ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

21/12/2009

Kαρκινοβατεί η κατασκευή της νέας Εθνικής Οδού Ελευσίνας - Υλίκης

Ερώτηση Θ.Λεβέντη προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων



Η παλαιά Εθνική οδός Ελευσίνας – Θήβας  αποτελεί το μοναδικό απευθείας συνδετήριο  άξονα μεταξύ των δυο μεγάλων εθνικών οδών Αθήνας - Πάτρας και Αθήνας Θεσσαλονίκης. Η χάραξή της είναι από την εποχή των περσικών πολέμων και το οδόστρωμά της από την εποχή του Β΄ παγκοσμίου πολέμου με ατελείωτες κλειστές στροφές και αλλεπάλληλες ανωφέρειες και κατωφέρειες. Δέχεται καθημερινώς ένα μεγάλο φόρτο βαρείας κυκλοφορίας, που αυξάνεται κατακόρυφα τις ημέρες και ώρες απαγόρευσης κυκλοφορίας των φορτηγών στις άλλες εθνικές οδούς, με συνέπεια μεγάλη ταλαιπωρία και κινδύνους, για τους κατοίκους της Δυτικής Αττικής και όσους την χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους.

Για το λόγο αυτό η Πολιτεία, εδώ και πολλά χρόνια, έχει προγραμματίσει να κατασκευάσει νέα Εθνική Οδό ταχείας κυκλοφορίας συνολικού μήκους 57 χλμ χωρίς διόδια, που θα ενώνει την Ελευσίνα με την Υλίκη. Με τη δημιουργία αυτής της οδού, θα λυθεί οριστικά το πρόβλημα της οδικής επικοινωνίας της Πελοποννήσου με την Αττική και Βοιωτία και τους οδικούς άξονες που οδηγούν στη Βόρεια Ελλάδα.

Σε σχετική ερώτησή μας, στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου το Φεβρουάριο του 2007, λάβαμε  την απάντηση ότι: «Η νέα Εθνική Οδός που θα ενώνει την Ελευσίνα-Κάζα-Θήβα και Υλίκη, εντάχθηκε στο πλαίσιο των έργων της προγραμματικής περιόδου 2008-2013 και πως σε ένα έτος θα δημοπρατηθεί με προϋπολογισθέν κόστος 150 εκ. ? περίπου».

Σε αντίστοιχη ερώτησή μας τον Οκτώβριο του 2008, καυτηριάζοντας την καθυστέρηση έναρξης του έργου, λάβαμε την απάντηση ότι: «…..η μελέτη της χάραξης καθυστέρησε διότι διαπιστώθηκε από το φάκελο του έργου  ότι τα πράγματα είναι εξαιρετικά πολύπλοκα.

Έχουμε μία σειρά από σήραγγες και γέφυρες μεγάλου μήκους και έτσι, αναπροσαρμόσαμε τον προϋπολογισμό της μελέτης -είχαμε ζητήσει 3.000.000 ? εγκεκριμένα ήδη εδώ και ένα χρόνο και τώρα πλέον εγκρίνονται 10.000.000 ? για τη μελέτη- και βέβαια και του έργου».

Έκτοτε καμία κινητικότητα δεν έχει παρουσιαστεί για τη δημιουργία της Εθνικής Οδού Ελευσίνας – Υλίκης, ενώ παράλληλα υπάρχουν πληροφορίες χωρίς να διαψεύδονται πως αυτή δε θα γίνει, γιατί υπάρχει δέσμευση της Πολιτείας προς τους παραχωρησιούχους των νέων οδικών αξόνων, με το αιτιολογικό πως θα χάνουν έσοδα επειδή θα είναι  ανταγωνιστική με τις οδούς που εκμεταλλεύονται.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται ο  κ. Υπουργός:

•    Ποιος ο σχεδιασμός για την Εθνική Οδό ταχείας κυκλοφορίας Ελευσίνας – Υλίκης;

•    Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες, πότε θα γίνει η προκήρυξη του έργου και τι κονδύλια έχουν εξασφαλισθεί για το 2010;

•    Για ποιους λόγους το έργο καρκινοβατεί τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα;

•    Έχουν βάση οι πληροφορίες πως η Πολιτεία έχει δεσμευτεί στους παραχωρησιούχους των νέων οδικών αξόνων για να μην κατασκευαστεί το εν λόγω έργο; Αν ναι, τι μέτρα  προτίθεται να πάρει ώστε να αρθούν οι δεσμεύσεις αυτές;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ