ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

10/10/2018

Διάλογος Δημ. Παπαδημούλη με την Επίτροπο Ανταγωνισμού Μ. Βεστάγκερ, στο ΕΚ, για τα καρτέλ αυτοκινητοβιομηχανιών και τη φοροδιαφυγή μέσω tax rulings

Διάλογος Δημ. Παπαδημούλη με την Επίτροπο Ανταγωνισμού Μ. Βεστάγκερ, στο ΕΚ, για τα καρτέλ αυτοκινητοβιομηχανιών και τη φοροδιαφυγή μέσω tax rulings



Δημ. Παπαδημούλης: Δεν μπορούμε να περιμένουμε από τις αγορές να λύσουν τα πάντα, χρειάζεται να νομοθετούμε - Θα σας ενδιέφερε να συνεχίσετε ως Επίτροπος ή ενδεχομένως και με έναν πιο υψηλό ρόλο;

Μ. Βεστάγκερ: Ελπίζω στην Κοινή Ενοποιημένη Φορολογική Βάση Επιχειρήσεων - Βήμα-βήμα δεν θα πληρώνουν τους φόρους οι περισσότερες εταιρείες, αλλά όλες οι εταιρείες - Θα ήταν προνόμιο για εμένα να εξακολουθήσω να υπηρετώ τους Ευρωπαίους πολίτες από αυτό το μετερίζι

.

Ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, μίλησε εκ μέρους της Ευρωομάδας της Αριστεράς, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής (ECON) του Ευρωκοινοβουλίου και στη συζήτηση Ανταλλαγής Απόψεων με την Επίτροπο Ανταγωνισμού της ΕΕ, ΜαργκρέτεΒεστάγκερ. Απευθυνόμενος στην Επίτροπο Βεστάγκερ, ο Δημ. Παπαδημούλης είπε τα εξής:

«Σας καλωσορίζω κυρία Επίτροπε.

Όπως είδατε η ίδια, ακόμη μια φορά, στο Ευρωκοινοβούλιο υπάρχει μια πολύ ευρεία και οριζόντια πολιτικά πλειοψηφία, που στηρίζει τη δουλειά σας ως Επιτρόπου Ανταγωνισμού. Και ο λόγος είναι ότι σχεδόν όλοι εδώ μέσα συμφωνούμε με τη βασική ιδέα που μας παρουσιάσατε -δεν μπορούμε να περιμένουμε από τις αγορές να λύσουν τα πάντα. Χρειάζεται να νομοθετούμε, να αξιοποιούμε την υπάρχουσα νομοθεσία, ή -όπου έχουμε καινούργιες προκλήσεις- να βελτιώνουμε τη νομοθεσία.

Δεν είμαι βέβαιος αν έχετε ως αρμόδια Επίτροπος για τον Ανταγωνισμό την ίδια υποστήριξη και από τα κράτη-μέλη, ή από αρκετά κράτη-μέλη, στο Συμβούλιο, όπως η υποστήριξη που έχετε από το Κοινοβούλιο.

Θα ήθελα να σας ρωτήσω τρία πράγματα.
Το πρώτο, επειδή είναι όντως πολύ σημαντικό, και θα έλεγα επικίνδυνο, να υπάρχει ένα καρτέλ αυτοκινητοβιομηχανιών, που δεν κανονίζει μόνο τις τιμές, αλλά ορθώνει και εμπόδια στο να αξιοποιείται τεχνολογία που εξασφαλίζει μικρότερους ρύπους -η οποία ήδη υπάρχει- και επειδή μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το Ευρωκοινοβούλιο ψήφισε με μια καθαρή, μεγάλη πλειοψηφία μια έκθεση που ζητά μια ταχύτερη, πιο φιλόδοξη μείωση των ρύπων, θα ήθελα να μας πείτε πότε εκτιμάτε ότι θα υπάρχουν κάποια αποτελέσματα της έρευνας που κάνετε. Όπως μας είπατε έχετε υποψίες ότι συμβαίνει κάτι που δεν είναι καθόλου καλό, από αυτό το καρτέλ.

Η δεύτερη μου ερώτηση: Είπατε ότι για τα taxrulings η μεγάλη πλειοψηφία των κρατών-μελών κάνει καλή δουλειά, τεκμηριώνει με παραδείγματα ότι τα αξιοποιεί σωστά. Θα ήθελα να σας ρωτήσω για την άλλη πλευρά του φεγγαριού. Υπάρχουν κράτη-μέλη που έχετε την αίσθηση ότι δεν κάνουν καλή αξιοποίηση των taxrulings, που δεν σας έδωσαν επαρκή στοιχεία, που νομίζετε ότι πρέπει να υπάρχει κάποια έρευνα; Ή τομείς; Υπάρχουν παραδείγματα όπου τα taxrulings χρησιμοποιούνται, όπως στην περίπτωση της McDonalds, που μας είπατε ότι αποδείχθηκε ότι αυτό που γινόταν ήταν νόμιμο -σε πολλά εισαγωγικά- αλλά δεν ήταν καθόλου δίκαιο και καθόλου ηθικό, και που έστω και με καθυστέρηση η κυβέρνηση του Λουξεμβούργου το άλλαξε;

Και η τρίτη μου ερώτηση. Επειδή διαβάζω και διάφορα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε εσάς και τα μελλοντικά σας σχέδια και τη δουλειά σας στην Κομισιόν, θα σας ενδιέφερε, καθώς πλησιάζουμε στο τέλος της θητείας αυτής, να συνεχίσετε ως Επίτροπος, ή ενδεχομένως και με ένα πιο υψηλότερο ρόλο;»

 


Ακολουθεί η πλήρης απάντηση της Μ. Βεστάγκερ:

«Είναι δύσκολο να πούμε πότε θα έχουμε τα τελικά αποτελέσματα στη διερεύνηση του καρτέλ των αυτοκινήτων, αλλά ξέρουμε τί έχει γίνει μέχρι τώρα. Κάθεσαι στο αυτοκίνητό σου, βάζεις το κλειδί... Καρτέλ ακόμη κι όταν βάζεις τα φώτα, στα καθίσματα, σε πολλά στοιχεία του κινητήρα. Ξέρουμε πολύ καλά την αυτοκινητοβιομηχανία και πού υπάρχουν τα καρτέλ. Αλλά και εκεί υπάρχει η άλλη όψη του νομίσματος, διότι θέλουμε να συνεργάζεται η αυτοκινητοβιομηχανία για τα μέτρα ασφαλείας. Ή ακόμη για να κάνουν το άλμα προς τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ώστε να βελτιώσουμε τη χρήση των συσσωρευτών και την ανακύκλωση, την κατασκευή των μπαταριών και λοιπά. Για να γίνει αυτό θέλουμε να προάγουμε τη συνεργασία μεταξύ κατασκευαστών αυτοκινήτων και άλλων επιχειρήσεων σε αυτή την αλυσίδα παραγωγής αξίας. Προσπαθούμε να είμαστε, λοιπόν, ανοικτοί στην προσέγγισή μας. Δεν βλέπουμε παντού καρτέλ, αλλά μόνο εκεί που είναι επιζήμιο για εμάς ως καταναλωτές. Όπως σας είπα, για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αυτό είναι υπέρ των καταναλωτών.

Στην κυριολεξία -το είπα και στην εισαγωγή- χαίρομαι με την προσέγγιση του Κοινοβουλίου. Οι συνάδελφοι που ασχολούνται με αυτά τα θέματα ρύθμισης για τους ρύπους και για το σχετικό σκάνδαλο είναι πολύ ικανοποιημένοι από τη συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Για τα κράτη-μέλη και σχετικά με τα taxrulings, έχουμε κάποια ερωτηματικά. Κάνουμε ερωτήσεις στα κράτη-μέλη, και εξακολουθούμε. Υπάρχουν εκκρεμείς υποθέσεις ακόμη -το θέμα του ΙΚΕΑ, και τα διάφορα συστήματα, που δεν συνιστούν taxrulings, αλλά που έχουν στηθεί για τους λίγους και όχι για τους πολλούς ή για όλους. Το εστιατόριο KFC στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εμείς ασχολούμαστε με τις ειδικές περιπτώσεις, ενώ το Συμβούλιο περνάει νομοθεσία, για να αλλάξει πανευρωπαϊκά την κατάσταση.

Ελπίζω προσεχώς στο CCTB, την Κοινή Ενοποιημένη Φορολογική Βάση Επιχειρήσεων.

Πάντως, αλλάζουν και τα κράτη-μέλη τα ίδια. Ας πούμε η κυβέρνηση του Λουξεμβούργου πέρασε καινούργια νομοθεσία. Το ίδιο συνέβη και στις Κάτω Χώρες, και στην Ιρλανδία, στη Μάλτα, και στην Κύπρο -αν δεν απατώμαι- ώστε η εθνική νομοθεσία να προσφέρεται καλύτερα, και να συνάδει με την ευρωπαϊκή. Αυτό είναι πάρα πολύ καλό καθώς βήμα-βήμα φτάνουμε σε μια κατάσταση όπου δεν θα πληρώνουν τους φόρους οι περισσότερες εταιρείες, αλλά όλες οι εταιρείες.

Και έρχομαι τώρα στο τελευταίο σας ερώτημα. Το έχω ξαναπεί. Κάποιοι το ακούν, κάποιοι δεν θέλουν να το ακούσουν. Έχω άλλη μια θητεία ως Επίτροπος και δυνατότητα να είμαι Επίτροπος Ανταγωνισμού. Προσπαθώ να είμαι ηπίων τόνων, αλλά θα έχετε διαπιστώσει ότι μου αρέσει η δουλειά μου. Έχουμε τους συμβούλους, τις δικές σας συζητήσεις, τις διασκέψεις. Γίνονται καινούργια πράγματα, και είμαστε στη μέση μιας διαδικασίας. Θα ήταν προνόμιο για εμένα να έχω την ευκαιρία να εξακολουθήσω να υπηρετώ τους Ευρωπαίους πολίτες από το μετερίζι αυτό.

Ευχαριστώ».



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ