Υποδομές λιμένων και Δʼ ΚΠΣ

Τα προβλήματα που παρουσιάζονται στα λιμάνια της χώρας είναι πολλά και καταγεγραμμένα. Η ύπαρξή τους δεν αμφισβητείται από καμιά πλευρά. Την κακή υποδομή των λιμένων επικαλούνται συχνότατα και οι ακτοπλοϊκές εταιρίες προκειμένου είτε να αποφύγουν τη σύνδεση – προσέγγιση των μη προσοδοφόρων νησιών είτε να εκβιάσουν μεγαλύτερες επιδοτήσεις.

Το Δʼ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για τη βελτίωση της λειτουργίας των λιμενικών υποδομών της νησιωτικής Ελλάδας. Το ΥΕΝ οφείλει να δώσει προτεραιότητα σε σχέδια και προτάσεις που συνδέονται με την αξιοποίηση του Δʼ ΚΠΣ. Μέχρι στιγμής όμως δεν έχει δημοσιοποιηθεί κάποια σχετική ολοκληρωμένη πρόταση από το ΥΕΝ, όπου θα αποσαφηνίζεται η πολιτική στρατηγική του και θα απαριθμώνται οι προτεινόμενες παρεμβάσεις στο τομέα των λιμένων. Κατά συνέπεια, οι προθέσεις του ΥΕΝ σχετικά με το ύψος της διεκδίκησης μεριδίου από το επόμενο ΚΠΣ για το νευραλγικό τομέα της υποδομής των λιμένων, αποτελούν πραγματικό γρίφο.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Θα διεκδικήσει το ΥΕΝ τη δημιουργία και διαχείριση Επιχειρησιακού Προγράμματος για τη ναυτιλία; Θα διεκδικήσει το ΥΕΝ τη διαχείριση άξονα στα πλαίσια Επιχειρησιακού Προγράμματος για τη ναυτιλία και τους λιμένες;

2. Σε περίπτωση καταφατικής απάντησης του (1), ποιο το ύψος των κονδυλίων του Δʼ ΚΠΣ που θα αξιοποιηθούν για την αναβάθμιση και βελτίωση των λιμενικών υποδομών της νησιωτικής χώρας; Ποιες οι προτάσεις του ΥΕΝ, ποιο το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσής τους βάσει του σχεδιασμού του Υπουργείου και ποιο το εκτιμώμενο κόστος τους;

3. Ποιο το ύψος των πόρων που αξιοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Γʼ ΚΠΣ και ποια, αναλυτικά, τα έργα που πραγματοποιήθηκαν μέσω αυτών;

Ο ερωτών βουλευτής

Γιάννης Δραγασάκης

Scroll