ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

26/02/2015

Ερώτηση βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Ολοκλήρωση



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

 Θέμα: Μετρό Θεσσαλονίκης: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Ολοκλήρωση

 

Η Θεσσαλονίκη, η πόλη του 1.500.000 πολιτών δικαιούται επιτέλους ένα μέσο σταθερής τροχιάς, σύγχρονο, οικονομικό και εξυπηρετικό στην καθημερινότητά της.

Ιστορικό:

Το Σεπτέμβριο του 2003 αποφασίστηκε να κατασκευαστεί το Μετρό Θεσσαλονίκης με χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου συνεπικουρούμενο από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με νομοθετική ρύθμιση τον 12/2003 ανατίθεται στην Αττικό Μετρό Α.Ε. η υλοποίηση του έργου, ως αποκλειστικά δημόσιο έργο.

Η δημοπράτηση του έργου με φορέα κατασκευής την Αττικό Μετρό Α.Ε., για την κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς και αμαξοστάσιο στην Πυλαία έγινε τ4ο 2006 με οριστικό ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA και προϋπολογισμό 1,052 δισ. €. Η υπογραφή της σύμβασης έγινε τον Απρίλιο του ιδίου έτους και οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2006. Η περίοδος κατασκευής της βασικής γραμμής, σύμφωνα με την σύμβαση, υπολογιζόταν αρχικά στα 6,5 χρόνια με ολοκλήρωση του έργου τον Οκτώβριο του 2012.

Τον Ιούνιο του 2013 και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του έργου (κατασκευή βασική γραμμής του μετρό), υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά με την ανάδοχο εταιρεία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., έργο που έχει ενταχθεί στο Ε.Σ.Π.Α.- Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία - Θράκη» και δανειοδοτείται από την ΕΤΕπ, με συνολικό προϋπολογισμό 518 εκ. €. (400 εκ. € αφορούν στην υπογραφείσα σύμβαση), 4,78 χλμ., 5 σταθμούς. Το έργο σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018.

Με την απώλεια του 90% του χρόνου υλοποίησης του έργου και τις τεράστιες καθυστερήσεις της βασικής γραμμής τo μετρό της Θεσσαλονίκης που συνεχίζει να παραπαίει εδώ και πολλά χρόνια, έχοντας στην ουσία τελματώσει με πολλαπλές κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις στον παραγωγικό ιστό της πόλης, σημαντικότερη των οποίων αποτελεί η συνεχιζόμενη και παρατεταμένη οικονομική καταστροφή των επιχειρηματιών πέριξ των εγκαταλειμμένων εργοταξίων (Αγίας Σοφίας, Εγνατία, Δελφών, Παπάφη κ.α.).

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

1. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το αρμόδιο υπουργείο προκειμένου να επιταχυνθεί η κατασκευή του έργου;

2. Πότε θα μεταφερθεί το Κέντρου αποφάσεων για επίλυση τεχνικών ζητημάτων (με βάση το παράδειγμα της Εγνατίας οδού) στη Θεσσαλονίκη καθώς δεν είναι δυνατό να λαμβάνονται αποφάσεις από απόσταση 500 χιλιομέτρων από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., με την μη πλήρη γνώση σημαντικών τοπικών ζητημάτων και παραγόντων;

3. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το αρμόδιο υπουργείο προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι εργασίες για την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης;

4. Οι εργασίες του μετρό Θεσσαλονίκης θα συνεχιστούν υπό την ίδια Κοινοπραξία, ακολουθώντας πλήρως διαφανείς διαδικασίες και λαμβάνοντας μέτρα για την εξάλειψη κινδύνου αιτήματος επιστροφής των κονδυλίων που έχουν εκταμιευθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή με την προκήρυξη νέου διαγωνισμού;

5. Υπάρχει πρόβλεψη από το αρμόδιο υπουργείο για την αναζήτηση άλλων κονδυλίων από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ολοκλήρωση του μετρό και των επεκτάσεών του;

 

Ο ερωτών βουλευτής:

 

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ