12/03/2015
Για τη διαπραγμάτευση
Το πρόβλημα με τη ΝΔ είναι, ότι δεν μπορεί να καταλάβει, πως υπάρχει δρόμος πραγματικής διαπραγμάτευσης. Θεωρεί την ιστορία της διαπραγμάτευσης από πριν χαμένη, όπως τη θεωρούσε από όταν ήταν κυβέρνηση, γι’ αυτό έχει αποδεχθεί τα πάντα. Εδώ υπάρχει μια σκληρή πολιτική σύγκρουση. Δεν είναι εχθρός η Γερμανία, δεν είναι εχθρός η Ισπανία. Υπάρχει μια πολιτική οικογένεια στην Ευρώπη, στην οποία ανήκει και ο κ. Παπαμιμίκος η οποία έχει επιλέξει τη στρατηγική της λιτότητας.
Να υπογραμμίσω τη λέξη ουσιαστική. Αρχίζει η ουσιαστική διαπραγμάτευση..
Σας θυμίζω το διάγγελμα του Πρωθυπουργού μετά τη συμφωνία στις 20 Φλεβάρη, που έλεγε ότι η διαπραγμάτευση δεν τελείωσε, μόλις άρχισε, έγινε το πρώτο βήμα και από δω και πέρα θα έχουμε μια δύσκολη μάχη μέρα-μέρα. Αυτή η μάχη θα είναι μια μάχη τεσσάρων μηνών. Το σημαντικό είναι ότι η χώρα για πρώτη φορά διεκδικεί πράγματα για τον ελληνικό λαό, μια διαφορετική πορεία χωρίς λιτότητα. Αυτό είναι αυτονόητο ότι οι εταίροι μας δεν θα το δεχτούν , ειδικά κάποιες πλευρές οι οποίες φανατικά υποστηρίζουν ότι η λιτότητα είναι ο μόνος δρόμος. Βλέπουμε λοιπόν.
Βέβαια.
Ελπίζουμε ότι στο τέλος θα μπορέσουμε, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για το σύνολο της Ευρώπης, να ανοιχτεί ένας δρόμος διαφορετικός από το δρόμο της λιτότητας.
Προφανώς. Η κουβέντα όμως γίνεται ταυτόχρονα. Δεν υπάρχει μόνο η Ελλάδα στον πλανήτη. Υπάρχει και η Ιταλία, υπάρχει και η Ισπανία.
Αυτό που θα γίνει νομίζω ειπώθηκε και χθες από τον υπουργό Οικονομικών και αμέσως μετά τη συνέντευξη Τύπου στο τελευταίο Eurogroup.. Αυτό που Η διαπραγμάτευση σε πολιτικό επίπεδο θα γίνεται μεταξύ υπουργών, η συζήτηση σε τεχνικό επίπεδο θα γίνεται μεταξύ τεχνικών κλιμακίων. Φτιάχτηκε το τεχνικό κλιμάκιο στις Βρυξέλλες, που ονομάστηκε Brussels Group και από κει και πέρα θα υπάρχουν κλιμάκια που θα έρχονται εδώ για να συλλέξουν στοιχεία. Δεν θα έχουμε συναντήσεις με υπουργούς, δεν θα έχουμε επιβολή.
Αυτό που έχουμε αποκλείσει είναι τη λογική της τρόικα έτσι όπως λειτούργησε τα προηγούμενα χρόνια. Δηλαδή, τεχνικά κλιμάκια, μεσαίοι υπάλληλοι, εξωθεσμικός οργανισμός που επιβάλλει πολιτική μέσα στα υπουργεία.. Αυτό έχει αποκλειστεί.
Με τους υπαλλήλους.
Αυτή είναι μια λογική. Ο πυρήνας αυτού που λέτε ποιος είναι όμως. Ότι αν έχεις αποδεχθεί ότι σε πολιτικό επίπεδο δεν έχεις να κερδίσεις τίποτα, ότι δεν κάνεις διαπραγμάτευση στο πολιτικό επίπεδο.
Αν συμφωνήσεις στο μνημόνιο, μετά από εκεί και πέρα, λες οκ, «πείτε μου τι να κάνω». Εδώ δεν έχουμε μια κυβέρνηση που λέει «πείτε μου τι να κάνω».
Να σας πω ποια είναι η διαφορά. Τι θα συζητάνε. Το να παρέχουμε στοιχεία στους θεσμούς είναι κάτι λογικό. Το να διαπραγματευόμαστε τα νομοσχέδια που εκείνοι γράφουν είναι κάτι παράλογο, κάτι αναξιοπρεπές. Το να συζητάμε μια λίστα μεταρρυθμίσεων που προτείνει η ελληνική κυβέρνηση είναι κάτι λογικό στη σχέση μεταξύ εταίρων σ΄ αυτή τη φάση που βρισκόμαστε, στη φάση της διαπραγμάτευσης. Δεν είναι κάτι λογικό για μια χώρα. Θέλουμε να φύγουμε απ΄ αυτή τη λογική. Δεν είναι κάτι που το αποδεχόμαστε για πάντα. Θέλουμε να φύγουμε απ΄ αυτή τη λογική. Αλλά να πούμε ότι εμείς προτείνουμε μια λίστα νομοσχεδίων, μια λίστα μεταρρυθμίσεων και επί αυτών ακούμε προτάσεις στο πολιτικό επίπεδο και για να κάνουν οι άλλοι προτάσεις χρειάζονται κάποια τεχνικά στοιχεία, οπότε στέλνουν κάποιο τεχνικό προσωπικό να μαζέψει στοιχεία, αυτό είναι μια διαδικασία πολύ πιο αξιοπρεπής, πολύ διαφορετική απ΄ ότι συνέβαινε μέχρι σήμερα.
Μα δεν θα συζητήσουν το νομοσχέδιο.
Το νομοσχέδιο θα συζητηθεί μεταξύ της Βαλαβάνη και του αντίστοιχου υπουργού της, αν χρειάζεται.
Θα απαντήσουν και τα δικά μας τεχνικά κλιμάκια και το θέμα θα πάει στο πολιτικό επίπεδο.
Το θεωρώ απολύτως λάθος να μπούμε στη διαδικασία ξανά με χέρια να χτυπιούνται στα τραπέζια κ.λπ. Αυτή η διαδικασία έχει τελειώσει.
Η συζήτηση θα γίνει στο πολιτικό επίπεδο, η σοβαρή συζήτηση.
Και μας έλεγαν, αυτό λέει, κάντε το.
Δεν γράφουμε μνημόνια εμείς. Η ανθρωπιστική κρίση δεν είναι μνημόνιο. Οι 100 δόσεις δεν είναι μνημόνιο.
Βεβαίως.
Για τα αυτοκίνητα των βουλευτών
Θεωρώ ότι η πρόταση του Πρωθυπουργού ήταν στη σωστή κατεύθυνση. Και δεν είναι μόνο τρεις οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, που δεν τα αποδέχονται, είναι παραπάνω ανεξάρτητα, δεν ήταν τρεις ήταν παραπάνω. Ανεξάρτητα απ’ αυτό θέλω να πω δύο πράγματα για να μην αδικούμε και τους βουλευτές. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν ξέρω αν συμβαίνει στα άλλα κόμματα είναι οι μόνοι που δίνουν το 40% της αποζημίωσης τους για το κόμμα και τις δομές αλληλεγγύης που ενισχύουμε σ’ όλη την Ελλάδα. Το δεύτερο πράγμα που θέλω να πω είναι ότι είναι πολύ δύσκολο να σπας συνήθειες. Και αυτή τη μάχη πρέπει να τη δώσουμε όλοι μαζί. Θεωρώ λοιπόν η πιο χρήσιμη κουβέντα δεν είναι τώρα σε ποιον βουλευτή δόθηκε η δυνατότητα να πάρει ή όχι, αλλά το Σεπτέμβρη, που λήγει το leasing των αυτοκινήτων. Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ είναι να γίνει μια κουβέντα στη βουλή για έναν άλλο τρόπο διαχείρισης των αυτοκινήτων. Άλλα κοινοβούλια στην Ευρώπη έχουν μια πιο συλλογική διαχείριση. Έχουμε 100 αυτοκίνητα και όποιος βουλευτής θέλει να πάει στην εκλογική του περιφέρεια το δηλώνει από την προηγούμενη ημέρα του δίνουν και έναν οδηγό και όχι αστυνομικό, που απαγορεύεται κανονικά οι αστυνομικοί να είναι οδηγοί και τους έχουν οι βουλευτές πολλών κομμάτων, δεν λέω για τους δικούς μας, να τους κάνουν τα θελήματα. Και λέω λοιπόν, συλλογική διαχείριση από τη βουλή, 100 αυτοκίνητα να καλύπτουν τις ανάγκες όλων.
Σχετικά με τη φορολογία
Ένα από τα βασικά μέτρα είναι ν’ αλλάξει το ποιος πληρώνει φόρους, αυτό είναι η ουσία. Χρειάζεται πιο δίκαιο φορολογικό σύστημα, χρειάζεται να αποκατασταθεί το αίσθημα δικαιοσύνης στην ελληνική κοινωνία
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ