ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

11/07/2022

Επίκαιρη ερώτηση Μεϊκόπουλου: Εδώ και 3 χρόνια συστηματική απαξίωση του σιδηρόδρομου Μαγνησίας

Επίκαιρη ερώτηση Μεϊκόπουλου: Εδώ και 3 χρόνια συστηματική απαξίωση του σιδηρόδρομου Μαγνησίας



Τα τελευταία τρία χρόνια ο σιδηρόδρομος Μαγνησίας και ειδικότερα η γραμμή Βόλος-Λάρισα, υφίσταται συστηματική απαξίωση εκ μέρους της κυβέρνησης, ενώ σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο, από τον περασμένο Νοέμβριο συντελούνται συστηματικά μειώσεις προσωπικού και βαρδιών, σημειώνει ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Στις 30/05/2022, εγκρίθηκε ο νέος εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας του ΟΣΕ (ΦΕΚ 2623, τεύχος Β), σύμφωνα με τον οποίο το Δ Τμήμα στην Υπηρεσία Γραμμής και η Δ Επιθεώρηση καταργούνται από τον ΟΣΕ Βόλου και μεταφέρονται διοικητικά στη Λάρισα, κίνηση που απαξιώνει διοικητικά το σιδηρόδρομο της περιοχής, καθώς πλέον δεν υπάρχουν θέσεις σταθμαρχών και κλειδούχων.

Ο σχεδιασμός υποβάθμισης του σιδηρόδρομου του Βόλου, είχε ξεκινήσει την περίοδο 2010-2015 και ήταν κάτι το οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ απέτρεψε, καθώς το 2016, με απόφαση του τότε Υπουργού επαναλειτούργησαν οι Υπηρεσίες του ΟΣΕ στο Βόλο.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, υπάρχει σημαντική έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ Βόλου, ενώ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για κάλυψη των θέσεων που παραμένουν κενές μετά τη συνταξιοδότηση εργαζόμενων.

Όπως αναφέρει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, η εκτεταμένη υποστελέχωση του ΟΣΕ Βόλου έχει ως αποτέλεσμα να μην εξασφαλίζεται η ορθή λειτουργία των τρένων, αλλά και να δυσχεραίνεται δυσανάλογα η καθημερινότητα των εργαζόμενων, οι οποίοι αναγκάζονται να μετακινούνται συνεχώς για την κάλυψη αναγκών. Ταυτόχρονα η εικόνα της πλήρους απαξίωσης του σιδηρόδρομου, δεν συνάδει με τη συνολική προσπάθεια αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της Μαγνησίας, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε διπλή γραμμή στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, προχώρησε και έβαλε σε νέα θεμέλια το έργο της ηλεκτροκίνησης στο Νομό, έκανε όλες τις σήραγγες στους μεγάλους ορεινούς όγκους και σύμφωνα με τους εργαζόμενους κράτησε τη λειτουργία του σιδηρόδρομου σε υψηλό επίπεδο τόσο όσον αφορά την εξυπηρέτηση του κόσμου, όσο και τη μετακίνηση εμπορευμάτων.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ καλεί τον Υπουργό να απαντήσει για ποιο λόγο συντελείται συστηματική απαξίωση του σιδηρόδρομου του Βόλου εδώ και τρία χρόνια, τόσο σε προσωπικό, όσο και σε υποδομές και πώς συνάδει αυτό με τη συνολική προσπάθεια αναβάθμισης και εξέλιξης της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.

Το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερ`ωτησης:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

ΘΕΜΑ: Εδώ και 3 χρόνια συστηματική απαξίωση του σιδηρόδρομου Μαγνησίας

Τα τελευταία τρία χρόνια ο σιδηρόδρομος Μαγνησίας και ειδικότερα η γραμμή Βόλος-Λάρισα, υφίσταται συστηματική απαξίωση εκ μέρους της κυβέρνησης. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο, από τον περασμένο Νοέμβριο συντελούνται συστηματικά μειώσεις προσωπικού και βαρδιών.

Στις 30/05/2022, εγκρίθηκε ο νέος εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας του ΟΣΕ (ΦΕΚ 2623, τεύχος Β), σύμφωνα με τον οποίο το Δ Τμήμα στην Υπηρεσία Γραμμής και η Δ Επιθεώρηση καταργούνται από τον ΟΣΕ Βόλου και μεταφέρονται διοικητικά στη Λάρισα, κίνηση που απαξιώνει διοικητικά το σιδηρόδρομο της περιοχής, καθώς πλέον δεν υπάρχουν θέσεις σταθμαρχών και κλειδούχων.

Ο σχεδιασμός υποβάθμισης του σιδηρόδρομου του Βόλου, είχε ξεκινήσει την περίοδο 2010-2015 και ήταν κάτι το οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ απέτρεψε, καθώς το 2016, με απόφαση του τότε Υπουργού επαναλειτούργησαν οι Υπηρεσίες του ΟΣΕ στο Βόλο.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, υπάρχει σημαντική έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ Βόλου, ενώ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για κάλυψη των θέσεων που παραμένουν κενές μετά τη συνταξιοδότηση εργαζόμενων.

Η εκτεταμένη υποστελέχωση του ΟΣΕ Βόλου έχει ως αποτέλεσμα να μην εξασφαλίζεται η ορθή λειτουργία των τρένων, αλλά και να δυσχεραίνεται δυσανάλογα η καθημερινότητα των εργαζόμενων, οι οποίοι αναγκάζονται να μετακινούνται συνεχώς για την κάλυψη αναγκών. Ταυτόχρονα η εικόνα της πλήρους απαξίωσης του σιδηρόδρομου, δεν συνάδει με τη συνολική προσπάθεια αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της Μαγνησίας, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε διπλή γραμμή στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, προχώρησε και έβαλε σε νέα θεμέλια το έργο της ηλεκτροκίνησης στο Νομό, έκανε όλες τις σήραγγες στους μεγάλους ορεινούς όγκους και σύμφωνα με τους εργαζόμενους κράτησε τη λειτουργεία του σιδηρόδρομου σε υψηλό επίπεδο τόσο όσον αφορά την εξυπηρέτηση του κόσμου, όσο και τη μετακίνηση εμπορευμάτων.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Για ποιο λόγο συντελείται συστηματική απαξίωση του σιδηρόδρομου του Βόλου εδώ και τρία χρόνια, τόσο σε προσωπικό, όσο και σε υποδομές και πώς συνάδει αυτό με τη συνολική προσπάθεια αναβάθμισης και εξέλιξης της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας;

Ο ερωτών βουλευτής
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ