ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

13/02/2016

Ερώτηση βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ: Ανακύκλωση ΑΕΚΚ και Δημόσια Έργα, με αφορμή το έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων



Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Στην Σύρο κατασκευάζεται έργο το οποίο αφορά στην κατασκευή  Υ/Σ Υποβιβασμού 150 kV/ΜΤ του ευρύτερου έργου  Υ/Σ Ζεύξης 150 kV στο Λαύριο, υπαίθριες διατάξεις σύνδεσης με το ΚΥΤ 400 kV Λαυρίου καθώς και 2 στις νήσους  Πάρο – Μύκονο για την ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας με κύριο του έργου το Ελληνικό Δημόσιο  ( ΑΔΜΗΕ Α.Ε ). Απο την κατασκευή του έργου έχουν προκύψει 200.000 τόνοι αποβλήτων εκσκαφών, εκ των οποίων οι 70.000 τόνοι έχουν προσωρινά αποθηκευτεί εκτός του έργου, σε ζώνη αιγιαλού και παραλίας.
Ενημερωτικά αναφέρουμε ότι με την ΚΥΑ 36259/1757/Ε103/2010 (ΦΕΚ 1312 Β) ενσωματώθηκε στο Ελληνικό Δίκαιο η Οδηγία 98/2008/EK, στο σκέλος που αφορά στην διαχείριση Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (AEKK). Στo άρθρο 7 της εν λόγω ΚΥΑ γίνεται διάκριση στον τρόπο με τον οποίο υποχρεούνται να συμμορφωθούν οι παραγωγοί/κάτοχοι των ΑΕΚΚ, ανάλογα με την προέλευση, σε ΑΕΚΚ που παράγονται από Ιδιωτικά Έργα και σε ΑΕΚΚ που παράγονται από Δημόσια Έργα. Στις 25.1.2013, το ΥΠΕΚΑ προχώρησε και σε περαιτέρω διαφοροποίηση στα ΑΕΚΚ των δημοσίων έργων. Συγκεκριμένα, δημοσίευσε διευκρινιστική εγκύκλιο 4834/2013 όπου αναφέρεται « …  Σύμφωνα με τα προαναφερόμενα από τις διατάξεις της ΚΥΑ δεν απορρέει υποχρέωση διαχείρισης της περίσσειας των εκσκαφών που προέρχονται από δημόσια έργα μέσω Συλλογικών Συστημάτων » . Η Ελλάδα συγκαταλέγεται ανάμεσα στα κράτη μέλη που αναφέρουν στην ΕΕ πολύ χαμηλά επίπεδα κατά κεφαλήν παραγωγής ΑΕΚΚ (0,37 τόνου σε σύγκριση με το ευρωπαϊκό μέσο όρο 0,94) πράγμα που η Γεν. Δ/νση Περιβάλλοντος εκτιμά ότι οφείλεται σε έλλειψη ελέγχου από τις αρμόδιες αρχές.
Με την επίκληση παραπάνω εγκυκλίου, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου εξέδωσε το έγγραφο υπ. αρ. πρωτ. 2320/14-1-2016 με το οποίο μεταφέρονται παράνομα (κατά παράβαση των όρων της Άδειας Συλλογής και Μεταφοράς που κατέχει ο Μεταφορέας) και αποτίθενται σε ενεργό λατομικό χώρο (ο οποίος συνορεύει με ανενεργό δημόσιο λατομείο) σε απόσταση 9 χιλιόμετρων απο το χώρο που βρίσκονται τα απόβλητα. Ας σημειωθεί ότι στα 4 και στα 5 χιλιόμετρα αντίστοιχα, απο το χώρο που βρίσκονται τα απόβλητα, λειτουργούν Μονάδες Ανάκτησης (ανακύκλωσης) ΑΕΚΚ. Με δεδομένη την πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικράτειας, η διευκρινιστική εγκύκλιος ως διοικητική πράξη στερείται Εκτελεστότητας (ΣΤΕ Απόφαση 844/2013/Τμήμα Β)

Ερωτώνται οι κ.κ.Υπουργοί:
Είναι σε γνώση τους η επιχειρούμενη παράνομη μεταφορά και παράνομη απόθεση των συγκεκριμένων αποβλήτων, κατά παράβαση του Ν. 2939/2001 (για την λειτουργία και τις αρμοδιότητες των Συλλογικών Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης), του άρθρου 29 του Ν. 4042/2012 (Ιεράρχιση των εργασιών διαχείρισης στερεών μη επικινδύνων αποβλήτων), της ΚΥΑ 50910/2003 για την συλλογή και μεταφορά στερεών μη επικινδύνων αποβλήτων και του άρθρου 11 της ΚΥΑ 36259/2010;
Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να εναρμονιστούν οι Ελληνικές Τεχνικές Προδιαγραφές (ΕΤΕΠ) εκτέλεσης των δημόσιων έργων ως προς το άρθρο 29 του Ν. 4042/2012 (άρθρο 4 της Οδηγίας 98/2008/ΕΕ);
Συμφωνούν με την διάκριση που εισάγει η εγκύκλιος 4834/2013 μεταξύ των αποβλήτων που παράγονται απο Δημόσια και Ιδιωτικά έργα;
Με ποιόν τρόπο θα στηρίξουν και θα ενθαρύνουν την ανακύκλωση των ΑΕΚΚ;Σκοπεύουν να αντικαταστήσουν την εγκύκλιος 4834/2013 ετσι ώστε να σταματήσουν τα προβλήματα που αυτή δημιουργεί στην ανακύκλωση των ΑΕΚΚ και στα Συλλογικά Συστήματα;

Ο ερωτών βουλευτής
Δημαράς Γιώργος                 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ