ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

10/02/2021

Τ. Ελευθεριάδου: Το νομοσχέδιο Κεραμέως απευθύνεται μόνο στους «έχοντες» φοιτητές - βίντεο

Τ. Ελευθεριάδου: Το νομοσχέδιο Κεραμέως απευθύνεται μόνο στους «έχοντες» φοιτητές - βίντεο



Τοποθέτηση της βουλεύτριας Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στην ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Στην ολομέλεια του ελληνικού κοινοβουλίου για το σ/ν του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» τοποθετήθηκε η βουλευτής Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Τάνια Ελευθεριάδου.

Όπως τόνισε, το προς συζήτηση νομοσχέδιο υποκρύπτει δύο θέματα:

πρώτον, το μεγάλο ρουσφέτι προς τους κολλεγιάρχες «για να πολλαπλασιάσουν την πελατεία και τα κέρδη τους θυσιάζοντας τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση» και,

δεύτερον, την επιβολή αστυνομοκρατίας μέσα στα δημόσια πανεπιστήμια.

Σημείωσε ότι η απαξίωση του δημόσιου τομέα γίνεται, κάθε φορά, με χειρουργική ακρίβεια. «Η υγεία, η κοινωνική ασφάλιση, η εκπαίδευση εν προκειμένω, ακόμα και το νερό, το ρεύμα, ο αέρας, οι μεταφορές γίνονται από εσάς διαχρονικά αντικείμενο για χρυσές μπίζνες. Και χρυσές μπίζνες κάνετε και σήμερα παρ’ όλο που η φτώχεια έξω θερίζει, παρ’ όλο που η ανεργία έχει ανέβει στα ύψη, παρ’ όλο που η οικονομία έχει παραλύσει και οι επιχειρηματίες της εστίασης σάς παραδίδουν τα κλειδιά τους τις αμέσως επόμενες ώρες», συμπλήρωσε.

Τόνισε ότι το υπό συζήτηση νομοσχέδιο έρχεται να ολοκληρώσει την κατεδάφιση των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων που ξεκίνησε με την εξομοίωσή τους με «τα κολλέγια τριετούς φοίτησης, τα αδιαβάθμητα κολλέγια, τα χωρίς αξιολόγηση κολλέγια τα οποία η ΝΔ έκανε ισότιμα με τα δημόσια πανεπιστήμια πενταετούς φοίτησης».

Η κ. Ελευθεριάδου σχολίασε την χαρακτηριστική της γραμμής της ΝΔ τοποθέτηση βουλευτή της, ο οποίος τόνισε ότι αν ένα παιδί δεν μπορεί να γράψει πάνω από τη βάση, δεν έχει καμία ελπίδα να τελειώσει τις σπουδές του και πως οι μόνοι κερδισμένοι από αυτόν θα είναι ο σουβλατζής της γειτονιάς και ο ιδιοκτήτης του σπιτιού που νοικιάζει. «Να προσθέσω εγώ κάτι, αυτόν για τον οποίο θα υπάρχει ακόμα όφελος. Εκτός από τον σουβλατζή και τον ιδιοκτήτη του σπιτιού του, θα υπάρχει, λοιπόν, όφελος και στον ίδιο τον φοιτητή, αλλά και στον «κολλεγιάρχη». Τότε, αυτή η εικόνα σας αρέσει, αλλάζει τα δεδομένα. Τότε αυτός ο φοιτητής είναι καλός. Τότε αυτός ο φοιτητής που θα πληρώσει με τα λεφτά των γονιών του και πολλές φορές με τον ιδρώτα των γονιών του -γιατί εκεί θα καταντήσουν οι μικρομεσαίοι, να πηγαίνουν τα παιδιά τους στα κολλέγια-, θα πάρει πτυχίο εγκαίρως -δεν θα είναι εκπρόθεσμος δηλαδή, δεν θα είναι αιώνια φοιτητής-, θα έχει ισότιμο πτυχίο με τους άλλους φοιτητές στα δημόσια πανεπιστήμια, που εσείς θεωρείτε τώρα ικανούς και ότι πρέπει να ξεχωρίζουν» συμπλήρωσε.

Τέλος, απευθυνόμενη στην κ. Κεραμέως ανέφερε φορείς και προσωπικότητες της κοινωνίας, οι οποίες δεν ανήκουν στον χώρο της Αριστεράς (όπως ο κ. Φορτσάκης και ο κ. Σουφλιάς) που τοποθετήθηκαν αρνητικά απέναντι στο εν λόγω νομοσχέδιο. Συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι το σχέδιο νόμου της Κυβέρνησης απευθύνεται στους «έχοντες» φοιτητές και φοιτήτριες. «Τους υπόλοιπους που δεν τολμήσετε να τους συναντήσετε ούτε κρυμμένη πίσω από την οθόνη του υπολογιστή σας θα τους συναντήσετε αναγκαστικά στους δρόμους και στις πορείες. Και εμείς θα είμαστε μαζί τους» κατέληξε.

 

 

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία:

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

το υπό συζήτηση νομοσχέδιο διαφημίζεται ως ένα νομοσχέδιο που θα αναβαθμίσει τα δημόσια πανεπιστήμια. Στην πραγματικότητα όμως υποκρύπτει δύο πράγματα.
Το μείζον για εσάς τη δεδομένη χρονική στιγμή, το μεγάλο ρουσφέτι, δηλαδή, που κάνετε προς τα ιδιωτικά κολέγια για να πολλαπλασιάσουν την πελατεία και τα κέρδη τους θυσιάζοντας τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.

Και το επί του παρόντος έλασσον για εσάς, την επιβολή αστυνομοκρατίας μέσα στα δημόσια πανεπιστήμια. Λέω επί του παρόντος, γιατί σας εκφράζει η αστυνομοκρατία και την επιθυμείτε. Απλά την έχετε ήδη πετύχει με την άρση του ασύλου, με την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και τώρα φέρνετε επιπλέον την αστυνομοκρατία μέσα στα πανεπιστήμια για να αποπροσανατολίσετε τον κόσμο από το μείζον που είναι το ρουσφέτι στα κολέγια και να προκαλέσετε τα αντανακλαστικά των αριστερών και δημοκρατικών παρατάξεων.

Ο τρόπος με τον οποίο υποβαθμίζετε και πραγματικά ευτελίζετε τη δημόσια δωρεάν παιδεία και τα δημόσια πανεπιστήμια δεν μας εκπλήσσει. Στον πυρήνα της πολιτικής σας έχετε την προάσπιση και ολοκληρωτική επικράτηση κάθε τι ιδιωτικού έναντι του περιορισμού και ουσιαστικά της εξαφάνισης κάθε τι δημοσίου. Δεν μπορείτε να αποδεχτείτε με τίποτα και να υιοθετήσετε το δεδομένο ότι ένα δημόσιο αγαθό πρέπει να παρέχεται δωρεάν ή με ελάχιστο αντάλλαγμα με κοινωνικά κριτήρια και όχι να παραδίδεται σε ιδιώτες οι οποίοι θα το παράγουν και θα το διανέμουν μόνο στους διαθέτοντες τους αναγκαίους οικονομικούς πόρους.

Η υγεία, η κοινωνική ασφάλιση, η εκπαίδευση εν προκειμένω, ακόμα και το νερό, το ρεύμα, ο αέρας, οι μεταφορές γίνονται από εσάς διαχρονικά αντικείμενο για χρυσές μπίζνες. Και χρυσές μπίζνες κάνετε και σήμερα παρ’ όλο που η φτώχεια έξω θερίζει, παρ’ όλο που η ανεργία έχει ανέβει στα ύψη, παρ’ όλο που η οικονομία έχει παραλύσει και οι επιχειρηματίες της εστίασης σάς παραδίδουν τα κλειδιά τους τις αμέσως επόμενες ώρες.

Εσάς το μυαλό σας ακόμα και τώρα είναι στο πώς θα ωφελήσετε τα ιδιωτικά συμφέροντα και εν προκειμένω τους «κολλεγιάρχες». Και το κάνετε κάθε φορά με την ίδια περπατημένη, με την ίδια χειρουργική ακρίβεια: Υποχρηματοδοτείτε το δημόσιο αγαθό, εν προκειμένω την παιδεία, υποστελεχώνετε, στη συνέχεια κατασυκοφαντείτε, προκαλείτε τον κοινωνικό αυτοματισμό προκαλώντας πανικό ότι κάτι κακό θα συμβεί στον κόσμο και τέλος ξεπουλάτε σε βάρος του ελληνικού δημοσίου και των πολιτών.
Αφού, λοιπόν, τα κάνατε όλα αυτά, το υπό συζήτηση νομοσχέδιο έρχεται να ολοκληρώσει την κατεδάφιση των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων που ξεκίνησε με την εξομοίωσή τους με τα κολλέγια, τα κολλέγια τριετούς φοίτησης, τα αδιαβάθμητα κολλέγια, τα χωρίς αξιολόγηση κολλέγια τα οποία τα κάνετε ισότιμα με τα δημόσια πανεπιστήμια πενταετούς φοίτησης.

Αφού, λοιπόν, διασφαλίσατε εσκεμμένα, κάτι που επαναλαμβάνω, ότι αυτοί που θα αποτύχουν να εισαχθούν στα δημόσια πανεπιστήμια θα λαμβάνουν επί πληρωμή τον ίδιο τίτλο σπουδών με τους επιτυχόντες στα δημόσια πανεπιστήμια, προχωρήσατε και ακόμη παραπέρα, μειώσατε τον αριθμό των εισακτέων στα δημόσια και ακολούθως επαναφέρατε την ελάχιστη βάση εισαγωγής, για να διασφαλίσετε έτσι με βεβαιότητα ότι τα κολλέγια θα έχουν περισσότερη πελατεία.

Από το πρωί ακούμε παράλογες και εξοργιστικές τοποθετήσεις από τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο Βουλευτή. Θα αναφερθώ, όμως, στον πρώτο ο οποίος μας έδειξε, μας πρόδωσε τη γραμμή σας.

Ας δούμε, λοιπόν, τι είπε ο κ. Χαρακόπουλος. «Αν δεν μπορεί να γράψει…» -όπως είπε- «…τη βάση ένας μαθητής, τι ελπίδα έχει να τελειώσει τις σπουδές του; Καμία ελπίδα. Για ποιον, λοιπόν, είναι το όφελος; Για τον φοιτητή που θα χάσει τον χρόνο του; Για τον γονέα που θα ξοδέψει τα χρήματά του; Για κανέναν. Για τον μόνο που υπάρχει όφελος…» -είπε ο Βουλευτής σας- «…είναι ο σουβλατζής της γειτονιάς και ο ιδιοκτήτης του σπιτιού που νοικιάζει.». Δεν την εγκρίνετε αυτήν την εικόνα. Λέτε ότι αυτό το παιδί δεν πρέπει να μπει στα δημόσια πανεπιστήμια. Να προσθέσω εγώ κάτι, αυτόν για τον οποίο θα υπάρχει ακόμα όφελος. Εκτός από τον σουβλατζή και τον ιδιοκτήτη του σπιτιού του, θα υπάρχει, λοιπόν, όφελος και στον ίδιο τον φοιτητή, αλλά και στον «κολλεγιάρχη». Τότε, αυτή η εικόνα σας αρέσει, αλλάζει τα δεδομένα. Τότε αυτός ο φοιτητής είναι καλός. Τότε αυτός ο φοιτητής που θα πληρώσει με τα λεφτά των γονιών του και πολλές φορές με τον ιδρώτα των γονιών του -γιατί εκεί θα καταντήσουν οι μικρομεσαίοι, να πηγαίνουν τα παιδιά τους στα κολλέγια-, θα πάρει πτυχίο εγκαίρως -δεν θα είναι εκπρόθεσμος δηλαδή, δεν θα είναι αιώνια φοιτητής-, θα έχει ισότιμο πτυχίο με τους άλλους φοιτητές στα δημόσια πανεπιστήμια, που εσείς θεωρείτε τώρα ικανούς και ότι πρέπει να ξεχωρίζουν. Και βέβαια, θα έχει και τις ίδιες ευκαιρίες απασχόλησης. Επομένως, σε όποια περίπτωση και να προσθέσουμε το όφελος των κολλεγίων, την εγκρίνετε. Αυτό είναι το πρόβλημά σας. Στόχος, λοιπόν, επετεύχθη!

Και πάμε στην αστυνομοκρατία που, όπως είπα και πριν, παρεμπιπτόντως τη φέρατε μαζί με αυτό το νομοσχέδιο για τα κολλέγια, για τους λόγους που είπα. Ανείπωτη επιθυμία σας, λοιπόν, είναι να ισοπεδώσετε κάθε φωνή αντίστασης μέσα στα δημόσια πανεπιστήμια, να τα μετατρέψετε από κοιτίδες ελεύθερης διακίνησης ιδεών, από πυρήνες δράσης των φοιτητικών κινημάτων και ανάδειξης των δημοκρατικών αξιών σε υποβαθμισμένα, αποστειρωμένα ιδρύματα δήθεν γνώσης, όπου θα κυριαρχεί ο φόβος και η καταστολή. Διότι, ξέρετε, όταν κυριαρχεί ο φόβος και η καταστολή, η γνώση δεν ανθίζει. Αυτές είναι οι ενδόμυχες σκέψεις σας και επ’ ευκαιρίας να κάνετε και χίλιες ρουσφετολογικές προσλήψεις εν όψει ενδεχόμενων εκλογών.

Και φυσικά, δεν απαντάτε στα καίρια ερωτήματα που σας θέτει από το πρωί όλη η Αντιπολίτευση. Πρώτον, γιατί φέρνετε αυτό το νομοσχέδιο, ενώ ήδη έχετε καταργήσει το άσυλο και ενώ ήδη η ΕΛΑΣ μπορεί να μπαίνει χωρίς κανένα εμπόδιο, χωρίς καμία πρόσκληση και χωρίς καμία άδεια σε όλους τους ακαδημαϊκούς χώρους; Δεύτερον, ναι, όπως παραδέχτηκε και ο Πρόεδρός μας πριν λίγες ώρες, ο Αλέξης Τσίπρας, υπάρχει πρόβλημα σε κάποια πανεπιστήμια. Δεν είπε, όμως, κανείς και δεν μας αποδείξετε εσείς εδώ στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, αλλά ούτε και έξω από αυτό, ποια είναι τα στοιχεία της παραλυτικής ανομίας μέσα στα πανεπιστήμια και ποια είναι αυτή η παραλυτική ανομία που σας κάνει να φέρνετε σήμερα αυτό το νομοσχέδιο. Ούτε σήμερα μας φέρατε τα στοιχεία, απ’ όσο είδα εγώ τουλάχιστον που παρακολουθώ από το πρωί.

Τρίτον, γιατί δεν μας εξηγείτε τον λόγο που δεν δέχεστε την πρόταση των πρυτάνεων να υπάρχουν ειδικά σώματα φύλαξης με προσωπικό του πανεπιστημίου, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη, τα οποία θα πληρούν τον σκοπό που θέτετε, δηλαδή την ασφάλεια εντός των πανεπιστημίων και όποτε χρειάζεται, εφόσον δεν υπάρχει και το πανεπιστημιακό άσυλο, να καλούν και την Αστυνομία; Επαναλαμβάνω, αυτό συμβαίνει σε ολόκληρη την Ευρώπη. Γιατί δεν μας λέτε ποια είναι η ανάγκη που δεν επιλέγετε αυτήν τη λύση και επιλέγετε να δαπανήσετε 30 εκατομμύρια ευρώ για χίλιους αστυνομικούς, την ώρα που τα πανεπιστήμιά μας, που δήθεν θέλετε να αναβαθμίσετε, έχουν τεράστια κενά σε προσωπικό και υποδομές και την ώρα που η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στην Ευρώπη σε αστυνομικούς σε αναλογία πληθυσμού και ταυτόχρονα ουραγός στην Ευρώπη σε αριθμό καθηγητών σε αναλογία φοιτητών;

Και φυσικά λέτε ψέματα, κυρία Κεραμέως, ότι όλη η κοινωνία συμφωνεί. Οι πρυτανικές αρχές είναι αντίθετες, οι σύγκλητοι είναι αντίθετες, οι πολύ διαπρεπείς συνταγματολόγοι είναι αντίθετοι, χίλιοι διακόσιοι πανεπιστημιακοί είναι αντίθετοι, οι φοιτητές είναι αντίθετοι, οι γονείς είναι αντίθετοι, ακόμα και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων είναι αντίθετη. Και να προσθέσω και το σύνολο της αριστερής δημοκρατικής αντιπολίτευσης. Ακόμα και δικά σας στελέχη είναι αντίθετα. Ο κ. Σουφλιάς, ο κ. Σπηλιωτόπουλος, ο κ. Φορτσάκης, ο κ. Κύρτσος και άλλοι είναι αντίθετοι στο νομοσχέδιό σας. Έχετε απέναντί σας ένα ευρύ μέτωπο παιδείας και δημοκρατίας -τελειώνω, κύριε Πρόεδρε- που αντιστέκεται και θα αντισταθεί στην υλοποίηση του εκτρωματικού νομοσχεδίου που θα ψηφίσετε σήμερα. Και αυτό το νομοσχέδιο θα είναι από τα πρώτα που θα καταργήσουμε, γιατί πραγματικά αυτό συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Μόνο στην Ελλάδα η Κυβέρνηση δεν έχει καμία σχέση με την εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα.

Το νομοσχέδιο, κυρία Κεραμέως, δεν απευθύνεται σε όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες, όπως είπατε στην τηλεδιάσκεψη με τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ. Απευθύνεται στους «έχοντες» φοιτητές και φοιτήτριες. Τους υπόλοιπους που δεν τολμήσετε να τους συναντήσετε ούτε κρυμμένη πίσω από την οθόνη του υπολογιστή σας θα τους συναντήσετε αναγκαστικά στους δρόμους και στις πορείες. Και εμείς θα είμαστε μαζί τους.

Σας ευχαριστώ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ