ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

09/02/2007

Λειτουργία 7 νέων σταθμών μετρό και προαστιακού χωρίς πρόβλεψη και συντονισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς και χωρίς χώρους στάθμευσης

Ερώτηση του Γιάννη Δραγασάκη προς τους Υπουργούς Μεταφορών & Επικοινωνιών, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης



Από την ερχόμενη άνοιξη πρόκειται να λειτουργήσουν επτά νέοι σταθμοί μετρό και προαστιακού σιδηροδρόμου στην Αθήνα και τον Πειραιά. Συγκεκριμένα θα λειτουργήσουν οι σταθμοί του μετρό Αιγάλεω, Βοτανικός και Ελαιώνας και οι σταθμοί του προαστιακού Ταύρος, Ρέντη, Λεύκα και Πειραιάς. Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του τύπου, δεν έχει γίνει σχεδιασμός για τη μετακίνηση των επιβατών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς  προς και από τους νέους σταθμούς και δεν έχουν δημιουργηθεί χώροι στάθμευσης για όσους επιβάτες θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα αυτοκίνητά τους.

Συγκεκριμένα στον Πειραιά θα λειτουργήσει καινούριος σταθμός του προαστιακού από τον Απρίλιο 2007. Όπως αναφέρει συγκοινωνιακή μελέτη, που συνοδεύει την έναρξη λειτουργίας του νέου μέσου στο λιμάνι, κατά τις ώρες αιχμής θα αυξηθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος, σε ήδη επιβαρημένους δρόμους, έως και κατά 30% σε σχέση με σήμερα. Παρ όλα αυτά, δεν έχει ληφθεί μέριμνα από τους των εμπλεκόμενους οργανισμούς ώστε να υπάρξει συντονισμός στα δρομολόγια των λεωφορείων ή των τρόλεϊ και να διευκολυνθεί η μετεπιβίβαση των επιβατών στον προαστιακό. Πρόβλημα θα προκληθεί στον Πειραιά και στις ισόπεδες διαβάσεις του τρένου που κατά τη διάρκεια της ημέρας περνούν τουλάχιστον πενήντα φορές με αποτέλεσμα να προκαλείται μεγάλη καθυστέρηση της κυκλοφορίας των ιδιωτικών αυτοκινήτων.

Ανάλογα προβλήματα θα δημιουργηθούν στους σταθμούς Ρέντη, Λεύκα και Ταύρο, αφού ούτε γι αυτούς έχει γίνει πρόβλεψη για μετεπιβίβαση των επιβατών ή για δημιουργία χώρων στάθμευσης.

Οι τρεις νέοι σταθμοί του μετρό που θα λειτουργήσουν στο Αιγάλεω, το Βοτανικό και τον Ελαιώνα θα δημιουργήσουν ανάλογα προβλήματα. Η εταιρεία Αττικό Μετρό έχει προγραμματίσει ή μελετά την κατασκευή χώρων στάθμευσης και στους τρεις. Στον Βοτανικό έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί υπόγειος χώρος στάθμευσης 285 θέσεων. Όμως το έργο δεν έχει ακόμη δημοπρατηθεί και ακόμη και αν δημοπρατηθεί τους επόμενους μήνες δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν από το 2009.

Στους σταθμούς Αιγάλεω και Ελαιώνα η εταιρεία ακόμη μελετά τη σκοπιμότητα κατασκευής χώρων στάθμευσης 450 και 500 θέσεων αντίστοιχα.

Με βάση τα παραπάνω ερωτώνται  οι κ.κ. Υπουργοί

1)    Γιατί παράλληλα με τη λειτουργία των νέων σταθμών μετρό και προαστιακού δεν έγινε προγραμματισμός με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς ώστε να υπάρξει συντονισμός για τη μετακίνηση των επιβατών από και προς τους νέους σταθμούς;

2)    Γιατί δεν έχει γίνει πρόβλεψη ώστε με τη λειτουργία των νέων σταθμών να δημιουργηθούν οι αναγκαίοι χώροι στάθμευσης για τους επιβάτες;

Ο ερωτών βουλευτής

Γιάννης Δραγασάκης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ