Ο βουλευτής Δράμας Θεόφιλος Ξανθόπουλος κατέθεσε ως Αναφορά επιστολή του Δημάρχου Δοξάτου προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με την οποία εκφράζει “την έντονη ανησυχία και διαμαρτυρία καθώς και τη βαθύτατη δυσαρέσκεια της δημοτικής αρχής, του συνόλου του αγροτοκτηνοτροφικού κόσμου και των πολιτών του Δήμου Δοξάτου, αναφορικά με τον αδικαιολόγητο αποκλεισμό των καλλιεργητών μηδικής της περιοχής μας από την πρόσφατα δημοσιευθείσα Κ.Υ.Α που αφορά τη χορήγηση ενίσχυσης de minimis”.
“Η απόφαση αυτή συνιστά μια κατάφωρη αδικία, στερείται αντικειμενικής βάσης και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα επιδημιολογικά και περιοριστικά δεδομένα που επιβλήθηκαν στον Δήμο μας κατά την έξαρση της επιζωοτίας της ευλογιάς των αιγοπροβάτων. Το γεγονός ότι οι κτηνοτρόφοι του Δήμου Δοξάτου τέθηκαν αρχικά σε καθεστώς αυστηρών περιοριστικών μέτρων και στη συνέχεια πλήρους αποκλεισμού, επηρέασε άμεσα τη διάθεση της μηδικής, γεγονός που οδήγησε σε κατακόρυφη πτώση των τιμών της, στη συσσώρευση αδιάθετων αποθεμάτων και οικονομική αιμορραγία για τους καλλιεργητές του Δήμου Δοξάτου”, τονίζεται στην επιστολή.
Ο Δήμαρχος υπενθυμίζει ότι έγκαιρα ο Δήμος Δοξάτου είχε διαγνώσει το μέγεθος της καταστροφής και με έγγραφό του στις 31-12-2025 που απέστειλε προς το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και την Περιφέρεια ΑΜΘ, τόνιζε την ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων ανακούφισης, “Δυστυχώς, για το εν λόγω έγγραφο δεν υπήρξε καμία απολύτως ανταπόκριση ή μέριμνααπό την πλευρά του Υπουργείου, με αποκορύφωμα τον τωρινό αποκλεισμό μας από την Κ.Υ.Α. ενίσχυσης της μηδικής. Είναι προφανές και δίκαιο ότι, από τη στιγμή που οι παραγωγοί μας υπέστησαν τα ίδια ακριβώς σκληρά περιοριστικά μέτρα με τη γειτονική Π.Ε. Καβάλας και τις λοιπές πληγείσες περιοχές-γεγονός για το οποίο είχατε ενημερωθεί εγγράφως- πρέπει να τύχουν της ίδιας αντιμετώπισης.”, αναφέρει και ζητά άμεση τροποποίηση-συμπλήρωση της ως άνω ΚΥΑ ώστε να συμπεριληφθεί ο Δήμος Δοξάτου στους δικαιούχους της κρατικής οικονομικής ενίσχυσης ήσσονος σημασίας (de minimis) για την καλλιέργεια μηδικής.
Λόγω της σοβαρότητας του θέματος για τους παραγωγούς μηδικής της περιοχής του Δοξάτου αλλά και της έως τώρα αδιαφορίας της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει τα προβλήματά τους, ο βουλευτής ζητά από τον αρμόδιο υπουργό απαντήσεις για το αν σκξοπείει να ικανοποιήσει το δίκαιο αίτημα των καλλιεργητών και του Δήμου Δοξάτου.