ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

03/08/2017

Ομιλία του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας Παύλου Πολάκη επί του σ/ν: «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ Π.Φ.Υ. – ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ» στην ολομέλεια της Βουλής

Ομιλία του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας Παύλου Πολάκη επί του σ/ν: «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ Π.Φ.Υ. – ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ» στην ολομέλεια της Βουλής




Τοποθετήθηκα αναλυτικά σε σχέση με άρθρα του νομοσχεδίου στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων. Θα αναφερθώ σε αρκετά άρθρα του νομοσχεδίου στην πορεία της ομιλίας μου, όμως νιώθω την ανάγκη να κάνω μία γενική παρατήρηση ορμώμενος από την ομιλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας, του κ. Οικονόμου.

Κύριε Οικονόμου, είναι σαφές ότι αυτό το νομοσχέδιο εκφράζει μία βαθιά ιδεολογική, πολιτική και ταξική σύγκρουση. Εσείς είστε από τη μια πλευρά και εμείς είμαστε από την άλλη. Είναι σαφές αυτό το πράγμα. Εσείς είστε από την πλευρά της νεοφιλελεύθερης λογικής, της ατομικής ευθύνης για την αρρώστια που πρέπει να έχει ο κάθε ασθενής και να αναζητά ο ίδιος περίθαλψη, είτε πρωτοβάθμια είτε δευτεροβάθμια. Είστε από την πλευρά της ασύδοτης ανάπτυξης του ιδιωτικού τομέα, που αυτό είναι το όραμά σας, αυτό είναι το μοντέλο σας, αυτή είναι η συμμαχία με συγκεκριμένα ανώτερα, μεσαία ή πολύ ανώτερα στρώματα της κοινωνίας.

Εμείς από την άλλη πλευρά, ναι, το κάνουμε και αυτό το βήμα, να περάσουμε σε μία αριστερή λογική, η οποία αντιμετωπίζει και την πρωτοβάθμια περίθαλψη σαν ευθύνη του οργανωμένου κράτους και της οργανωμένης πολιτείας, της οποίας είναι ευθύνη να παρέχει καθολική κάλυψη και προαγωγή υγείας στον πληθυσμό στον τόπο κατοικίας του, που με οργανωμένο τρόπο προβλέπει, προλαμβάνει, θεραπεύει, κατευθύνει, συνταγογραφεί, παραπέμπει σε ανώτερες δομές του συστήματος.

Ρυθμίζουμε κάποια ζητήματα σε σχέση με την υπηρεσία υπαίθρου των αγροτικών γιατρών, γι’ αυτούς που είναι υπόχρεοι επί θητείας ή γενικοί γιατροί και όλα αυτά διευκολύνουν την κάλυψη των θέσεων.

Δίνουμε τη δυνατότητα και σε εργαζόμενους με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και όχι μόνιμους υπαλλήλους -αλλά πρακτικά μόνιμοι είναι- που εργάζονται σε εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Υγείας στον βαθμό που παίρνουν πτυχίο ιατρικής να μπορούν να μεταταγούν σε κενή οργανική θέση που υπάρχει.

Ρυθμίζουμε ζητήματα κάλυψης επειγουσών αναγκών και σε νοσοκομεία και σε κέντρα υγείας και σε εποπτευόμενους φορείς προσθέτοντας το ΕΚΑΠΤΥ, τον ΕΟΠΥΥ και το ΕΚΕΨΥΕ σε ειδικότητες που έχουν ανάγκη, που είτε αποχωρούν άμεσα και δεν μπορούμε ταυτόχρονα να προκηρύξουμε μόνιμες θέσεις, ή έστω άμεσα συμβάσεις ορισμένου χρόνου -γιατί πρέπει να βγει πράξη υπουργικού συμβουλίου- αλλά έχουμε πρόβλημα στη λειτουργία των δομών αυτών μέσα από σύμβαση από παροχή υπηρεσιών μετά από απόφαση του Δ.Σ. τους και έγκριση από τον Υπουργό Υγείας γι’ αυτές τις προκηρύξεις. Γιατί δεν θέλουμε να το ανοίξουμε μαζί, αλλά θέλουμε να καλύψουμε τις ανάγκες αυτές που υπάρχουν.

Ρυθμίζουμε ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας το οποίο, όπως είπα και στην Επιτροπή, θα μεταφερθεί απ’ αυτό το κτήριο το οποίο είναι, σε ένα διπλανό κτήριο του Υπουργείου Υγείας.

Δίνουμε τη δυνατότητα να συμψηφίζει οφειλές ο ΕΟΠΥΥ με ασφαλιστικούς οργανισμούς άλλων χωρών, γεγονός που συμβάλλει πολύ στην αύξηση της ρευστότητας του ΕΟΠΥΥ, γιατί ουσιαστικά αντιλογίζει δαπάνες με αντίστοιχους οργανισμούς άλλων χωρών, χωρίς να χρειάζεται να εκταμιεύει ρευστό γι’ αυτόν τον λόγο.

Αλλάζουμε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΟΠΥΥ, όπως είπε ο κ. Κέλλας προηγουμένως. Βεβαίως, προσθέτουμε συμμετοχή εργαζόμενου στο Διοικητικό Συμβούλιο. Καταργούμε τον λεγόμενο «κυβερνητικό επίτροπο» και βάζουμε κάποιο ανώτερο διευθυντικό στέλεχος του Υπουργείου Υγείας με δικαίωμα ψήφου.

Και επίσης λύνουμε το παράλογο, το οποίο ήταν ότι ο Αντιπρόεδρος δεν ήταν μέλος του Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ.

Τώρα έρχομαι στην παραχώρηση χρήσης ακινήτων. Θεσμοθετούμε τη δυνατότητα ανάμεσα στον ΕΦΚΑ και τον ΕΟΠΥΥ να μπορούν να ανταλλάσσουν ελεύθερα και δωρεάν ακίνητα, γιατί διέπονταν από διαφορετικό νομικό πλαίσιο και δεν μπορούσαν να το κάνουν, κάτι που θα οδηγήσει σε πολύ μεγάλη εξοικονόμηση πόρων. Αυτό θα γίνει με την ανταλλαγή των ακινήτων ανάμεσα στον ΕΦΚΑ και τον ΕΟΠΥΥ.

Επίσης, δώσαμε και τη δυνατότητα -εσείς που θεωρείτε εμάς πολέμιους της Εκκλησίας και αντίχριστους και δεν ξέρω και εγώ τι- εδώ ο ΕΟΠΥΥ να παραχωρεί τη χρήση κάποιων κατεστραμμένων κατασκηνώσεών του στην Αρχιεπισκοπή, προκειμένου να τις επισκευάσει με αντάλλαγμα να φιλοξενεί δωρεάν παιδιά των εργαζομένων του Οργανισμού, που είναι πραγματικά μια αγαστή και καλή συνεργασία ανάμεσα σε έναν οργανισμό του δημοσίου και στην Εκκλησία της Ελλάδος.

Ρυθμίζουμε κάποια θέματα που αφορούν το ΕΚΑΒ και το ΕΚΕΑ που βοηθάνε στη λειτουργικότητά τους. Βάζουμε το ΕΚΑΒ καθοριστικό παράγοντα στην έκδοση των αδειών για το πώς κυκλοφορούν τα ιδιωτικά ασθενοφόρα.

Λύνουμε πάλι το ζήτημα, αυτό που μας κληρονομήσατε, με την αποζημίωση των εφημεριών του ιατρικού προσωπικού και των υπερωριών. Πρακτικά αυτά τα οποία τους κόβατε τα προηγούμενα χρόνια, με τον τρόπο τον οποίον έχουμε νομοθετήσει, μπορούμε και τους τα πληρώνουμε τώρα. Μιλάω για τα έτη 2014 και 2015 που ήταν από διάφορα νοσοκομεία. Τα περισσότερα τα έχουμε καλύψει και πιστεύω ότι με αυτή την παρτίδα των νοσοκομείων καλύπτουμε όλη την Ελλάδα μέχρι αυτό το έτος, προκειμένου να καλυφθούν οι περικεκομμένες εφημερίες που είχαν εκτελεστεί στα πλαίσια των εγκεκριμένων προγραμμάτων εφημεριών ή υπερωριών του προσωπικού.

Ρυθμίζουμε το θέμα, το οποίο είχατε καταργήσει, με τις μετακινήσεις των διοικητών των ΥΠΕ. Δηλαδή, αυτήν τη στιγμή έχουμε πάθει το εξής παράδοξο: Έχουμε τη 2η ΥΠΕ, είναι η έδρα της εδώ στον Πειραιά, έχει όλο το Αιγαίο και πρέπει για να πάνε η διοικήτρια ή οι υποδιοικητές στη Μυτιλήνη ή στη Λέρο, να πληρώσουν από την τσέπη τους. Αυτήν την οικονομία κάνατε το προηγούμενο διάστημα.

Ρυθμίζουμε τη δυνατότητα κάποιες ημέρες τον χρόνο, όπως και άλλοι πρόεδροι τέτοιων οργανισμών, να μπορούν να μετακινούνται και να καλύπτονται. Πώς θα ελέγξει, δηλαδή, τη Λέρο, την Κάλυμνο, τη Σάμο αν δεν μπορεί να πάει;

Επίσης, λύνουμε και ένα άλλο θέμα. Είναι πάλι αυτή η γραφειοκρατία, η σαπίλα, η κακομοιριά, δεν ξέρω πώς να το πω αυτό το πράγμα. Εγκρίνουμε τα ποσά τέλος του Δεκέμβρη για το πόσες εφημερίες θα πρέπει να πληρώσει η 1η ΥΠΕ στα νοσοκομεία της, η 2η ΥΠΕ στα νοσοκομεία της και τι υπερωρίες πρέπει να πληρώσει.

Μετά, πρέπει να βγει -λέει- μια απόφαση, η οποία να λέει ότι στο σ’ αυτά τα νοσοκομεία θα κάνουν τόσες ώρες υπερωριακή απασχόληση αυτοί οι υγειονομικοί επιστήμονες, τόσες ώρες το υπόλοιπο προσωπικό, τόσες ώρες οι άλλοι. Αυτό είναι αδύνατον. Έτσι λειτουργεί η δημόσια διοίκηση μέχρι στιγμής. Είναι αδύνατον να βγει μέσα στο πρώτο δεκαήμερο, δεκαπενθήμερο του Γενάρη. Σε πάρα πολλά βγαίνει πιο αργά ή δημοσιεύεται πιο μετά στο ΦΕΚ. Κι έχουμε, βέβαια, αυτούς τους φύλακες της νομιμότητας και της διαφύλαξης του δημοσίου χρήματος, ας πούμε, κάποιους επιτρόπους του Ελεγκτικού Συνεδρίου -που δεν είναι όλοι νομικοί, να εξηγούμαστε και δεν είναι επίθεση γενικώς στη Δικαιοσύνη, έτσι είναι και οι παλιοί διοικητικοί υπάλληλοι, οι οποίοι εξελίχθηκαν σε θέσεις παρέδρων κ.λπ.- οι οποίοι δεν υπογράφουν -λέει- γιατί δεν έχει βγει 31 Δεκεμβρίου. Ουσιαστικά το λύνουμε μόνιμα αυτό. Και τον Γενάρη να βγει, και τον Φλεβάρη να δημοσιευθεί, έχει αναδρομική ισχύ από 1η Ιανουαρίου της κάθε χρονιάς και μπορεί να πληρωθεί.

Έχουμε, ας πούμε, το θέμα στον Έβρο και δεν έχουν πληρωθεί κάποιοι άνθρωποι υπερωρίες ή εφημερίες -το λοιπό επιστημονικό προσωπικό- γιατί ο επίτροπος λέει ότι δημοσιεύθηκε μετά τις 31/12 το ΦΕΚ των ωρών που είναι για όλη τη χρονιά.

Αυτό τώρα, ας πούμε, δεν θέλει πολύ μυαλό να καταλάβεις ότι είναι θέμα δυσλειτουργίας του δημόσιου τομέα και ταχύτητας, γιατί μπορεί να έχει βγάλει στις 10 του μήνα την απόφαση, αλλά να δημοσιευθεί στις 25. Αυτό, όμως, έχει αφήσει πέντε μήνες απλήρωτους ανθρώπους. Είναι το κώλυμα της δημόσιας διοίκησης.

Έχουμε και μια σειρά από άλλες ρυθμίσεις, που τακτοποιούμε πάλι παλιότερες οφειλές για τους γιατρούς που μεταφέρθηκαν στις ΔΥΠΕ κ.λπ.

Βέβαια, έχουμε και τη μεγάλη διάταξη, αύριο, έτσι; Και επειδή, κύριε Φωτήλα, θα έχουμε κάποια τιμολόγια εδώ, τα οποία έχουν κοπεί και μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης, θέλω ένα συγγνώμη, που το κάθε γράμμα να είναι στο μπόι μου. Έτσι;

Και κάθε φορά που θα βγαίνει ένα τέτοιο, θα σηκώνεται και κάτι τέτοιο. Να εξηγούμαστε για να μην παρεξηγούμαστε.

Επίσης, στα πλαίσια της δυνατότητας και της πολιτικής γραμμής που έχουμε τώρα στον ΕΟΠΥΥ για να υπογράφει συμβάσεις με όλους τους παρόχους του, ιδρύουμε και το Νομικό Πρόσωπο των Οπτικών Οπτομετρών. Είναι πάγιο αίτημά τους για πάρα πολλά χρόνια.

Ουσιαστικά δίνει τη δυνατότητα να συγκληθεί με ενιαίο τρόπο, όπως κάνουν οι φυσικοθεραπευτές, για να υπογράψει σύμβαση, προκειμένου να βάλουμε μια άλλη τάξη σ’ αυτό το θέμα των γυαλιών και της χορήγησης στους δικαιούχους του ΕΟΠΥΥ.

Θα κλείσω με ένα, δυο απαντήσεις.

Εμείς δεν κάνουμε ρουσφέτια. Έχουμε εκπαιδευθεί διαφορετικά. Εμείς μεγαλώσαμε αλλιώς και έχουμε μάθει να συμπεριφερόμαστε και στη ζωή μας αλλιώς. Ξέρετε όπου φτάσαμε εμείς, φτάσαμε επειδή το έλεγε το μυαλό μας, η ψυχή μας και τα μπράτσα μας. Δεν το έλεγε ούτε η γενιά του μπαμπά μας και το τι είχε ούτε η περιουσία του και ούτε έχουμε ανάγκη να κάνουμε ρουσφετάκια για να μας αναγνωρίσει ο κόσμος. Αυτά είναι ο τρόπος της ύπαρξής σας. Δεν είναι ο δικός μας.

Και σαφώς και εμπεριέχει μια άλλη κοινωνική συμμαχία αυτή η προοπτική, η οποία απευθύνεται στις νέες γενιές που έρχονται, οι οποίες βρέθηκαν εκτός Ελλάδας, βρέθηκαν υποαπασχολούμενες, βρέθηκαν αμειβόμενες με εφημερίες των 50 και 60 ευρώ σε ιδιωτικά κέντρα γιατί δεν μπορούσαν να βρουν δουλειά, βρέθηκαν εκτός ΕΣΥ γιατί δεν προκηρύξατε καμία θέση τα προηγούμενα χρόνια, βρέθηκαν εκτός ΕΟΠΥΥ γιατί κρατήσατε το σύστημα των συμβάσεων του ΕΟΠΥΥ κλειστό εντελώς τα προηγούμενα χρόνια και απλώς κληρονόμησε ο ΕΟΠΥΥ τις συμβάσεις του ΟΠΑΔ.

Ναι, είναι σαφές. Εσείς κάνατε μια κοινωνική συμμαχία με τον μεγάλο ιδιωτικό τομέα, στον οποίο είχατε εκχωρήσει την πρωτοβάθμια είτε στα εργαστήρια είτε στην κλινική εξέταση, που παρέπεμπε βέβαια στη δευτεροβάθμια του ιδιωτικού τομέα. Κάνατε κοινωνική συμμαχία με κάποια στρώματα παλαιών γιατρών, οι οποίοι μέσα από διάφορους δρόμους και με την προκλητή ζήτηση και με την πλασματική συνταγογράφηση έβγαζαν όχι μόνο τον μισθό τον οποίο είχαν. Ναι, αυτό κάνατε εσείς και τους τρομοκρατείτε τώρα ότι «θα τα χάσετε αυτά». Γιατί αυτό προσπαθείτε να κάνετε.

Εμείς κάνουμε μια άλλη κοινωνική συμμαχία με γενιές που έρχονται, με ανθρώπους…

Εμείς κάνουμε μια άλλη κοινωνική συμμαχία με τους γιατρούς και τις γενιές που έρχονται, με το νοσηλευτικό και το άλλο υγειονομικό δυναμικό, του οποίου αναγνωρίζουμε τον ρόλο στη λειτουργία της πρωτοβάθμιας, με την ομάδα υγείας, η οποία θα έχει στην ευθύνη της μια μεγάλη ομάδα πληθυσμού, η οποία θα οργανώνει, θα καθοδηγεί, θα προβλέπει, θα προάγει την υγεία του και με συστηματικό τρόπο θα την προχωρεί στις μεγαλύτερες βαθμίδες των δημόσιων δομών.

Ναι, κάνουμε ένα βήμα προς το ότι ο ιδιωτικός τομέας έχει συμπληρωματικό ρόλο και όχι κυρίαρχο ρόλο, στον οποίο εσείς ωθήσατε ενεργητικά και παθητικά με αυτά τα οποία κάνατε τα προηγούμενα χρόνια και ειδικά τα πρώτα μνημονιακά χρόνια, όπου αξιοποιήσατε την πτώχευση της χώρας μέσα απ’ αυτό το μοντέλο ανάπτυξης, για να κάνετε καινούργιο διαχωρισμό και να μοιράσετε την πίτα προς όφελος αυτών των συμφερόντων. Εμείς κάνουμε κοινωνική αναδιανομή προς άλλη κατεύθυνση.

Αυτή είναι η γενική παρατήρηση για τα άρθρα που αφορούν το νομοσχέδιο της πρωτοβάθμιας, γιατί νομίζω ότι έπρεπε να υπάρχει αυτή η απάντηση.

Από εκεί και πέρα, το νομοσχέδιο έχει και μια σειρά από άλλα, εξαιρετικά καλά άρθρα. Είναι δεύτερο παράλληλο πρόγραμμα το νομοσχέδιο, διότι, πρώτον, ιδρύει το δεύτερο νοσοκομείο…

Ιδρύει το δεύτερο νοσοκομείο επί θητείας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, το νοσοκομείο Καρπάθου σαν Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου.

Και για να καταλάβουμε τον κατήφορο, τον πάτο, τον βούρκο, που έχει φθάσει αυτό το τσίρκο που ακούει στο όνομα «πλειοψηφία της ΠΟΕΔΗΝ», τι βρήκαν να πουν οι άνθρωποι; Ότι επειδή θα πάει, λέει, ο Καμμένος τη βάση της Σούδας στην Κάρπαθο, γι’ αυτό ανοίγουμε νοσοκομείο. Μωραίνει ο Κύριος ον βούλεται απωλέσαι. Όταν έχεις αποσπασθεί τελείως από τα κοινωνικά συμφέροντα των ανθρώπων που εκπροσωπείς, γιατί έχασες πια τον τρόπο να είσαι ο ενδιάμεσος των πελατειακών σχέσεων, ε, βέβαια, έχεις «λαλήσει» τελείως. Εδώ τώρα δεν σηκώνει σοβαρή απάντηση το πράγμα. Από αυτά που έβγαλε με τα Κέντρα Υγείας στη φόρα, τα 9/10 είναι ψέμα. Έβγαζαν, λέει, δίσκο στις εκκλησιές. Τα 9/10 είναι ψέματα απ’ αυτά που γράφουν μέσα. Έχει γίνει πάντως οργανικό στοιχείο του συστήματος που έχει οργανώσει ο κ. Μητσοτάκης, απ’ ό,τι βλέπω. Λέτε, λέτε, λέτε ψέματα, κάτι θα μείνει στο τέλος.

Και μιας και είπα Μητσοτάκης, θυμήθηκα κάτι άλλο. Τι είπε χθες; Ότι καταθέσαμε εκατόν πενήντα εννιά τροπολογίες η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τώρα τελευταία.

Τι ψεύτες είστε; Σε έντεκα νομοσχέδια η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κατέθεσε και ψήφισε ογδόντα πέντε τροπολογίες, δηλαδή οκτώ σε κάθε νομοσχέδιο.

Οι άλλες εβδομήντα τέσσερις, που κουβάλησε μαζί του ο κ. Μητσοτάκης –τον έβαλαν τον άνθρωπο να τις κουβαλάει κιόλας και δεν είναι και συνηθισμένος να σηκώνει βάρη- ήταν αυτές που είχατε καταθέσει εσείς και οι υπόλοιποι Βουλευτές από τις άλλες κοινοβουλευτικές ομάδες εδώ μέσα. Αυτό είναι. Και είπε εκατόν πενήντα εννιά.

Όμως, ο αδιάβαστος και ο ψεύτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται.

Κλείνει η παρένθεση με τον κ. Μητσοτάκη.

Δίνουμε κίνητρα για ιατρικό προσωπικού του Νοσοκομείου Θήρας. Έχετε παρατηρήσει ότι τελευταία έχουν σταματήσει να μιλάνε για το Νοσοκομείο Θήρας. Ενημερώνω ξανά λοιπόν και από το επίσημο Βήμα εδώ ότι ξεκίνησε τη λειτουργία του ο αξονικός τομογράφος. Και έχει πέσει μεγάλο κλάμα στο δίπλα μαγαζί, για να τα λέμε έτσι. Μαγαζί με το οποίο, κύριε Οικονόμου, έχετε σχέσεις αίματος.

Πολιτικού αίματος, όχι συγγενικού. Έχετε σχέση πολιτικού αίματος με τον ιδιοκτήτη του εκεί κάτω.

Καλώ για άλλη μια φορά από αυτό το Βήμα την κοινωνία της Σαντορίνης να στηρίξει το Νοσοκομείο και να βοηθήσει να βρεθούν σπίτια σε λογικές τιμές για τους ανθρώπους που πηγαίνουν εκεί και οι οποίοι έχουν δει πάνω από τριάντα χιλιάδες περιστατικά σε έναν χρόνο.

Διότι πραγματικά, μια κοινωνία η οποία ανεβάζει την αξία του προϊόντος του τουρισμού της μέσα από τη λειτουργία αυτού του Νοσοκομείου πρέπει να σταθεί δίπλα και όχι να καθοδηγείται από κάποιους κύκλους, οι οποίοι θέλουν να συνεχίσει να λειτουργεί με τα οργανωμένα συμφέροντα που είχαν κάποια παραμάγαζα που υπάρχουν εκεί απ’ έξω. Και το λέω με αυτόν τον έντονο τρόπο. Γι’ αυτό ρυθμίζουμε και το ζήτημα και τις δυνατότητες του Δήμου να δώσει κάποια πράγματα. Διότι επειδή το Νοσοκομείο της Σαντορίνης ανήκε στην ΑΕΜΥ, δεν το κάλυπτε η γενική διάταξη που είχαμε ψηφίσει για τα άλλα νοσοκομεία σε σχέση με τη στήριξη τους από τους οργανισμούς Α΄ και Β΄ βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης.

Πάμε στις Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας. Σας είδα πιο χαμηλωμένους σήμερα. Δεν ήσασταν όπως προχθές. Μάλλον, ενημερωθήκατε. Και μάλλον, καταλάβατε ότι δεν τσιμπάμε από διάφορα πράγματα.

Με κάποιες νομοτεχνικές βελτιώσεις ρυθμίσαμε κάποια πράγματα που όντως ήθελαν ρύθμιση. Το βασικό το οποίο δεν λέτε είναι το εξής. Είναι και αυτό πάλι θέμα κοινωνικής συμμαχίας, παιδιά.

Εμείς δεν θέλουμε μια ανεξέλεγκτη ανάπτυξη μονάδων ημερήσιας νοσηλείας του τρίτου τύπου, των αυτοτελών, που να γίνει μέσω των μικτών Μονάδων Ημερήσιας Νοσηλείας από τις ιδιωτικές κλινικές μεταμφιεσμένες με κάποιους που θα βάλουν μπροστά για να πέσουν στον χαμηλό ΦΠΑ ή να ρυθμίσουν αυτά που έγιναν.

Θέλουμε συμμαχία με κάποιους ανθρώπους, ελεύθερους επαγγελματίες, που έχουν τα επιστημονικά κότσια να ανοίξουν τέτοιες Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας και να θεραπεύσουν με τους όρους που λέμε τις δυνατότητες για τοπική αναισθησία κάποιους συμπολίτες μας. Είναι σαφές. Αυτό θέλουμε. Αυτό κάνουμε. Αυτό στηρίζουμε. Το λήξαμε αυτό. Σας είδα χαμηλωμένους σήμερα στο ζήτημα αυτό.

Από εκεί και πέρα, υπάρχει μια σειρά από ρυθμίσεις, οι οποίες λύνουν κεντρικά προβλήματα του συστήματος υγείας, που είναι μικρά, αλλά πολύ σημαντικά. Δίνουμε δηλαδή τη δυνατότητα σε κάποιον όταν υπάρχει μία θέση, η οποία καλύπτεται από κάποιον ιατρό και αυτός μέσα σε ένα χρονικό διάστημα παραιτείται γιατί παίρνει τη θέση κάπου αλλού –γιατί έχουν προκηρυχθεί πολλές θέσεις τέτοιες- να μην ξαναπροκηρύσσουμε τη θέση που κενώνεται, αλλά να παίρνουμε από τον αξιολογικό πίνακα κατάταξης στον οποίο είχε καταλήξει το συμβούλιο κρίσης. Αυτό επιταχύνει πάρα πολύ τη διαδικασία της κάλυψης μιας θέσης επιμελητή που κενώνεται επειδή διαλέγει να πάει σε κάποια άλλη θέση.

Επίσης, δίνουμε τη δυνατότητα να διεκδικήσουν θέσεις διευθυντών σε κάποια άλλα νοσοκομεία επιμελητές Α΄ ή διευθυντές, χωρίς να παραιτηθούν από τη θέση -αυτό συμβαίνει μόνο για τους διευθυντές- την οποία κατέχουν σήμερα. Διότι δρα και ανασταλτικά αυτό στο να διεκδικήσει κάποιος τη θέση διευθυντή εάν παραιτηθεί. Φέρνουμε δύο ρυθμίσεις δηλαδή πολύ ουσιαστικές για το σύστημα υγείας.

Λύνουμε το θέμα των γιατρών δημόσιας υγείας του Υπουργείου Υγείας, που από λάθος διατύπωση στον νόμο για το ειδικό μισθολόγιο, είχαν εξαιρεθεί των επιδομάτων τα οποία πήραν οι συνάδελφοί τους, οι γιατροί δημόσιας υγείας οι οποίοι δουλεύουν σε αποκεντρωμένες δομές, σε διευθύνσεις ΚΕΔΔΥ κ.τλ.

Θα πω δύο πράγματα. Πρώτον, συστήνουμε τετρακόσιες εξήντα πέντε θέσεις, που δεν υπάρχουν στους Οργανισμούς των νοσοκομείων. Και είναι εξασφαλισμένες αυτές οι θέσεις και με κάλυψη χρηματοδοτική, δηλαδή, για να προσληφθούν ως μόνιμοι, από τις δύο χιλιάδες θέσεις, για τις οποίες έχουμε πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου.

Από αυτές μέχρι στιγμής έχουμε προκηρύξει με βάση τις προτάσεις των νοσοκομείων γύρω στις διακόσιες ογδόντα. Υπάρχουν άλλες εκατόν ογδόντα πέντε –αυτό είναι το τελικό νούμερο, γιατί έκανα κι εγώ λάθος με το διακόσια οκτώ, αλλά δεν υπήρχαν όλες αυτές οι θέσεις, ήταν εκατόν ογδόντα πέντε τελικά- που προκηρύξαμε για τις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.

Και δεν βγαίνει κανένας και καμία ΠΟΕΔΗΝ να πει αυτό το πράγμα, ότι μετά από αυτή την προκήρυξη δεν υπάρχει κενή θέση Επιμελητή ΜΕΘ και ΜΕΝ στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας, που είναι μία συνδυασμένη παρέμβαση αυτά τα δύο πράγματα, οι τετρακόσιες εξήντα πέντε θέσεις που θα προκηρυχθούν για τα ΤΕΠ που θα ενισχύσουν τα σημεία που πονάει το σύστημα στα νοσοκομεία, εκεί που υπάρχει καθυστέρηση, εκεί που υπάρχει δυσλειτουργία, εκεί που υπάρχει ο πόνος, η γκρίνια, τα μαλώματα κ.λπ. Θα βοηθήσουν στη λειτουργία με βάση τον τρόπο με τον οποίο αλλάζουμε και το σύστημα εφημέρευσης και θα αλλάξουμε σε συνδυασμό αυτές τις προσλήψεις και στην Αθήνα, αλλά και στη Θεσσαλονίκη, στις μεγάλες πόλεις που υπάρχει το πρόβλημα.

Θα πω δύο νούμερα και θα κλείσω με αυτό, γιατί βγαίνουν διάφοροι τσαρλατάνοι από το τσίρκο με τα μουλάρια και τα άλογα και διάφοροι άλλοι και μιλούν για το θέμα των κλινών των ΜΕΘ. Τα είχα πει στην Επιτροπή, τα ξαναλέω κι εδώ από το Βήμα της Βουλής.

Δυστυχώς, δεν είναι εδώ ο κ. Γεωργιάδης. Κυκλοφορεί βίντεο στο δίκτυο από την περίοδο που ήταν Υπουργός και τον κατηγορούσαν πάλι ότι υπάρχει θέμα με τις ΜΕΘ κ.λπ. Έλεγε τότε ότι έχουμε τετρακόσια πενήντα κρεβάτια ΜΕΘ σε λειτουργία και το peak που είχε φτάσει η χώρα ήταν την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, που είχε φτάσει πεντακόσια παρά κάτι.

Υπάρχει στο δίκτυο που το λέει ο ίδιος, ότι «δεν είμαστε τόσο κακά, γιατί είχαμε φτάσει περίπου τετρακόσια ενενήντα στους Ολυμπιακούς Αγώνες και τώρα έχουμε τετρακόσια σαράντα πέντε με τετρακόσια πενήντα».

Καμία από αυτές τις φυλλάδες, γιατί δεν μπορώ να τις πω αλλιώς, κανείς από αυτούς τους «ΣΚΑΙ», μην πω τα υπόλοιπα, που βγάζουν διάφορους καραγκιόζηδες που λένε το μακρύ τους και το κοντό τους, κανείς από αυτούς τους ξεφτίλες -γιατί δεν μπορώ να τους πω αλλιώς- δεν λέει ότι εμείς παραλάβαμε τετρακόσια τριάντα οκτώ λειτουργούντα κρεβάτια ΜΕΘ όταν γίναμε Κυβέρνηση. Τα κάναμε το 2016 πεντακόσια είκοσι ένα και αυτή τη στιγμή λειτουργούν πεντακόσια εξήντα έξι.

Βάζω τις κλίνες ΜΕΘ, σκέτο. Τις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Όχι ΜΑΦ!

Αυτή είναι η πραγματικότητα αυτή τη στιγμή, με τελευταία καταγραφή στις 31-7-2017. Δεν είχε φτάσει ποτέ η χώρα σε αυτόν τον αριθμό. Ούτε την εποχή που δένανε τα σκυλιά με τα λουκάνικα στους Ολυμπιακούς Αγώνες!

Και έχουμε αναπτύξει και άλλα είκοσι με τριάντα κρεβάτια που ανοίξαμε με ολοκλήρωση διαγωνισμών, που ήταν σε εξέλιξη. Και θα ανοίξουμε και τα υπόλοιπα. Και ολοκληρώνεται, παρά τις αντιδράσεις που υπήρχαν στο ΚΕΕΛΠΝΟ, η δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Ήδη έχουν αναλάβει εξήντα με εβδομήντα άτομα από τη δεύτερη παρτίδα των εκατόν ογδόντα. Και θα ανοίξουμε όλα τα κρεβάτια μέχρι το τέλος της θητείας μας.

Αυτό, όμως, δεν το λέει κανένας! Αυτή είναι η πραγματικότητα. Προσπαθούν να την αντιστρέψουν, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα.

Νομίζω ότι ό,τι άλλο χρειαστεί να απαντηθεί, θα απαντηθεί. Καλώ τις άλλες πτέρυγες της Βουλής να καταλάβουν ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι μια άλλη κατάσταση. Φέρνει μια νέα ποιότητα στον χώρο της υγείας στον τόπο. Έχει πάρα πολλές θετικές ρυθμίσεις και -μιλάω και εξ αριστερών- ανεξάρτητα από τις γενικότερες ιδεολογικές μας διαφορές, θα ήθελα να γνωρίσετε ότι σε αυτές τις σκληρές συνθήκες αυτό είναι ένα βήμα προς ένα κοινωνικό κράτος. Δεν είναι ένα βήμα προς μια διάλυση και μια ιδιωτικοποίηση.

Αναστρέφει αυτό που έκαναν οι προηγούμενοι και βάζει πλάτη με τη βοήθεια του λαού να γίνει κάτι άλλο καλύτερο για την κοινωνία και τον τόπο.

Ευχαριστώ πολύ.

 


Save

Save

Save



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ