ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

17/08/2012

Σχόλιο του Γιάννη Αμανατίδη, βουλευτή Α΄Θεσ/νίκης του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ για τις απαντήσεις του Υπ. Παιδείας σχετικά με την αύξηση του ωραρίου των εκπ/κών



Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ στην Α΄ Θεσ/νίκης, Γιάννης Αμανατίδης, σχολιάζοντας τις απαντήσεις του Υπουργείου Παιδείας σε σχετική ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή, δήλωσε τα εξής:

Προπέτασμα καπνού οι απαντήσεις του Υπουργείου Παιδείας.  Ανεπιτυχής  προσπάθεια απόκρυψης της πρόθεσης της ηγεσίας του, για αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.

Σε σχετική ερώτηση, που καταθέσαμε στη Βουλή  στις 02/08/12, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ της Επιτροπής Ελέγχου Κυβερνητικού Έργου του Υπουργείου Παιδείας  θέσαμε τρία ερωτήματα. Ούτε σε ένα από αυτά  δεν πήραμε  σαφή απάντηση. Συγκεκριμένα, θέσαμε τα εξής ερωτήματα και πήραμε τις ακόλουθες απαντήσεις:

• θα επιμείνει το Υπουργείο στην πρόθεσή του να προβεί σε αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ΠΕ και ΔΕ (όπως προκύπτει από  δηλώσεις της ηγεσίας του); 

Απάντηση: Μας γνωστοποιεί αυτούσια τη νομοθεσία, που τώρα διέπει το ωράριο των εκπαιδευτικών!

Εκτιμούμε  ότι αν δεν ίσχυε κάτι τέτοιο θα μπορούσε να προβεί σε διάψευση ή  να δηλώσει ότι δεν είναι στις προθέσεις του ή ότι δεν καταλάβαμε καλά. Όμως τηρεί ένοχη σιωπή ιχθύος, που αν συνδυαστεί με το σοκαριστικό αριθμό των 225 συνολικά μόνιμων  προσλήψεων στην εκπαίδευση και τον ανεπαρκή αριθμό για τους αναπληρωτές, τότε η σιωπή γίνεται εκκωφαντικά εύγλωττη.

 

• θα λάβει επιτέλους συγκεκριμένα μέτρα για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών αντί να επιδεινώνει διαρκώς τους όρους και τις συνθήκες εργασίας τους;

Απάντηση: «Το υπουργείο λαμβάνει κάθε μέριμνα για τη βελτίωση των συνθηκών των εκπαιδευτικών και τη διασφάλιση του δημόσιου αγαθού της Παιδείας» (Σ.Σ.: Ο χαρακτηρισμός «δωρεάν» απουσιάζει εμφαντικά).

Ευτυχώς!!! Γιʼ αυτό οι εκπαιδευτικοί δεν αμείβονται με μισθούς πείνας, δεν έχουν ελαστικές εργασιακές σχέσεις τύπου «γαλέρας», διορίζονται αμέσως, δεν τρέχουν με την ψυχή στο στόμα σε 4 και 5 σχολεία, δεν διδάσκουν σε πληθωρικά τμήματα μαθητών/μαθητριών, τα σχολεία τους χρηματοδοτούνται πλουσιοπάροχα με μόλις το 2,69% επί του ΑΕΠ, υποστηρίζονται με θεσμούς επιμόρφωσης, μετεκπαίδευσης, εκπαιδευτικών αδειών, το έργο τους βοηθιέται και  με την έγκαιρη παράδοση των βιβλίων, οι σχολικές βιβλιοθήκες αφθονούν και πόσα άλλα ακόμη…

• θα εξηγήσει πώς και γιατί τροφοδοτούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες με ανακριβή στοιχεία, που παραμορφώνουν την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, οι διεθνείς οργανισμοί που ασχολούνται με την εκπαίδευση; 

Απάντηση: «Οι αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχουν επιμελώς τα στοιχεία που διαβιβάζονται σε διεθνείς οργανισμούς υπό την εποπτεία της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.»

     

    Ακόμη χειρότερα!! Γιατί τότε σκόπιμα και στον ΟΟΣΑ και στο   ευρωπαϊκό δίκτυο «Ευρυδίκη» δηλώθηκε ότι το ωράριο των Ελλήνων εκπαιδευτικών είναι οι 16 ώρες για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση  αντί του ορθού  21 έως 16 κλιμακωτά. 

     Με αυτό τον τρόπο διαστρεβλώθηκε η πραγματικότητα, που είναι ότι οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα έχουν εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο και ετήσιο συνολικό χρόνο εργασίας αντίστοιχα με τους μέσους όρους των συναδέλφων τους στις χώρες της Ευρώπης, ενώ βέβαια οι μισθοί τους είναι στο 50%! 

Δυστυχώς για την ίδια την εκπαίδευση, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μη έχοντας να επιδείξει έργο, επικαλείται τις «καλές προθέσεις της» με στόχο να κρύψει τις πραγματικές επιλογές της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ- ΔΗΜΑΡ, που είναι:

 η πιστή συνέχιση των μνημονιακών πολιτικών,

 η θυσία της δημόσιας και δωρεάν παιδείας στις επιταγές των κερδοσκόπων και  της τρόικας, 

 η παράδοσή της στη βουλιμία των αγορών και του κέρδους και

 εκπαιδευτικοί, που εξουθενωμένοι στο οικονομικό και ηθικό επίπεδο, θα υπηρετούν με σκυμμένο το κεφάλι τις επιλογές τους.

Ας μην αναπαύονται όμως. Το κίνημα των εκπαιδευτικών μαζί με το μαθητικό και το σπουδαστικό - σε αλληλέγγυα δράση με όλη την κοινωνία - θα υπερασπιστεί τις κατακτήσεις δεκαετιών για δημόσια, δωρεάν και υψηλού επιπέδου εκπαίδευση. Και αυτό δεν μπορεί να γίνει παρά μόνον με έναν εκπαιδευτικό που έχει  ανορθωμένη τη μέση του και διεκδικεί το κύρος και το ανάστημα, που υπαγορεύει ο ύψιστος ρόλος του μέσα στην κοινωνία.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ