ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

29/09/2021

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ: Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων και οι επιπτώσεις τους στη διαχείριση της πανδημίας στα παιδιά

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ:  Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων και οι επιπτώσεις τους στη διαχείριση της πανδημίας στα παιδιά



ΕΡΩΤΗΣΗ  

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων και οι επιπτώσεις τους στη διαχείριση της πανδημίας στα παιδιά».

Σε εφαρμογή νόμου που ψηφίστηκε δυστυχώς πρόσφατα από τη ΝΔ, ελήφθη και η αντιπαιδαγωγική «πρόνοια» για την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, άρα και τη σύμπτυξη τμημάτων αλλά και ολόκληρων σχολείων, με βασικό στόχο και σκοπό την μείωση των αναπληρωτών και ωρομισθίων καθηγητών και δασκάλων και του κόστους λειτουργίας του δημόσιου σχολείου. Δε λαμβάνεται φυσικά υπόψη η υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όταν οι μαθητές αυξάνονται σε μια τάξη, (άλλωστε επιθυμία του Υπουργείου είναι και σε αυτό το σημείο τα δημόσια σχολεία να μην υπερτερούν των ιδιωτικών), αλλά και η απαλοιφή αντικειμένων και ειδικοτήτων που δεν συγκεντρώνουν το «απαραίτητο», αυξημένο φυσικά, αριθμό ενδιαφερόμενων μαθητών. Αλλά πέρα από τον αντιεκπαιδευτικό τους χαρακτήρα, αυτό που κάνει στην παρούσα συγκυρία τις εκπαιδευτικές «καινοτομίες» του Υπουργείου ΚΑΙ υγειονομικά επικίνδυνες είναι, φυσικά, η πανδημία.

 Σε συνέντευξή του ο γενικός γραμματέας του υπουργείου δήλωνε σε πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ στις 19/8/2021  ότι «στο κέντρο των μεγάλων πόλεων […], όπου είναι αυτό δυνατόν σπάμε τα τμήματα και διορίζουμε επιπλέον αναπληρωτές. Εμείς είμαστε σε επικοινωνία με τους δήμους όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος παίρνουμε τον χώρο αυτό και τον δίνουμε στα σχολεία για να αναπτυχθούν τα τμήματα».

Αντ’ αυτού, στη Β Λυκείου του 8ου Λυκείου Αμαρουσίου, αντί για 4 τμήματα θα λειτουργήσουν 3 ενώ υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα και ενώ οι αίθουσες στις οποίες θα γίνονται τα μαθήματα δε χωράνε μαθητές πλήρους σωματικής διάπλασης όπως είναι τα παιδιά Λυκείου, και δη τηρώντας αποστάσεις, όπως υπογραμμίζει στη διαμαρτυρία του ο αντίστοιχος σύλλογος γονέων και κηδεμόνων. Το ίδιο και στο 2ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου, για τη Β τάξη του, όπου συμπτύσσονται τμήματα -και πάλι- ενώ υπάρχουν αίθουσες να τους στεγάσουν όλους, με αποτέλεσμα να προκύπτουν τμήματα 27 παιδιών (το 25 συν 10% όπως «προβλέπεται» στη σχετική εγκύκλιο) σε αίθουσες μικρές και άρα ακατάλληλες για να φιλοξενήσουν τόσα παιδιά και δη σε συνθήκες πανδημίας. Το ίδιο έχει συμβεί και στο 39ο Γενικό Λύκειο Αθηνών που επίσης διαθέτει τις απαιτούμενες αίθουσες για να μην συμπτυχθούν τμήματα, με αποτέλεσμα να στριμώχνονται 27 μαθητές  σε αίθουσες γενικά μικρές χωρίς φυσικά να τηρούνται οι αποστάσεις που προβλέπονται για την προστασία από τη μετάδοση του Covid 19, όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων και στη διαμαρτυρία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών του Λυκείου. Το ίδιο συνέβη και με τη συγχώνευση τμημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια και τη μη έγκριση «ολιγομελών» τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού και τομέων/ειδικοτήτων στο μοναδικό ΕΠΑΛ στη Φωκίδα, όπως καταγγέλλει η αντίστοιχη ΕΛΜΕ.


Επειδή αυτή η λογική της σύμπτυξης μαθητικών αναγκών μόνο βλάπτει την εκπαιδευτική διαδικασία και μάλιστα μετά από την πολύ δύσκολη περσινή χρονιά για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Επειδή το πρόβλημα πανελλαδικά είναι έντονο, με τμήματα 27,28 και 29(!) μαθητών να στριμώχνονται σε μικρές τάξεις -ακόμη και μαθητών Λυκείου με ενήλικη σωματική διάπλαση.
Επειδή δεν είναι δυνατό αυτό το ούτως ή άλλως αντιπαιδαγωγικό μέτρο να εφαρμόζεται με απίστευτο κυνισμό φέτος, ενώ οι μετρήσεις εντοπίζουν ήδη ότι τα κρούσματα μεταξύ 4 και 18 ετών αντιστοιχούν στο 24% του συνόλου των νέων μολύνσεων με τάση σαφώς ανοδική.
Επειδή δεν είναι δυνατό σε έναν πληθυσμό στη συντριπτική πλειοψηφία του ανεμβολίαστο όπως είναι τα παιδιά και οι μαθητές, το μόνο μέτρο πρόληψης στα σχολεία να συνίσταται σε ένα ανοιχτό παράθυρο.
Επειδή δεν είναι δυνατό η κυβέρνηση να εγκαλεί διαρκώς τους πολίτες θυμίζοντάς τους την ατομική τους ευθύνη έναντι της πανδημίας, αλλά για τα παιδιά που της εμπιστεύονται οι πολίτες στα δημόσια σχολεία να λειτουργεί αντίθετα ως προς τις συστάσεις των ειδικών.
Επειδή το ποσό που δήθεν θα εξοικονομηθεί από τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους που θα αφήσει άνεργους το ΥΠΑΙΘ, δε δικαιολογεί σε καμία περίπτωση το ρίσκο για την υγεία και την επιβάρυνση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για όλη τη σχολική κοινότητα.
 
Ερωτάται η κ. Υπουργός:

    1. Τι προτίθεται να κάνει προκειμένου να μη στριμώχνονται 27, 28, 29 μαθητές στις σχολικές αίθουσες με άμεσο κίνδυνο της υγείας τους, ενώ υπάρχουν αίθουσες για να φιλοξενήσουν πιο μικρά τμήματα;
    2. Τι προτίθεται να κάνει για να γίνουν σεβαστές και οι εκπαιδευτικές επιθυμίες όλων των μαθητών ώστε να μην παραγνωρίζονται οι ανάγκες τους στη λογική των περικοπών με κάθε κόστος;
    3. Τι προτίθεται να κάνει για να προστατεύσει πραγματικά την υγεία των μαθητών εν όψει Χειμώνα, οπότε και τα παράθυρα -ιδίως σε βόρειες περιοχές της πατρίδας μας- κλείνουν, ώστε συνδυάζοντας τους 27 μαθητές ανά τμήμα και την προϋπόθεση του 50 + 1 για το κλείσιμο των σχολείων, να μη καταστήσει -με δική της ευθύνη- το σχολείο εστία υπερ-μετάδοσης του covid 19;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Χρηστίδου Ραλλία
Αγαθοπούλου Ειρήνη-Ελένη
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλειος
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Ιωάννης
Μπαλάφας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Νοτοπούλου Αικατερίνη (Κατερίνα)
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Ξανθός Ανδρέας
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπαηλιού Γεώργιος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη Θεοδώρα
Τόλκας Άγγελος
Φάμελλος Σωκράτης
Χαρίτου Δημήτριος
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ