ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

15/01/2007

Οι τιμές των καυσίμων στη χώρα μας διατηρείται στα ύψη σε αντίθεση με τις διεθνείς τιμές

Ερώτηση της Ασημίνας Ξηροτύρη-Αικατερινάρη προς τον Υπουργό Ανάπτυξης



Στα 50,16 δολάρια το βαρέλι κινούνταν την Παρασκευή 12 Ιανουαρίου οι τιμές του μπρεντ στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, παρουσιάζοντας μείωση περίπου 35% από τα υψηλά των μέσων Ιουλίου 2006. Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, πρέπει να σημειωθεί ότι η μείωση των διεθνών τιμών σε αργό και προϊόντα συνέπεσε με την αύξηση της φορολογίας από την 1η Ιανουαρίου 2007 κατά 5,75% στη βενζίνη, εξέλιξη που προσέθεσε 2,1 λεπτά στην τιμή της, αν συνυπολογιστεί και ο ΦΠΑ.

Επαναλήφθηκε λοιπόν το φαινόμενο να ανεβαίνουν ταχύτατα οι τιμές καυσίμων στα πρατήρια, όταν ανεβαίνουν οι διεθνείς τιμές, καθυστερούν όμως να πέσουν και δεν φτάνουν ποτέ τα κατώτατα όρια των διεθνών τιμών, όταν αυτές μειώνονται.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο καταναλωτής έχει λόγους να είναι δυσαρεστημένος από τη διαμόρφωση των τιμών λιανικής στην Ελλάδα. Έπειτα από την αφαίρεση των φόρων, το μέρος της τιμής που αντιπροσωπεύει τιμή διυλιστηρίου και εμπορικό κέρδος, είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Πολλοί από τους λόγους αναλύονται στο πρόσφατο πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, το οποίο επιβεβαιώνει γνωστές εδώ και πολλά χρόνια στρεβλώσεις που επικρατούν στην αγορά.

Μετά από αυτά ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Γιατί μέχρι τώρα δεν απέδωσαν τα μέτρα για έλεγχο της αγοράς καυσίμων και η κερδοσκοπία συνεχίζεται αμείωτη;

2. Με ποια άμεσα μέτρα θα επιτευχθεί η προσαρμογή των τιμών με βάση τη διεθνή τιμή και το πραγματικό κόστος αποθήκευσης, διακίνησης και εμπορίας;

Η ερωτώσα βουλευτής

Ασημίνα Ξηροτύρη Αικατερινάρη



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ