ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

21/07/2014

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Σχετικά με τις εξελίξεις και τα κυβερνητικά σχέδια για την ΕΛ.Β.Ο.



 

Ερώτηση

Προς τους Υπουργούς:

Οικονομικών

Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας

Εθνικής Άμυνας


Θέμα: Σχετικά με τις εξελίξεις και τα κυβερνητικά σχέδια για την ΕΛ.Β.Ο.


Τον Φεβρουάριο, μετά από αίτηση που κατέθεσε το Υπουργείο Οικονομικών – όντας ο μεγαλύτερος μέτοχος – το Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης προχώρησε στον διορισμό της «Ernst & Young» ως ειδικού εκκαθαριστή στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΒΕ, σύμφωνα με το άρθρο 14Α του ν. 3429/2005.

Τα σχέδια για το μέλλον της ΕΛ.Β.Ο. δεν παρουσιάστηκαν ποτέ ρητά αν και όλα τα δεδομένα δείχνουν πώληση της εταιρείας μόλις ολοκληρωθεί η εκκαθάριση. Συγκεκριμένα, στα τέλη Φεβρουαρίου εγκρίθηκαν 14 εκατομμύρια ευρώ από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, με τα οποία πληρώθηκαν οι εργαζόμενοι (οι οποίοι παρέμεναν απλήρωτοι επί επτά μήνες), θα καλυφθούν οι απαιτήσεις του Δημοσίου, των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, των παρόχων ενέργειας, η αμοιβή του ειδικού εκκαθαριστή και οι αναγκαίες δαπάνες για την ολοκλήρωση των παραγγελιών. Όπως προβλέπεται στην σχετική τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή, το ποσό αυτό θα αντισταθμιστεί από το αντίτιμο του πλειστηριασμού της ΕΛ.Β.Ο. Επομένως, δια της πλαγίας οδού, έγινε γνωστό ότι στόχος είναι η πώληση της εταιρείας.

Με την χρηματοδότηση ξεκίνησαν πάλι οι εργασίες στο εργοστάσιο οι οποίες είχαν διακοπεί για έναν χρόνο περίπου, αν και είναι περιορισμένης έκτασης  (κάποιες ανακατασκευές μεγάλων φορτηγών για τον Στρατό και γενική απογραφή). Ωστόσο, η κατάσταση στην επιχείρηση δημιουργεί ερωτηματικά καθώς η «Ernst & Young» έλαβε μια σειρά από αμφιλεγόμενα διοικητικά μέτρα χωρίς εμφανή λόγο, με αυταρχικότητα και χωρίς να δώσει εξηγήσεις ούτε στο ανώτερο προσωπικό της εταιρείας. Αν και δήλωσε ότι προέχει η επανεκκίνηση της παραγωγής, προχώρησε, όπως και η προηγούμενη διοίκηση, σε αλλαγή του οργανογράμματος και μετακίνηση του ειδικευμένου προσωπικού σε μη παραγωγικές θέσεις, όπως η υπηρεσία καθαριότητας και αποψίλωσης. Ενδεικτικό της έντονης προχειρότητας και αδιαφορίας για τις πραγματικές ανάγκες της λειτουργίας του εργοστασίου, είναι το γεγονός ότι σε ορισμένες περιπτώσεις εργαζόμενοι μεταφέρθηκαν εκεί που ήδη υπάγονταν.

Οι πραγματικές διαστάσεις του θέματος φαίνονται, όμως, από το ότι οι περισσότεροι από τους εργαζόμενους που υπέστησαν δυσμενή μετάθεση ήταν αυτοί που εξέφραζαν τις μεγαλύτερες ανησυχίες για την πορεία της εταιρείας ή και άνηκαν σε συγκεκριμένο συνδικαλιστικό ψηφοδέλτιο. Στην δυσαρέσκεια και την δυσλειτουργία που ακολούθησε η νέα διοίκηση απάντησε με μια σειρά αναφορών και ποινών που θυμίζουν διοικητικές και εργοδοτικές τακτικές άλλων δεκαετιών. Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, το αποκορύφωμα του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» ήταν μια σειρά ανεκδιήγητες ανακοινώσεις, όπου μεταξύ του «Απαγορεύεται η οποιαδήποτε χρήση και εισαγωγή οινοπνευματωδών ποτών εντός του χώρου εργασίας» και «Απαγορεύονται οι διαπληκτισμοί», ανακοινώθηκε και το πρωτοφανές «Απαγορεύεται η οποιαδήποτε δημοσίευση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ) και στο διαδίκτυο θεμάτων που αφορούν την εταιρεία ή τους εργαζόμενούς της. Οι παραβάτες θα τιμωρούνται με καταγγελία της σύμβασης εργασίας χωρίς άλλη προειδοποίηση».


Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.    Ποιο ακριβώς είναι το σχέδιο για το μέλλον της ΕΛΒΟ μετά την εκκαθάριση, σχετικά με τις 355 θέσεις εργασίας που έχουν απομείνει;

2.    Ποια θα είναι η συμμετοχή του δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας μετά την εκκαθάριση;

3.    Ποια θα είναι η τύχη των 2 υπαρχουσών συμβάσεων της εταιρείας με το ΥΠΕΘΑ (ανακατασκευές 77 αρματοφορέων OSHKOSH και περαίωση της σύμβασης ανταλλακτικών Mercedes);

4.    Στο χώρο  της ΕΛ.Β.Ο. υπάρχουν εγκαταστάσεις και μηχανολογικός εξοπλισμός (ανηχοϊκός θάλαμος, γραμμή συναρμολόγησης άρματος, σύγχρονοι τόρνοι κλπ), απόρροια ΑΩ, τα οποία είναι ιδιοκτησία του ΥΠΕΘΑ. Στους επικείμενους πλειστηριασμούς θα περιληφθούν στην εκποίηση;

5.    Από το 2010 η εταιρεία χρωστάει τις νόμιμες αποζημιώσεις (είτε εξ ολοκλήρου είτε μέρος του ποσού) σε όλους τους συνταξιοδοτηθέντες εργαζόμενους ενώ εξακολουθεί να μην καταβάλει αποζημιώσεις μέχρι και σήμερα σε όσους πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν. Προβλέπεται μέσα στο ποσό που έλαβε η ΕΛ.Β.Ο. η καταβολή όλων των οφειλών προς το προσωπικό που έχει βγει σε σύνταξη (αυτή την στιγμή περίπου 250 εργαζόμενοι και οι οφειλές της εταιρείας προσεγγίζουν το 1,5 εκατομμύριο ευρώ);  Αν όχι, τι θα γίνει με το χρέος προς τους συνταξιούχους και τους προς συνταξιοδότηση υπαλλήλους της εταιρείας μετά το τέλος της διαδικασίας εκκαθάρισής της; Ποια άμεσα μέτρα θα λάβουν τα αρμόδια Υπουργεία για την όσο το δυνατόν συντομότερη καταβολή όλων των οφειλόμενων αποζημιώσεων;

6.    Ενώ η ΕΛ.Β.Ο. εκκαθαρίζεται και το προσωπικό υποαπασχολείται, η εταιρεία που διενεργεί την εκκαθάριση προχώρησε στην πρόσληψη 15 εργαζομένων για την απογραφή των αποθηκών με δίμηνες συμβάσεις (15 Ιουνίου-15 Αυγούστου) και δελτίο παροχής υπηρεσιών («μπλοκάκι»). Ποιο θα είναι το μοντέλο των μελλοντικών εργασιακών σχέσεων στην ΕΛΒΟ;

7.    Ποια είναι η προβλεπόμενη αμοιβή του εκκαθαριστή μετά το πέρας της εκκαθάρισης της εταιρείας;


 Οι ερωτώντες βουλευτές

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία

Αμανατίδης Ιωάννης

Γαϊτάνη Ιωάννα

Καραγιαννίδης Χρήστος

Κουράκης Αναστάσιος

Μπόλαρη Μαρία

Στρατούλης Δημήτρης

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ