ότι η Ελλάδα δεν είναι "μπανανία". Το είπε προφανώς για να πείσει τους πολίτες ότι δεν συμβαίνει αυτό. Θα έπρεπε, όμως, να έχει πει τι έχει κάνει για να μην είναι η Ελλάδα "μπανανία".

Τι έχει κάνει για το γεγονός ότι η ακρίβεια πνίγει νοικοκυριά και επιχειρήσεις εδώ και δύο χρόνια;

Για το ότι το 2022 η χώρα μας ήταν η πιο ακριβή στην χονδρεμπορική τιμή του ρεύματος;

Τι έχει κάνει για το γεγονός ότι έχουμε από τα πιο ακριβά καύσιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ο πληθωρισμός στα τρόφιμα ανεβαίνει σε δυσθεώρητα ύψη;

Ταυτόχρονα η χώρα μας είναι η τρίτη χειρότερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε αγοραστική δύναμη, μόνο κάτω από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.

Όλο αυτό είναι ένα σπιράλ που προκαλεί ασφυξία στους πολίτες και στις επιχειρήσεις.

Θα πρέπει να μας πει τι θα κάνει ο κ. Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση συνολικά για το γεγονός ότι η Βουλγαρία ανακοίνωσε πως βάζει φόρο στο φυσικό αέριο που διέρχεται από αυτή, κάτι που σημαίνει ότι θα υπάρξει αύξηση στην τιμή του φυσικού αερίου. Οι γειτονικές χώρες Σερβία και Ουγγαρία αντέδρασαν, η κυβέρνηση τι θα κάνει για αυτό; Μέχρι τώρα δεν βλέπουμε τίποτα. Ίσως επιλέξει -ξανά- την αδράνεια και να βλέπει τις τιμές να αυξάνονται. Όταν μάλιστα έχει την ευθύνη για το γεγονός ότι αύξησε την εξάρτηση της χώρας από το φυσικό αέριο, με δικές της επιλογές μετά το 2019.»

Σχετικά με τα ζητήματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε την σπουδαιότητα του σιδηροδρόμου.

«Πράγματι κ. Υπουργέ, μετά τα ακραία φαινόμενα, δεν έχουμε σιδηροδρομική σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη. Είπατε ότι έχετε ένα σχέδιο. Πρέπει να πείτε, όμως, συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Πόσο καιρό δεν θα συνδέεται σιδηροδρομικά η Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη;

Ο σιδηρόδρομος έχει να κάνει και με την ασφάλεια των πολιτών. Το είδαμε στην τραγωδία των Τεμπών, ένα έγκλημα που δεν θα αφήσουμε να ξεχαστεί. Νέα παιδιά χάθηκαν, φοιτήτριες και φοιτητές η πλειοψηφία τους. Δεν θα αφήσουμε να ξεχαστεί με τίποτα αλλά οφείλουμε και ως Πολιτεία να λάβουμε μέτρα για να μην ξαναγίνει μια τέτοια τραγωδία, ένα τέτοιο έγκλημα.

Συνολικά, πέντε χρόνια τώρα, η κυβέρνησή σας έχει δείξει αδράνεια και αδιαφορία για τον σιδηρόδρομο. Όλες οι χώρες της Ευρώπης που έχουν ισχυρό σιδηροδρομικό δίκτυο και σιδηροδρομικές υπηρεσίες κάνουν ενέργειες, επεκτείνουν το δίκτυο και το ισχυροποιούν. Εδώ, πέντε χρόνια αδράνειας.

Παράδειγμα, ο τόπος μου, η Ηλεία. Από το 2011 δεν λειτουργεί σιδηρόδρομος. Υπήρξαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ συγκεκριμένο σχέδιο και μελέτες να υπογειοποιηθεί το δίκτυο στην Πάτρα μετά από διαβούλευση με τους φορείς και να συνεχίσει ο σύγχρονος σιδηρόδρομος στην Ηλεία, έναν τόπο που παράγει και ποσότητα και ποιότητα προϊόντων.

Εσείς, όμως, δεν έχετε κάνει τίποτα. Λέτε ότι θα φέρετε το μετρικό σύστημα. Ποιο είναι το μετρικό σύστημα; Αυτό που υπάρχει ήδη, που δεν μπορεί να συνδεθεί με το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο όλης της Ευρώπης. Δεν απαντά στις ανάγκες της Ηλείας και της Ελλάδας αυτό το σύστημα. Χρειαζόμαστε το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο για να μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη και διακίνηση των αγροτικών προϊόντων μας.

Βλέπουμε ότι όχι μόνο δεν κάνετε πράγματα, αλλά απεντάσσονται και έργα που είχαν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, που δυστυχώς εξελίσσεται σε μια ακόμα χαμένη ευκαιρία για την Ελλάδα. Όπως το έχετε σχεδιάσει, αφορά μόνο λίγους και ισχυρούς. Το 85,9% του συνόλου των δανείων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αφορά μόλις 36 μεγάλες επιχειρήσεις και ομίλους.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής στις 30-8-2023 απεντάσσονται δάνεια 800 εκατ. ευρώ για έργα που αφορούν και τον σιδηρόδρομο. Την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της Β. Ελλάδας που ίσως περιλαμβάνει την ανάταξη συνολικά του δικτύου, όπως επίσης τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕ.

Γιατί τέτοια αδιαφορία για τον σιδηρόδρομο; Μόνο αυτοκινητόδρομοι; Άρα ανεπάρκεια και αδιαφορία για την αξιοποίηση πόρων που θα υλοποιούσαν έργα τα οποία σχετίζονται με την ασφάλεια, την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξη της χώρας.

Επίσης, διαβάζουμε ότι θα πληρώσει το ελληνικό δημόσιο -δηλαδή όλοι εμείς οι Έλληνες φορολογούμενοι- 85 εκατ. ευρώ για ένα έργο το οποίο όχι μόνο δεν έγινε ποτέ, αλλά, ουσιαστικά, δεν ξεκίνησε ποτέ: τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Καλαμαριά, την υποθαλάσσια σήραγγα.»

Σχετικά με το νομοσχέδιο, επισήμανε για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2022/738 πως πρόκειται ουσιαστικά για μια διεύρυνση και ελαστικοποίηση του υφιστάμενου Κανονιστικού Πλαισίου.

«Παρατηρούμε πως είναι προβληματική αυτή η διαδικασία και για τη δημόσια ασφάλεια. Η Οδηγία δεν λαμβάνει υπόψη το ζήτημα της φορολογίας. Δηλαδή, μία μεταφορική επιχείρηση που δραστηριοποιείται εδώ, πλέον, ειδικά στη Β. Ελλάδα, θα έχει τεράστιο πρόβλημα. Δίπλα στη Βουλγαρία, η φορολογία είναι πολύ χαμηλότερη.

Τι λέτε στους ανθρώπους, δηλαδή; Κλείστε εδώ, να πάτε στη Βουλγαρία και να μισθώνετε τα μεταφορικά από εκεί. Πρόβλημα μεγάλο -συνολικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης- γιατί ενώ μιλάμε για ενιαία αγορά, φορολογική εναρμόνιση δεν υπάρχει, το κάθε κράτος τα δικά του. Πώς μπορεί να γίνει ενιαία αγορά χωρίς φορολογική ισονομία, ισότητα κ.α., είναι ένα ερώτημα.

Βεβαίως απαιτούνται πανευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για να λυθεί αυτό το θέμα, διαπιστώνουμε, όμως, ότι η δική σας κυβέρνηση δεν έχει τέτοια διάθεση να τις κάνει. Κυρίως πρέπει να σκεφτείτε πως θα προστατευτούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις του χώρου.

Η διάταξη που βάζετε για τους ΟΤΑ, δεν προβλέπεται στην Οδηγία. Μπορούσατε να μην τη βάλετε και σας έχουμε πει να την αποσύρετε. Δεν βλέπω να το κάνετε και το ερώτημα είναι, γιατί; Δεν καταλαβαίνετε ότι δεν ευνοεί τις μικρομεσαίες μη μεταφορικές επιχειρήσεις που θα ήθελαν να διευρύνουν τις δραστηριότητές τους; Προφανώς έτσι όπως την ενσωματώνετε ουσιαστικά δημιουργείτε άνισο ανταγωνισμό μεταξύ των μεταφορικών επιχειρήσεων και των μη μεταφορικών, γιατί οι μεταφορικές επιχειρήσεις έχουν συγκεκριμένες υποχρεώσεις που πρέπει να ληφθούν υπόψη.

Για την οδηγία για τα διευρωπαϊκά δίκτυα θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει ένας δημόσιος διάλογος, γιατί είναι έργα που πρέπει να υλοποιηθούν -αρκετά από αυτά- μέχρι το 2030. Δυστυχώς, δεν υπάρχει αυτός ο διάλογος.

Τέλος, η διάταξη για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ουσιαστικά μιλάτε για μια ανακύκλωση της φτώχειας, της ένδειας, της έλλειψης που υπάρχει σε προσωπικό. Το ερώτημα είναι στα πέντε χρόνια διακυβέρνησής σας, που προσλάβατε 3.500 ειδικούς φρουρούς, 1.000 ειδικούς φρουρούς για την αχρείαστη -όπως αποδείχτηκε- πανεπιστημιακή αστυνομία, ήταν αυτές οι προτεραιότητές σας και όχι για την ΥΠΑ, για ελεγκτές, για το ΕΚΑΒ, για πυροσβέστες;»

Κλείνοντας, επέκρινε την κυβέρνηση για τον τρόπο με τον οποίο πολιτεύεται, προσθέτοντας πως «εμείς είμαστε παρόντες, ασκούμε θεσμικά τα καθήκοντά μας ως Αξιωματική Αντιπολίτευση. Θα κάνουμε κριτική και θα καταθέτουμε προτάσεις για να λυθούν τα πραγματικά προβλήματα της καθημερινότητας των Ελλήνων πολιτών.»



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ