ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

05/07/2021

Επίκαιρη ερώτηση Χ. Μαμουλάκη: Ποια θα είναι η μορφή αξιοποίησης της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης στο Ηράκλειο Κρήτης;

Επίκαιρη ερώτηση Χ. Μαμουλάκη: Ποια θα είναι η μορφή αξιοποίησης της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης στο Ηράκλειο Κρήτης;



ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Ποια θα είναι η μορφή αξιοποίησης της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης στο Ηράκλειο Κρήτης;»

Στις 23 Ιανουαρίου 2020 ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπέγραψε με τον Αντιπρόεδρο της ΕΤΕπ την δανειακή σύμβαση, για την της κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης στην τοποθεσία Καστελίου ύψους 180.000.000 ευρώ. Η τράπεζα με την υπογραφή της δανειακής σύμβασης έδωσε στην δημοσιότητα συνοδευτικό της σύμβασης έγγραφο στο οποίο αναφερόταν ότι η ελληνική πολιτεία δεσμευόταν να προωθήσει την αξιοποίηση της έκτασης του αεροδρομίου Καζαντζάκη ώστε να καταστεί εφικτή η εκταμίευση των πόρων για το νέο αεροδρόμιο. Η μορφή και το μοντέλο αξιοποίησης της αστικής ανάπλασης που θα προωθούταν στην περιοχή επαφιόταν στις ελληνικές αρχές, ωστόσο το έγγραφο προσδιόριζε ότι τα βήματα για την μελετητική ωρίμανση του έργου της ανάπλασης αποτελούσαν αναβλητική αίρεση για την εκταμίευση των δόσεων του δανείου και άρα για την υλοποίηση του αεροδρομίου Καστελιού.
Έκτοτε, ο κύριος Υπουργός έχει επανειλημμένα αρνηθεί, κατά παράβαση του κοινοβουλευτικού τύπου και των δημοκρατικών ηθών, να καταθέσει στην εθνική αντιπροσωπεία το ακριβές περιεχόμενο της υπογεγραμμένης σύμβασης με την ΕΤΕπ, την ώρα που τα πρώτα ορόσημα που έθετε το συνοδευτικό κείμενο της σύμβασης έχουν ήδη παρέλθει. Ταυτόχρονα όμως, από την αρχή της θητείας του ο κ. Υπουργός δεν παραλείπει να δηλώνει στις δημόσιες τοποθετήσεις του ότι η εκμετάλλευση του πρώην αεροδρομίου θα προκύψει μέσα από την διαδικασία των «Προτάσεων Καινοτομίας» (Unsolicitated Proposals). Η εν λόγω πρακτική, ξένη ως προς τις προβλέψεις της ευρωπαϊκής οδηγίας για τις συμβάσεις παραχώρησης, επι της ουσίας αποτελεί δημόσιο διαγωνισμό για την κατάθεση προτάσεων του ιδιωτικού τομέα για την αξιοποίηση μέσω ΣΔΙΤ δημόσιας περιουσίας.
Ωστόσο, ο Δήμος Ηρακλείου τον Φεβρουάριο του 2021 έθεσε στην δημοσιότητα μελέτη με τίτλο «Εκτίμηση και Αντιμετώπιση Κοινωνικοοικονομικών, Αναπτυξιακών και Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την Απομάκρυνση του Αεροδρομίου ‘Ν. Καζαντζάκης’» με την οποία περιγράφονταν βασικές χρήσεις και μορφές εκμετάλλευσης για την έκταση του πρώην αεροδρομίου. Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη η έκταση θα μπορούσε να υποδιαιρεθεί σε 5 διακριτές χωρικές ενότητες εκ των οποίων το 34% να αποτελέσει ένα ενιαίο χώρο πρασίνου, το 15% θεματικό πάρκο, το 15% επιχειρηματικό πάρκο, το 20% περιοχή ήπιας τουριστικής ανάπτυξης και το 16% περιοχή για την μεταφορά διοικητικών λειτουργιών και μεγάλων ιδιωτικών ιδιοκτησιών ώστε να αποδεσμευτούν εκτάσεις στο πυκνό πολεοδομικό ιστό του Ηρακλείου και να υλοποιηθεί το όραμα της «διπλής ανάπλασης» της πόλης. Μια τέτοια πρόταση θα απαντούσε στα φλέγοντα προβλήματα της πόλης του Ηρακλείου με την τεράστια έλλειψη ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου ενώ μέσα από τις ήπιες εμπορικές εκμεταλλεύσεις που προβλέπει θα μπορούσε να καταστεί και οικονομικά βιώσιμη.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός,

1) Προτίθεται το Υπουργείο αποδεχθεί την πρόταση του Δήμου Ηρακλείου για την ανάπλαση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης ώστε να πραγματοποιηθεί ένα ανοικτό στην τοπική κοινωνία πάρκο και να υλοποιηθεί η «διπλή ανάπλαση» της πόλης του Ηρακλείου;
2) Αποτελεί η μελετητική ωρίμανση του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης αναβλητική αίρεση για την χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ του αεροδρομίου Καστελίου;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μαμουλάκης Χάρης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ