ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

04/08/2017

Ρ. Σβίγκου: Εμφανές το αριστερό αποτύπωμα της διακυβέρνησης στα τρία νομοσχέδια

Ρ. Σβίγκου: Εμφανές το αριστερό αποτύπωμα της διακυβέρνησης στα τρία νομοσχέδια



Αποσπάσματα συνέντευξης της εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ (Κώστας Παπαδάκης)


Για το νομοθετικό έργο για την Ανώτατη Εκπαίδευση, την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και το Ηλεκτρονικό Σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου
Μέσα από τη συζήτηση για τα τρία νομοσχέδια καταγράφηκαν οι διαχωριστικές γραμμές που υπάρχουν μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ από τη μία πλευρά και της αξιωματικής αντιπολίτευσης από την άλλη. Διαχωριστικές γραμμές που έχουν να κάνουν σχετικά με το πώς αντιλαμβανόμαστε το κοινωνικό συμφέρον, το δημόσιο συμφέρον και το πώς αντιλαμβανόμαστε την επόμενη μέρα για τη χώρα, μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης,  με τους πολίτες να θέλουν απαντήσεις στην καθημερινότητά τους.
Το αριστερό αποτύπωμα της διακυβέρνησης είναι εμφανές και στα τρία νομοσχέδια. Στα μάτια των πολιτών δεν πρέπει να υπάρχει η αντίληψη ότι επειδή βρισκόμαστε σε ένα ασφυκτικό δημοσιονομικό πλαίσιο, δεν υπάρχουν πολιτικές διαφορές και ουσιαστικές διαφωνίες στον τρόπο, με τον οποίο πρέπει να πορευτεί η χώρα. Μέσα σε αυτό το δημοσιονομικό πλαίσιο προσπαθούμε να κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας για τη στήριξη των ασθενέστερων κοινωνικών στρωμάτων, για την  ανασυγκρότηση του κοινωνικού κράτους,  για διαφάνεια σε όλες τις πτυχές της οικονομίας και της κοινωνίας.

Σχετικά με την πρόταση της ΝΔ για την Υγεία
Ο κ. Μητσοτάκης δεν κατέθεσε προτάσεις στο νομοσχέδιο της Υγείας. Μπορεί να το χαρακτήρισε «πρόχειρο», αλλά η μοναδική πρόταση που μας έχει μείνει είναι αυτή του κ. Φωτήλα, ο οποίος σε συνέντευξή του επί της ουσίας είπε «για ποιο λόγο κάνετε αυτές τις δομές, αφού θα μπορούσαν να πάνε σε ιδιωτικές κλινικές οι ασθενείς;».
Νομίζω, ότι αυτή η άποψη αναδεικνύει τη βαθιά απόσταση που έχει η Ν.Δ. από τις ανάγκες των πολλών και από τις ανάγκες των πολιτών, που τα προηγούμενα χρόνια βίωσαν στο πετσί τους την ισοπέδωση των δομών υγείας. Και αυτό είναι κάτι που εμείς προσπαθούμε να το αναστρέψουμε και να βάλουμε τέλος ώστε να γυρίσουμε  σελίδα και στην Υγεία, και στην Παιδεία.

Για την τροπολογία που καθορίζει τους όρους συμμετοχής των υποψηφίων προς αδειοδότηση τηλεοπτικών σταθμών
Έχει σημασία να τονίσουμε ότι το ΕΣΡ έλαβε την προηγούμενη εβδομάδα μια απόφαση η οποία ορίζει την τιμή εκκίνησης για τον διαγωνισμό των τηλεοπτικών αδειών της τάξης των 35 εκατ. ευρώ ανά κανάλι, ώστε να προκύπτει ένα συνολικό ποσό 245 εκατ. ευρώ, ισόποσο δηλαδή με αυτό που προέκυψε από τη δημοπρασία που έγινε τον προηγούμενο χρόνο. Αυτή είναι μια πολύ λογική απόφαση, η οποία σέβεται τα συμφέροντα του δημοσίου και τις συνταγματικές επιταγές, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν μιλούν για απεριόριστες άδειες που δεν θα έχουν αντίτιμο, όπως το προηγούμενο διάστημα προσπάθησε να πείσει η Ν.Δ.
Σε αντίθεση με αυτά που έλεγαν από την αντιπολίτευση μετά από την απόφαση του ΣτΕ για τις άδειες,   αντισυνταγματική κρίθηκε η διάταξη του νόμου που αφορούσε τις αρμοδιότητες του ΕΣΡ, οπότε τα υπόλοιπα θα γίνουν κανονικά όπως προβλέπει ο νόμος Παππά και περιμένουμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες.

Σχετικά με το σύστημα διάθεσης του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου
Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής έρχεται να βάλει σε τάξη την αγορά και την πώληση του διαφημιστικού χρόνου, με τη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού συστήματος, το οποίο δεν περιορίζει κανένα δικαίωμα ελεύθερων συναλλαγών, αλλά αυτό που κάνει είναι να μην υπάρχουν γκρίζες ζώνες ως προς τη διαφήμιση και ως προς τη φορολογητέα ύλη και να υπάρχει περισσότερη διαφάνεια.

Για το τo σύστημα του barcode και το Μητρώο Περιφερειακού Τύπου
 Μπαίνει τάξη στην πιστοποίηση των κυκλοφοριών των εφημερίδων, με το σύστημα «barcode» και νομίζω αυτό ήταν κάτι που πολλές εφημερίδες όλα τα προηγούμενα χρόνια το ζητούσαν, ώστε να υπάρχει διαφάνεια ως προς τις πραγματικές πωλήσεις τους και να μην είναι οι εκτιμήσεις των πρακτορείων το ποιες είναι οι πωλήσεις. Μπαίνει, επίσης, τάξη με την κατάρτιση του μητρώου για τον περιφερειακό Τύπο,  ώστε και εκεί να προωθηθεί η διαφάνεια.

Για τον ελάχιστο αριθμό εργαζομένων στα τηλεοπτικά κανάλια
Αυτό ήταν μια δέσμευση μας από την προηγούμενη περίοδο. Θυμόμαστε όλοι ποια ήταν τα επιχειρήματα και των καναλαρχών σχετικά με τον ελάχιστο αριθμό εργαζομένων, αλλά και τα επιχειρήματα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία την ίδια ώρα που έχυνε κροκοδείλια δάκρυα για τους εργαζόμενους, όταν έγινε η αδειοδότηση των καναλιών, την ίδια στιγμή πολεμούσε τον ελάχιστο αριθμό των 400 εργαζομένων. Αυτό ασφαλώς και παραμένει.
Ο αριθμός των εργαζομένων έχει μειωθεί σημαντικά και η τάση ήταν να είναι διαρκώς μειούμενος. Πράγμα το οποίο,  στον χώρο του Τύπου έχει δημιουργήσει εκρηκτικά προβλήματα, βλέπουμε δημοσιογράφους και τεχνικούς είτε να χάνουν τη δουλειά τους, είτε, ανά πάσα στιγμή να κινδυνεύουν να τη χάσουν. Αυτό αλλάζει.

Για την επιλογή σημαιοφόρων
Αφενός η ΝΔ προσπαθεί να πιαστεί από οποιοδήποτε ζήτημα, γιατί πραγματικά δεν έχει απάντηση στα φλέγοντα ζητήματα, που καίνε τους πολίτες και τη χώρα, αφετέρου είναι δέσμια αναχρονιστικών και συντηρητικών αντιλήψεων και φέρνει μία συζήτηση στον δημόσιο διάλογο με τέτοιον τρόπο, ώστε να μας θυμίσει τη δεκαετία του ‘50. Αντί να συζητάμε με ποιον τρόπο και με ποιον άλλον χαρακτήρα θα έπρεπε οι εθνικές επέτειοι να γιορτάζονται στα σχολεία, ώστε και οι μαθητές να έρχονται σε επαφή με τα πραγματικά νοήματα των επετείων, κάνει μία συζήτηση σχετικά με την κλήρωση, που θεωρώ ότι είναι μία αυτονόητη ρύθμιση, που θα έπρεπε να έχει γίνει πολλά χρόνια πριν.

Για την υπόθεση του πρώην επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ, Ανδρέα Γεωργίου
Η θέση μας είναι πάγια σε σχέση με τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης –ούτε η κυβέρνηση, ούτε κανένας άλλος πρέπει να παρεμβαίνει στη λειτουργία της ανεξάρτητης Δικαιοσύνης- και σε αυτό το θέμα δεν μπορεί να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Εμείς και την περίοδο που είχε ξεσπάσει το ζήτημα του κ.Γεωργίου, πολλά χρόνια πριν, είχαμε εκφράσει την αντίθεσή μας σε συγκεκριμένες πρακτικές της ΕΛΣΤΑΤ, αλλά την ίδια στιγμή διαφωνήσαμε με την προσπάθεια να εκμεταλλευτούν τα δύο -τότε μεγάλα- κόμματα, η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, την υπόθεση αυτή, αφού με αυτόν τον τρόπο προσπαθούσαν ο καθένας από τη δική του πλευρά να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες για την εκτίναξη του δημόσιου ελλείμματος. Αυτή είναι η πολιτική ουσία που πρέπει να κρατήσουμε, πέρα από την υπόθεση Γεωργίου, αν συνεδρίαζε το Δ.Σ. κ.ο.κ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ