ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

08/09/2015

Δ. Βίτσας στα Ναυπηγεία Ελευσίνας: Επιλογές οικονομικών συμφερόντων οδήγησαν στην αποβιομηχάνιση της χώρας

Δ. Βίτσας στα Ναυπηγεία Ελευσίνας: Επιλογές οικονομικών συμφερόντων οδήγησαν στην αποβιομηχάνιση της χώρας



ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΒΙΤΣΑ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

Ο Δημήτρης Βίτσας, πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας και επικεφαλής του ψηφοδελτίου του ΣΥΡΙΖΑ στη Β’ εκλογική περιφέρεια Πειραιά, επισκέφθηκε σήμερα Τρίτη 8/9/2015 τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Επίσης παρευρέθηκε ο Σπύρος Μιχαήλ, υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ στην Αττική.

Στη διάρκεια της επίσκεψης περιηγήθηκε τους χώρους των Ναυπηγείων, είχε συνάντηση με τους εκπροσώπους του Σωματείου Εργαζομένων, με τη Διοίκηση των Ναυπηγείων, ενώ μίλησε και σε μαζική συγκέντρωση των εργαζομένων.

Οι εργαζόμενοι έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις προτάσεις και το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ στο χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας. Εξέφρασαν την επιθυμία και τη διάθεσή τους  για δουλειά, τονίζοντας πως υπάρχει το ανθρώπινο δυναμικό που μπορεί να σηκώσει ψηλά τα ναυπηγεία. Έθεσαν το ζήτημα της ανάγκης συγκρότησης ενιαίας Γραμματείας Ναυπηγικής Βιομηχανίας, ώστε να υπάρχει ένας συντονιστικός κρατικός φορέας. Επισήμαναν τα αδιέξοδα των τελευταίων 6 χρόνων που οδήγησαν τα Ναυπηγεία στα πρόθυρα της κατάρρευσης, ενώ ήταν ιδιαίτερα καυστικοί αναφορικά με τη συνεχιζόμενη δυστοκία της εργοδοσίας να φανεί συνεπής στις υποχρεώσεις της απέναντι στους εργαζομένους. Επίσης, οι εργαζόμενοι αναφέρθηκαν με θετικά λόγια στην ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και στην τελευταία πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ.

Ο Δημήτρης Βίτσας, αναφέρθηκε στην ανάγκη συγκρότησης, πέρα από τη δημιουργία Γραμματείας Ναυπηγικής Βιομηχανίας, Ενιαίου Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας, που όχι μόνο θα λύσει προβλήματα συντονισμού αλλά και θα χαράζει πολιτική, δίνοντας αναπτυξιακή προοπτική σε αυτό το δυναμικό κλάδο της οικονομίας. Εδώ ακριβώς, σημείωσε, προκύπτει  η ανάγκη αξιοποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας, όπως η ναυτική-ναυπηγική παράδοση και ο δυναμισμός της εμπορικής μας ναυτιλίας, αλλά και του ανθρώπινου δυναμικού της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, που διαθέτει  μια συσσωρευμένη τεχνογνωσία υψηλού επιπέδου.

Επίσης, ο Δ. Βίτσας αναφέρθηκε στις επιλογές οικονομικών συμφερόντων, εντός και εκτός Ελλάδας, που οδήγησαν στην αποβιομηχάνιση της χώρας, με συνέπεια την παρακμή και της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, παρά το γεγονός ότι ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος είναι ο πρώτος παγκοσμίως. Αναφέρθηκε ακόμα στον προσανατολισμό  του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας  για αξιοποίηση των ναυπηγείων στον τομέα της επισκευής και συντήρησης των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού.

Ωστόσο, τόνισε είναι αναγκαίος ο προσανατολισμός των ναυπηγείων στις επισκευές αλλά και στην κατασκευή εμπορικών πλοίων. Ανέφερε, μάλιστα, το αρνητικό παράδειγμα του επιβατηγού πλοίου Ελ. Βενιζέλος, το οποίο ήρθε από επισκευή που έγινε στη Μάλτα. Επίσης σημείωσε πως πρέπει να δούμε σε νέα βάση και το όλο το σύστημα της ακτοπλοΐας  και των επιδοτήσεων.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ, 08/09/2015



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ