ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

01/07/2021

Σ. Φάμελλος: Ευθύνη του πρωθυπουργού να μη διασπαστεί η ιστορία και η κοινωνία της Θεσσαλονίκης

Σ. Φάμελλος: Ευθύνη του πρωθυπουργού να μη διασπαστεί η ιστορία και η κοινωνία της Θεσσαλονίκης



Στο ζήτημα των αρχαίων του Μετρό της Θεσσαλονίκης στη Βενιζέλου και στη σπουδαιότητά τους για την ιστορική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης και της Ελλάδας αλλά και για την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, αναφέρθηκε ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης και Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Φάμελλος σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Εγνατία Τηλεόραση.

Ο Σ. Φάμελλος σχολίασε τη δυνατότητα λειτουργίας της βασικής γραμμής από το 2020, με εξυπηρέτηση του εμπορικού κόσμου και των πολιτών της Θεσσαλονίκης, αλλά και τη δυνατότητα προβολής και προσέλκυσης τουριστών λόγω του βυζαντινού θησαυρού της Βενιζέλου, αν η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνέχιζε το έργο όπως είχε προγραμματιστεί. Επίσης, εξέφρασε την αμφιβολία του για τη δυνατότητα διαφύλαξης και επανατοποθέτησης των τμημάτων που θα τεμαχιστούν και θα αποσπαστούν, όπως έχει διατυπώσει το σύνολο της παγκόσμιας αρχαιολογικής κοινότητας εφόσον μιλάμε για ένα μοναδικό βυζαντινό εύρημα. Τεκμηρίωσε τη λύση παραμονής των αρχαίων με βάση την υπάρχουσα μελέτη, που εξασφαλίζει την κατασκευή του σταθμού στη Βενιζέλου χωρίς απόσπαση των αρχαίων αλλά και τη διέλευση της στοάς των συρμών του Μετρό κάτω από τα αρχαία της οδού Βενιζέλου - έργο που έχει ήδη υλοποιηθεί.

Ο Σ. Φάμελλος αναρωτήθηκε γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιμένει εμμονικά να καθυστερεί το έργο και να αποστρέφεται την κατά τόπου ανάδειξη των ευρημάτων, εφόσον παρέλαβε το έργο στο 75%. Στηλίτευσε την απόφαση του κ.Μητσοτάκη - στην ΔΕΘ του 2019- σχετικά με την παύση των εργασιών του μετρό και την απόσπαση των ευρημάτων, χωρίς να τεκμηριώσει το λόγο και την καθυστέρηση για πολλά χρόνια, εφόσον η ολοκλήρωση και η χρήση του μετρό ήταν ζήτημα χρόνου.

Σχετικά με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σχολίασε πως η οριακή απόφαση με 13 ψήφους υπέρ και 12 ψήφους κατά φανερώνει πως υπάρχει ένας ισχυρός διχασμός στα μέλη του, διχασμό που δεν πρέπει η κυβέρνηση με ευθύνη της να αφήσει να συνεχιστεί στην κοινωνία. Εξάλλου με βάση πολλές καταγραφές η κοινωνία της Θεσσαλονίκης δεν στηρίζει την απόσπαση και τον τεμαχισμό της ιστορικής μνήμης της πόλης και της χώρας, εφόσον μιλάμε για ένα μνημείο που χαρακτηρίστηκε Βυζαντινή Πομπηία. Για το λόγο αυτό είναι ευθύνη της κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού να μην καταστραφεί η ιστορία της Θεσσαλονίκης και να μη διχαστεί η κοινωνία.

Ο Σ.Φάμελλος υποστήριξε πως αν ακολουθούνταν η εγκεκριμένη μελέτη, που έχει καλύψει επιστημονικά και η επιστημονική κοινότητα της Πολυτεχνικής Σχολής της Θεσσαλονίκης, σήμερα η Θεσσαλονίκη θα είχε Μετρό, η εμπορική αρτηρία της πόλης θα είχε αποκατασταθεί και τα σπουδαία αρχαία ευρήματα θα έμεναν αλώβητα στη θέση όπου ανευρέθηκαν. Επιπλέον, ο κ.Φάμελλος σχολίασε ότι αυτή η επιλογή Μητσοτάκη καθυστερεί και την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, που φέτος θα τελείωνε.

Αναφορικά με τον ΟΑΣΘ και την αποκάλυψη πως υπάρχουν εργαζόμενοι με πλαστά στοιχεία, ο Σ. Φάμελλος υποστήριξε πως οφείλουν όλοι να σέβονται και να τηρούν τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και την ισονομία και ότι παράτυπο υπάρχει σαφώς και πρέπει να εξεταστεί. Τόνισε ότι αυτό από το οποίο υποφέρει η Θεσσαλονίκη είναι η έλλειψη λεωφορείων που εξυπηρετούν τους πολίτες. Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που έχουν δημοσιοποιηθεί, σήμερα δεν κυκλοφορούν 200 (!) από τα λεωφορεία που παρέλαβε η ΝΔ σε κυκλοφορία στον ΟΑΣΘ το 2019 και αυτά είναι παροπλισμένα στα αμαξοστάσια χωρίς να επισκευάζονται. Από την άλλη τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία, δεν έχουν κλιματισμό, ούτε επαρκή τεχνικά χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα σχεδόν όλα να είναι εκτός κυκλοφορίας. Συμπλήρωσε, δε, πως πρέπει να επιληφθεί η δικαιοσύνη και να γίνει διερεύνηση για το ποιοι έχουν σπαταλήσει δημόσιο χρήμα για την αγορά μη χρηστικών οχημάτων για τη Θεσσαλονίκη και γιατί έχει απαξιωθεί ο στόλος των λεωφορείων, ενώ πολλοί εργαζόμενοι είναι εκτός υπηρεσίας.

Σχετικά με το ζήτημα του Covid19, ο κ.Φάμελλος δήλωσε πως «δεν επιτρέπεται κανένας διαχωρισμός στους πολίτες, αλλά οφείλουμε ως πολιτεία να επιταχύνουμε το πρόγραμμα του εμβολιασμού, για την ασφάλεια όλων. Γιατί το εμβόλιο είναι δικαίωμα». Σχολίασε επίσης, πως οι εξαγγελίες του κ.Μητσοτάκη για το πρόγραμμα εμβολιασμού έως τέλος Μαρτίου απομακρύνθηκαν δύο μήνες από το χρονοδιάγραμμα και τους στόχους που είχαν τεθεί, ενώ οι διαφορετικές ανακοινώσεις για την ηλικιακή ομάδα που πρέπει να εμβολιαστεί με το Astra Zeneka δημιούργησε μόνο σύγχυση, φόβο και αναξιοπιστία στους πολίτες. Ταυτόχρονα, καυτηρίασε το χρηματικό αντάλλαγμα των 150€ της κυβέρνησης στους νέους και στις νέες για να εμβολιαστούν, και το λάθος της να υποτιμήσει το δικαίωμά τους στην υγεία με αυτόν τον τρόπο.

Τέλος, αναφορικά με τα self-test που καλούνται γονείς και καταστηματάρχες να πληρώνουν υποστήριξε πως «δεν πρέπει η πολιτεία να μεταφέρει το οικονομικό κόστος του κορονοϊού στην κοινωνία, στις οικογένειες και στον εμπορικό κλάδο. Ούτε επίσης, θα υπάρξει πρόοδος στην αγορά με τις απειλές του κ.Γεωργιάδη περί χρεωκοπίας».

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ