ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

13/11/2013

Ομιλία, δευτερολογία και παρέμβαση για το «μαύρο» στην ΕΡΤ (κατά τη χρονική σειρά που εκφωνήθηκαν) του Υπεύθυνου των Τομέων Άμυνας και Ναυτιλίας Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρή Δρίτσα



Ομιλία, δευτερολογία και παρέμβαση για το «μαύρο» στην ΕΡΤ (κατά τη χρονική σειρά που εκφωνήθηκαν) του Υπεύθυνου των Τομέων Άμυνας και Ναυτιλίας Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρή Δρίτσα, Βουλευτή Αʼ Πειραιά και Νησιών και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ κατά την διάρκεια της σημερινής (13/11/2013) συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με τίτλο «Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των εξαιρετικά επειγουσών και απρόβλεπτων αναγκών της «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Α.Ε.», καθώς και τροπολογιών που κατατέθηκαν.

Α. ΠΡΩΤΟΛΟΓΙΑ

«ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ : Μπορώ να βεβαιώσω το Σώμα και εσάς κυρία Υπουργέ, ότι και εγώ προσωπικά και ο κ. Χατζηλάμπρου και η κ. Κανελλοπούλου, Βουλευτής Αχαΐας, αλλά και άλλοι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έχουμε πάει δύο, τρεις, τέσσερις και πέντε φορές στο Υπουργείο Οικονομικών, συνοδεύοντας παράγοντες των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων, αλλά και εργαζόμενους, ακριβώς για να πετύχουμε στον ένα μήνα φορολογική ενημερότητα και ασφαλιστική ενημερότητα όλο αυτό το διάστημα. Μας είναι πολύ οικείο, λοιπόν, το θέμα αυτής της μεταβατικής έκτακτης αντιμετώπισης αυτής της ανάγκης, ακριβώς για να κρατηθούν όρθια τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα και οι άλλες αμυντικές βιομηχανίες για να μπορέσουμε να σχεδιάσουμε τη βιωσιμότητά τους και την αναβάθμισή τους.

 Γιʼ αυτό, όταν φέρατε στην Επιτροπή την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου στις 30 Οκτωβρίου, ενώ έληγε η ισχύς της στις 31 Οκτωβρίου, εμείς σας είπαμε ότι δεν χρειαζόταν Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Γιατί να μπαίνετε σε ακραίες επιλογές νομοθετικών ρυθμίσεων; Είναι πάγια και διαρκής ανάγκη επείγοντος χαρακτήρα, αλλά όχι έκτακτη, όχι απρόβλεπτη. Και από αυτή την άποψη θα μπορούσε να λυθεί αλλιώς.

Αυτό το ξεπεράσαμε. Θέλαμε, όμως, ακριβώς να είναι βιώσιμη αυτή η ρύθμιση, να έχει συνέχεια. Και αυτό το κάνατε με την πρόσθετη τροπολογία που φέρνετε σήμερα και παρατείνεται η ισχύς μέχρι 31 Ιανουαρίου του 2014. Για αυτό και θα την ψηφίσουμε σήμερα, γιατί έπιασε τόπο και η επιφύλαξή μας στην Επιτροπή.

Ζητήσαμε και άλλα πράγματα, τα οποία δεν τα δέχεστε, δεν τα φροντίζετε. Και αυτό ακριβώς μου κάνει εντύπωση, γιατί εμείς θελήσαμε να τα κωδικοποιήσουμε με έναν υποδειγματικό και νομοτεχνικά επεξεργασμένο τρόπο στην τροπολογία που καταθέσαμε. Θλίβομαι κυριολεκτικά και ειλικρινά για τον τρόπο που θελήσατε να την απαξιώσετε. Βέβαια, ήταν ολοφάνερο ότι σας έχει ενοχλήσει και η επάρκεια και η πληρότητα αυτής της πρωτοβουλίας μας, γιατί στέλνει ένα πολιτικό μήνυμα, ότι όταν μια Κυβέρνηση δεν είναι δέσμια των επιλογών της τρόικας, μπορεί να σχεδιάσει διαφορετικά.

Και αυτό είναι το νόημα και το μήνυμα της τροπολογίας μας, ότι είναι μια αντιμνημονιακή τροπολογία. Με τις δεσμεύσεις του μνημονίου δεν μπορείτε εσείς να κάνετε τέτοιες νομοθετικές ρυθμίσεις, κυρία Γεννηματά. Είναι ολοφάνερο. Υπό τη δαμόκλειο σπάθη της τρόικας έχετε περιορισμούς και κάνετε αυτές τις κινήσεις.

Απορώ, όμως, όταν μας λέτε να είμαστε προσεκτικοί. Μα, παραείμαστε προσεκτικοί. Σε τι σας έχουμε εμποδίσει, κυρία Γεννηματά, εσάς και την Κυβέρνηση, σε όλα τα ζητήματα που αφορούν την άμυνα της χώρας και την αμυντική βιομηχανία; Ίσα-ίσα που είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί.

Σας έχουμε ζητήσει, η Αξιωματική Αντιπολίτευση και όλα τα κόμματα, να μας πείτε τέλος πάντων ποιο είναι το σχέδιο σας για τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα και για την ΕΛΒΟ. Σιωπή. Καμία ενημέρωση της Βουλής, καμία ενημέρωση των κομμάτων, καμία ενημέρωση έστω των πολιτικών Αρχηγών.

Επομένως, τι διαπραγματεύεστε ακριβώς; Τι είναι αυτό που διαπραγματεύεστε; Να ζήσουν, να διατηρηθούν τα ελληνικά αμυντικά συστήματα; Μαζί σας, αλλά δεν έχουμε καμία ενημέρωση.

Αντίθετα, την παραμονή της πρόσφατης πανεργατικής απεργίας άκουγα πρωί-πρωί τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη να μιλάει με τον κ. Πορτοσάλτε στο ΣΚΑΪ και να λέει «κάνω αγώνα» -είχε και έπαρση για αυτό!- «ώστε στις τέσσερις χιλιάδες απολύσεις να συμπεριληφθούν και οι απολύσεις των εργαζομένων στην αμυντική βιομηχανία της χώρας και να μην είναι πρόσθετοι». Και την ίδια στιγμή διέρρεε ο αριθμός «οκτακόσια».

Είστε ενιαία Κυβέρνηση; Κάνετε μόνη σας την προσπάθεια, ως κυρία Γεννηματά, ως Αναπληρώτρια Υπουργός Άμυνας ή είστε ενιαία Κυβέρνηση; Δεν πρόκειται λοιπόν για τόσο  απλά ζητήματα.

Ξέρουμε πολύ καλά και τα κουσούρια που κουβαλάνε και τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα και η ΕΛΒΟ και η ΕΑΒ από τη διαχείριση των δικών σας Κυβερνήσεων, που είτε δεν βάζατε καν διοίκηση, είτε βάζατε οδοντιάτρους, είτε βάζατε ανθρώπους που τώρα είναι ήδη στη φυλακή. Μην τα ξεχνάτε αυτά, για να δούμε και πού οφείλονται όλα αυτά τα χρέη.

Παρʼ όλα αυτά, όμως, εμείς ακριβώς επειδή αξιολογούμε ότι αυτές οι επιχειρήσεις έχουν δυναμισμό, όπως και κάθε ιδιωτική επιχείρηση που έχει τεχνογνωσία, τεχνολογική υποδομή, παραγγελίες, δυνατότητες δηλαδή, τα χρέη υπάρχει τρόπος να ρυθμιστούν, έτσι όπως ρυθμίζονται τα χρέη τραπεζών, ποδοσφαιρικών ομάδων.

Όμως τα χρέη των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων και της ΕΛΒΟ δεν μπορούν να μπουν σε μία δυναμική διαδικασία ρύθμισης. «Είναι χρέη που επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο και γιʼ αυτό πρέπει να κλείσουν», αυτή είναι η ιδεολογική «καραμέλα» με την οποία δηλητηριάζετε την ελληνική κοινωνία.

Και αν και λέτε ότι είναι κοινός τόπος σε αυτήν την Αίθουσα ότι είναι αυτονόητος ο εθνικός ρόλος της αμυντικής βιομηχανίας, δεν είδαμε μέχρι τώρα τις Κυβερνήσεις που κυβέρνησαν τη χώρα και τις διοικήσεις να είναι τόσο ευαίσθητες ως προς αυτόν το εθνικό ρόλο.

Γιατί έχουν κάνει «όργια» και τα ξέρετε πολύ καλύτερα και από μένα, διότι τα ξέρετε από μέσα.

Από αυτή την άποψη η συζήτηση πρέπει να γίνει σοβαρά.

Ναι, πράγματι τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα και η ΕΛΒΟ μπορούν μέσα από μια διαδικασία εξυγίανσης και ανασυγκρότησης να στηριχθούν, καταρχήν η μεν ΕΛΒΟ στο 5% του κουτσουρεμένου προγράμματος εξοπλιστικών προγραμμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την επόμενη πενταετία, το λιγότερο στο 5% του κουτσουρεμένου προγράμματος, του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, τα δε Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα στο 7%-8%.

Τις παραγγελίες θα τις κάνουν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Αν δεν τις κάνουν στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα και στην ΕΛΒΟ, θα τις κάνουν σε ιδιώτες. Θα ξοδευτούν αυτά τα χρήματα από το ελληνικό κράτος. Να μην τα ξοδέψουμε επωφελώς, για να δημιουργήσουμε μια βάση στήριξης της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας, ώστε να μπορέσουμε να βάλουμε διαδικασίες εξυγίανσης;

Επικαλείστε τον παγκόσμιο ανταγωνισμό, το διεθνή ανταγωνισμό και τους κανόνες του. Μα, κάθε χώρα έχει δικαίωμα -και το ξέρετε καλά- να κρατήσει σε κρατικό έλεγχο την αμυντική βιομηχανία και ταυτόχρονα να βρει τρόπους που υπάρχουν, μέσα από τις διακρατικές συμφωνίες, ώστε να έχει και εξαγωγική δραστηριότητα. Γιατί πρέπει να δεχθούμε την απειλή του 1 δισεκατομμυρίου τόσο εύκολα και να μην αντιστρέψουμε όλα τα επιχειρήματα τα οποία αξιοποιεί η Γερμανία, η Γαλλία και όλες οι ισχυρές χώρες της Ευρώπης και κάνουν το ίδιο πράγμα;

Το ξέρετε αυτό. Ξέρουμε πολύ καλά και το είδαμε πρόσφατα και το ακούσαμε και το συζητήσαμε και στη Βουλή όταν ήρθε η κ. Γιαννάκου, ότι ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωράει στη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος όπου έξι χώρες το πολύ -όχι η Ελλάδα- θα ηγεμονεύουν και θα ελέγχουν την αμυντική βιομηχανία της Ευρώπης. Ξέρετε ότι είναι στρατηγικός στόχος. Πού έχουμε αντιδράσει εκεί; Δεν ήρθε καν σε αυτή τη συζήτηση ο Υπουργός. Η κ. Γιαννάκου εξέθεσε την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και δεν ήρθε ο Υπουργός για να πει αν εμείς θα τα δεχθούμε αυτά ή αν θα τα απορρίψουμε. Ποια είναι η στάση της ελληνικής Κυβέρνησης;

Πώς θα επιζήσουν, λοιπόν, η ΕΛΒΟ και τα ΕΑΣ και η ΕΑΒ, όταν όλος ο κεντρικός προσανατολισμός -και ήδη σε λίγο καιρό θα γίνουν και κανονισμοί και θα υπάρξουν αποφάσεις- οδηγείται στην υπερσυγκέντρωση της ευρωπαϊκής αμυντικής και πολεμικής βιομηχανίας σε λίγες χώρες και σε λίγα χέρια; Προς ποια κατεύθυνση, λοιπόν, κινούνται όλες αυτές οι διαπραγματεύσεις που κάνετε και για τις οποίες θέλετε τη στήριξή μας;

Από αυτή την άποψη, κυρία Υπουργέ, νομίζω ότι, αντίθετα, η στάση του ΣΥΡΙΖΑ θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από μία κυβέρνηση που θέλει πραγματικά και να διαπραγματευτεί και να αντισταθεί. Και από αυτήν την άποψη δεν έχετε δικαίωμα να λέτε τέτοια πράγματα. Εμείς θέλουμε ισχυρή αμυντική βιομηχανία, γιατί έχει τη δυνατότητα. Θέλουμε διατήρηση και διάσωση της κατακτημένης τεχνογνωσίας που χάνεται όλα αυτά τα χρόνια. Θέλουμε στήριξη της τεχνολογικής υποδομής και ανάπτυξή της. Και θέλουμε θέσεις εργασίας, γιατί είναι αναγκαίες και πολύτιμες. Δεν βρίσκονται εύκολα ούτε στην ΕΑΒ ούτε στα ΕΑΣ ούτε στην ΕΛΒΟ οι πιστοποιήσεις των εργαζομένων, που είναι διεθνείς πιστοποιήσεις σε πολλές περιπτώσεις. Δεν τις ξαναβρίσκει εύκολα μια χώρα. Γιʼ αυτό, λοιπόν, εμείς δεν κάνουμε φτηνές πολιτικές.

Η τροπολογία που καταθέσαμε είναι υπόδειγμα. Αν θέλετε να κάνετε βελτιώσεις, να τις κάνετε και να τις συζητήσουμε, αλλά όχι αυτή η απόρριψη με αυτόν τον τρόπο που την κάνατε. Δεν ταιριάζει σε σοβαρή συζήτηση. Εμείς δεν δημιουργούμε εντυπώσεις. Κωδικοποιήσαμε και νομικά ένα σύνολο σκέψεων για το μεταβατικό διάστημα και προτάσεων που έχουμε καταθέσει.

Από εκεί και πέρα, στο λίγο χρόνο που μου απομένει, θέλω να πω για τις τροπολογίες που καταθέτουν τα άλλα Υπουργεία. Είχαμε μέχρι τώρα τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια, τώρα έχουμε και εκπρόθεσμες.

Παρακαλώ, κυρία Πρόεδρε, να μην τις δεχθείτε. Καλώ το Προεδρείο. Πρέπει να έρθουν κανονικά για συζήτηση. Και η μία και η άλλη έχουν πολύ σημαντικές ρυθμίσεις με επιπτώσεις. Η μία του Υπουργείου Οικονομικών έχει απώλεια εσόδων για το ελληνικό κράτος 17 εκατομμύρια ευρώ ετησίως –δεν θα το περάσουμε έτσι- και μια σειρά λεπτομέρειες.

Η άλλη έχει απορριφθεί ήδη, προσπάθησε να την προχωρήσει ο κ. Μουσουρούλης τις προάλλες, δεν μπόρεσε να την προχωρήσει. Καταργεί το φόρο πολυτελείας στα σκάφη και τον αντικαθιστά με τέλη ελλιμενισμού.

Να κάνουμε μια σοβαρή συζήτηση για το τι σημαίνει αυτό; Ήρθε ο κύριος Υπουργός και εξέθεσε τα επιχειρήματά του. Είναι αυτήν τη στιγμή το Κοινοβούλιο σε θέση να μελετήσει, να κρίνει, να αξιολογήσει όλα αυτά τα δεδομένα και να ψηφίσει; Προς Θεού!

Παρακαλώ, κυρία Πρόεδρε, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για να τεθούν σε ψηφοφορία αυτές οι τροπολογίες.

Όσον αφορά την τροπολογία με την οποία ρυθμίζονται ζητήματα του ιατρικού προσωπικού και άλλα των στρατολογικών, θα την ψηφίσουμε και αυτή, παρά το γεγονός ότι θεωρούμε ότι και αυτοί οι τομείς πρέπει να αντιμετωπιστούν με συνολικότερο και συνθετικότερο τρόπο. Υπάρχουν πολλά περιθώρια για σοβαρές λύσεις που θα έχουν σημασία για το μέλλον. Αυτήν, όμως, προφανώς θα την ψηφίσουμε. Και μέσα στο ίδιο Υπουργείο είναι και εμπρόθεσμα έχει κατατεθεί και ρυθμίζει με τον τρόπο που ρυθμίζει έστω ήσσονος σημασίας ζητήματα, αλλά σε θετική κατεύθυνση.»

Β. ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ

«ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ : Κυρία Υπουργέ, σας το λέω με ειλικρίνεια: Την επισήμανση που θέσατε και μας απευθύνατε αναφορικά με τους κινδύνους που η δική μας τροπολογία γεννά ως προς τις ισορροπίες αναφορικά με την Επιτροπή Ανταγωνιστικότητας και το επαπειλούμενο πρόστιμο θα την λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψη και θα το δούμε. Δεν έχουμε κανένα λόγο να μην τα βλέπουμε αυτά. Δεν το βλέπω από πρώτη άποψη και όσο μπορώ σε βάθος να γνωρίζω τα ζητήματα. Νομίζω ότι δεν υπάρχει κάτι τέτοιο.

Αντίθετα, η ένταξη των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων στο ΤΑΙΠΕΔ στερεί το ελληνικό κράτος και την Κυβέρνηση από το επιχείρημα ότι τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα είναι μια κρατική βιομηχανία που εξυπηρετεί τις αμυντικές ανάγκες της χώρας πρωτίστως. Αυτό έχετε επιχειρήματα να το υπερασπιστείτε μια και οι πολιτικές δραστηριότητες των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων δεν είναι σε τέτοιο βαθμό που να απειλούν τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Μπορείτε το άρθρο 346 να το υπερασπιστείτε. Το Υπουργείο Οικονομικών, όμως, φαίνεται ότι δεν έχει την ίδια γνώμη και υπονομεύονται τα συμφέροντα της χώρας από αυτήν ακριβώς την πραγματικότητα.

Αντίθετα, για την επισήμανση του κ. Μαριά, ναι, έτσι είναι. Πρέπει να απεμπλακεί από το ΤΑΙΠΕΔ για να ισχύσει η δική μας τροπολογία, για να έχει δυνατότητα υλοποίησης.

Θα ήθελα να πω ότι όντως τα ελλείμματα –το είπα στην ομιλία μου- είναι τέτοιου χαρακτήρα που σε μια σειρά επιχειρήσεων με τέτοιο δυναμισμό είναι διαχειρίσιμα. Δεν θα μείνω πάλι στο πώς παράχθηκαν αυτά τα χρέη και τα ελλείμματα, αλλά επισημαίνω ότι ένα σημαντικό ποσοστό αυτών των ελλειμμάτων και των χρεών είναι ποινικές ρήτρες, δηλαδή το κράτος στο κράτος.

Δεν μπορεί να ρυθμιστεί αυτό το ζήτημα των ποινικών ρητρών; Είναι δυνατόν; Η δική μας τροπολογία το εξασφαλίζει, το επιβάλλει κιόλας και προτείνει διαδικασία συγκεκριμένη. Μπορεί, δηλαδή, να μένουν τα ΕΑΣ να χρωστούν κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια στο Υπουργείο Άμυνας και αυτό να μη μπορεί να ρυθμιστεί; Αδύνατον!

Κύριε Πρόεδρε, τελειώνοντας, θέλω να απευθυνθώ πάλι προς όλο το Σώμα και ειδικά προς το ΠΑΣΟΚ και τον κ. Κουκουλόπουλο.

Κύριε Κουκουλόπουλε, εμείς προαναγγείλαμε ότι θα καταθέσουμε πρόταση εξεταστικής επιτροπής για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, για τα υποβρύχια και όλα αυτά. Θα έπρεπε να υπάρχουν κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δικές σας γιʼ αυτό το θέμα, γιατί αυτή η ιστορία ξεκινά από τα τέλη της δεκαετίας του ʼ90 και φθάνει μέχρι τις μέρες μας. Όμως, και από την εφαρμογή του ν.3885/2010 τον Απρίλιο του 2012 έπρεπε να παραληφθεί ο «ΠΙΠΙΝΟΣ», το Φεβρουάριο του 2013 ο «ΜΑΤΡΟΖΟΣ», το Δεκέμβριο του 2013 ο «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» και από το άλλο πρόγραμμα, το «NEPTUNΕ 2», το Μάιο του 2012 το «ΩΚΕΑΝΟΣ».

Ο κ. Σαμαράς είχε υποσχεθεί ότι μέχρι τις 31-12-2012 θα έχει λήξει η υπόθεση των Ναυπηγείων και ανέθεσε στον άνθρωπο που πούλησε το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά στην Cosco να προεδρεύσει μιας επιτροπής που θα μελετήσει το θέμα και κατέληξε αυτή η επιτροπή με τον άνθρωπο που πούλησε το λιμάνι του Πειραιά στην Cosco να προτείνει να πωληθούν δύο από τα υποβρύχια.

Μπροστά σε όλο αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πρέπει να αντιδράσει; Δεν πρέπει να ζητήσει εξεταστική επιτροπή, για να ξαναλειτουργήσουν τα Ναυπηγεία, για να παραληφθούν τα υποβρύχια, για να έχουν θέσεις εργασίας οι εργαζόμενοι και φυσικά για να αναζητηθούν οι ευθύνες, πολιτικές καταρχήν και φυσικά εάν από την έρευνα προκύψουν και ποινικές, τότε και ποινικές; Αυτό είναι ύβρις του ΣΥΡΙΖΑ ή ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ;

Κύριε Πρόεδρε, επαναλαμβάνω ότι τις εκπρόθεσμες τροπολογίες εμείς δεν τις δεχόμαστε και ζητούμε να αποσυρθούν.»

Γ. ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ «ΜΑΥΡΟ» ΣΤΗΝ ΕΡΤ

«ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Οι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου παράγουν αποτελέσματα από τη δημοσίευσή τους, όπως είπε πολύ σωστά ο κ. Μαριάς, και στην περίπτωση της ΕΡΤ το ότι δεν ήρθε καθόλου εδώ για να συζητηθεί και να ψηφιστεί δεν θεραπεύεται με κανέναν νόμο.

ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ: Δεν πειράζει. Πήγατε εσείς στην ΕΡΤ προχθές και σας είδαμε.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Παρήγαγε αποτελέσματα που δεν εγκρίθηκαν από το ελληνικό Κοινοβούλιο. Δεν νομιμοποιείται με κανέναν τρόπο! Από αυτήν την άποψη πρόκειται για ένα συνταγματικό πραξικόπημα πρώτης γραμμής και δεν μπορεί κανείς να το δικαιολογήσει.»



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ