ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

19/07/2017

Α.Τριανταφυλλίδης: Νέα Σελίδα για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης



«Φεύγουμε από τον «αμαρτωλό» ΟΑΣΘ και πάμε σε μια τριετία πραγματικά αναβάθμισης και βελτίωσης. Είναι άλλο ένα στοίχημα που θα το κερδίσουμε μαζί με τους εργαζόμενους και μαζί με τους πολίτες της Θεσσαλονίκης», τόνισε μεταξύ άλλων ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης κατά τη συζήτηση του σ/ν για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

 

Ο κ.Τριανταφυλλίδης αναφέρθηκε στο ιδιωτικό μονοπώλιο του ΟΑΣΘ και το αδιαφανές καθεστώς που χαρακτηρίζει την μέχρι σήμερα λειτουργία του,  εξαπολύοντας παράλληλα σφοδρή επίθεση στην αντιπολίτευση, η οποία κατέστησε όμηρο του ΟΑΣΘ τη δεύτερη, μεγαλύτερη σε πληθυσμό, πόλη της χώρας με το ένα και μοναδικό μέσο μεταφοράς επί 6 ολόκληρες δεκαετίες.

 

Όπως υπογράμμισε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, η Κυβέρνηση υλοποιεί την απόφασή της για να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη λειτουργικές, αποτελεσματικές και σύγχρονες συγκοινωνίες με κοινωνικό πρόσημο, σε αντίθεση με τον «αμαρτωλό ΟΑΣΘ», τον οποίο 8.784 Θεσσαλονικείς βαθμολόγησαν κάτω από τη βάση για τις προσφερόμενες υπηρεσίες του, σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτή το 2014.


Κάλεσε δε τον Υπουργό Μεταφορών να ληφθεί η απαιτούμενη μέριμνα ώστε τα άτομα με ειδικές ανάγκες να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς με ασφάλεια σε όλο το δίκτυο της Θεσσαλονίκης.

 

Ακολουθεί η τοποθέτηση του κ.Τριανταφυλλίδη

 

 

ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ:

Αν και ο χρόνος είναι πολύτιμος, ως Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, θα μιλήσω για την επόμενη μέρα πάντα. Ο μόλις κατελθών εκ του Βήματος με μια αναφορά σκωπτική για την επόμενη μέρα, λες και δεν υπήρχε η προηγούμενη, σε βάζει συνεχώς στο ερώτημα «κοίτα ποιος μιλάει», «κοίτα ποιοι μιλάνε».

Μιλάνε για τη Θεσσαλονίκη, που την άφησαν επί εξήντα χρόνια με ένα και μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς, με τον ΟΑΣΘ, με τα χίλια προβλήματα; Αυτοί που έταξαν θαλάσσια αστική συγκοινωνία και καραβάκια, το 2004, που θα μετέφεραν κόσμο στη Σύνοδο Κορυφής από το Μακεδονία Παλλάς στην αποθήκη Γ’ στο λιμάνι;

Αυτοί οι οποίοι το 2004 εξόπλισαν -και καλά έκαναν- και προικοδότησαν την αγαπημένη μας Αθήνα, την Πρωτεύουσά μας, με έξι μέσα μαζικής μεταφοράς -ηλεκτρικό, τραμ, προαστικό, υπόγειο, μετρό, ανώγειο κ.λπ. έρχονται τώρα σήμερα εδώ που μιλάμε για αυτή την επανεκκίνηση, για αυτό το restart, ώστε να δώσουμε ελπίδα στον Σαλονικιό και τη Σαλονικιά του ενάμισι εκατομμυρίου και μιλούν;

Λένε: Μιλάτε σοβαρά; Είμαστε, λέει, σοβαροί; Ανακάλυψαν ότι η Θεσσαλονίκη είναι η δεύτερη σε πληθυσμό πόλη στη χώρα. Η κατάφωρη, διαρκής, εν ροή έξι δεκαετιών, πιστοποίηση της ανισόρροπης ανάπτυξης της χώρας. Ένα και κολοβό στη Θεσσαλονίκη το μέσο μεταφοράς. Το καθεστώς ομηρίας αυτό, όχι μόνο όταν απεργούσαν οι εργαζόμενοι, ως είχαν δικαίωμα να απεργούν, αλλά και όταν το χιόνι και το αλάτι που πάγωσε του κυρίου Δημάρχου Θεσσαλονίκης, τους υποχρέωνε να περπατήσουν χιλιόμετρα επί τρεις μέρες από την Καλαμαριά στην Βαλαωρίτου και στην Ερμού.

Είμαστε εδώ, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε Πρόεδρε, επίσης Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, ως εκφραστές της λαϊκής κυριαρχίας. Τον λαό και τους πολίτες εκπροσωπούμε, ούτε συμφέροντα ούτε συντεχνίες. Τους πολλούς εκπροσωπούμε. Έτσι δίνουμε νόημα στην παρουσία μας. Δεν πέσαμε από τον ουρανό. Αυτοί μας έστειλαν. Ποιοι δηλαδή; Ο αποκαμένος, ο απογοητευμένος, ο απελπισμένος πολίτης που παίρνει από την οδό Βενιζέλου το λεωφορείο για να πάει στον Εύοσμο και το Κορδελιό και αποκαμένος από τον μνημονιακό κανιβαλισμό ακουμπά το κεφάλι του πάνω στο τζάμι, καθώς σκέφτεται πώς θα πληρώσει το νοίκι και το ηλεκτρικό, πώς θα βγάλει τα φροντιστήρια του παιδιού του. Γι’ αυτόν τον πολίτη έχει νόημα να είμαστε εδώ.

Λέτε εμάς ιδεοληπτικούς; Καταναλώσατε ώρες στο αν είναι κρατικοποίηση ή ιδιωτικοποίηση ή αν είναι νεοφιλελευθερισμός. Αυτό πιστεύετε ότι απασχολεί τον Θεσσαλονικιό και τη Θεσσαλονικιά; Εδώ, ήρθαν οι δήμαρχοι –ουδείς του ΣΥΡΙΖΑ- και είπαν –καταγράφω λεξούλες, φρασούλες: φαύλη η κατάσταση του ΟΑΣΘ, οδυνηρή, τραυματική κατάσταση, χειρότερη κάθε μέρα. Άθλια λεωφορεία μολύνουν την ατμόσφαιρα. Αναμονή τριάντα πέντε έως σαράντα λεπτά. Το είπαν οι δήμαρχοι που δεν ανήκουν στον ΣΥΡΙΖΑ.

Το ζητούμενο λοιπόν είναι να δούμε αυτό που θα καταθέσω στα Πρακτικά, αλλά εσείς το γνωρίζετε ήδη, από το κατεξοχήν «ΣΥΡΙΖΑϊκό» site VORIA.gr -πριν από μερικές μέρες, ο κ. Μητσοτάκης έδωσε και συνέντευξη- το οποίο έχει αποκαλύψει εδώ και έξι μήνες τα εξής. Θα σας διαβάσω μόνο ένα στοιχείο: Από τη μη επιστροφή χρημάτων σε όσους εκδίδουν εισιτήριο από τα αυτόματα ακυρωτικά μηχανήματα μέσα στα λεωφορεία ο ΟΑΣΘ ωφελήθηκε το 2015 436.270 ευρώ, το 2014 429.000 ευρώ, το 2013 453.000 ευρώ. Σύνολο 1.566.000 ευρώ. Το ποσό αυτό είναι από το πόρισμα ελέγχου για τον ΟΑΣΘ των επιθεωρητών του Υπουργείου Μεταφορών.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)

Ρώτησα χθες τον κ. Στεφανίδη: «Τι τα κάνατε;». Κλέψατε εν ψυχρώ 1.566.000 ευρώ από αυτόν που βάζει 1,5 ευρώ και παίρνει 40 λεπτά επιστροφή ρέστα. Δεν δίνουν ρέστα στον καιρό της τεχνολογίας. Δεν θα μπορούσαν να δίνουν ρέστα; Ούτε γι’ αυτό δεν είχε μια πειστική απάντηση ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ για τα ρέστα που δεν δίναμε. Από εκεί και πέρα, ανακάλυψαν την κότα που έκανε τα χρυσά αυγά, το ιδιότυπο ερμαφρόδιτο μονοπώλιο. Το κεφάλι στο κράτος, το σώμα όμως, η τσέπη δηλαδή, θα πάει στον ιδιωτικό τομέα.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Κύριε Πρόεδρε, αν έχετε την καλοσύνη, χαρίστε μου ένα λεπτό. Μιλάω ως Βουλευτής Θεσσαλονίκης για τους συμπατριώτες μας.

Ο ΟΑΣΘ έχει ζημίες. Οι μέτοχοι όχι. Χρωστάει ο ΟΑΣΘ, αλλά ταυτόχρονα αποδίδει κέρδη στους μετόχους. Οι ζημιές στο κράτος, τα κέρδη στην τσέπη μας. Μειώνει τους οδηγούς κατά 12,44% το 2010. Οι οδηγοί ήταν δύο χιλιάδες εξακόσιοι είκοσι πέντε. Το 2016 γίνονται δύο χιλιάδες τριακόσιοι τριάντα οι οδηγοί. Μειώνονται οι οδηγοί. Έλα όμως, που αυξάνονται οι διοικητικοί 15,45%. Γιατί; Το ρωτήσαμε χθες και δεν πήραμε καμία απάντηση. Νοικιάζει στον εαυτό του αμαξοστάσια. Δεν είναι «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει». Είναι «Ηρακλής κερνάει και Ηρακλής πίνει».

Τι λέμε εμείς οι Θεσσαλονικείς; Ρώτησα χθες τον κ. Στεφανίδη: «Κάνατε μια αξιολόγηση κάθε δύο, τρία χρόνια; Ρωτήσατε τον κόσμο, τους πολίτες με ερωτηματολόγια κλπ εξήντα ολόκληρα χρόνια;». Και ήρθε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή, το ΚΕΠΚΑ και το 2014 ρώτησε οκτώ χιλιάδες επτακόσιους ογδόντα τέσσερις καταναλωτές, που απάντησαν τα εξής. Θα πω μόνο τα ενενηντάρια.

Θεωρείται η μείωση συχνότητας των δρομολογίων σημαντικό πρόβλημα. Το 97% θεωρεί την υπερφόρτωση ως σημαντικό πρόβλημα. Το 94% θεωρεί την αύξηση του αντιτίμου του εισιτηρίου σημαντικό πρόβλημα. Το 90% θεωρεί την έλλειψη κλιματισμού ως σημαντικό πρόβλημα. Το 83% θεωρεί σημαντικό πρόβλημα την έλλειψη καθαριότητας. Το 88% θεωρεί σημαντικό πρόβλημα την παλαιότητα των λεωφορείων κλπ. Αυτή είναι η κατάσταση σήμερα.

 

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)

 

Αυτό το στοίχημα, Υπουργέ Σπίρτζη, το κερδίσαμε. Το άλλο στοίχημα της επόμενης ημέρας είναι που πρέπει να κερδίσουμε και αφορά τους Θεσσαλονικείς: Μετρό, αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, θαλάσσια αστική συγκοινωνία. Αυτό είναι το στοίχημα της επόμενης ημέρας. Από τα παραμύθια της Χαλιμάς, της πύλης στα Βαλκάνια κάθε Σεπτέμβρη από τον εκάστοτε Πρωθυπουργό, στη συστηματική, μεθοδική, καθημερινή δουλειά με τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα παρόντα στη Θεσσαλονίκη κάθε δεκαπέντε μέρες, όπως υποσχέθηκε.

 

Εμείς οι Θεσσαλονικείς θέλουμε στην επόμενη ημέρα και αυτό είναι το στοίχημα που καλείστε στο Υπουργείο Μεταφορών να πετύχετε.

Παλεύουμε για την άρση της σημερινής κατάστασης, την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, την ταχύτατη εξυπηρέτηση. Να αντιμετωπιστεί η υπερπληρότητα, να μην συνωστίζεται ο κόσμος στις στάσεις και στα λεωφορεία. Θέλουμε κλιματισμό στα λεωφορεία. Να είναι με αλυσίδες τα λεωφορεία, όταν πέφτει το χιόνι. Να είναι ανανεωμένος ο στόλος. Θέλουμε επαναδρομολόγηση των νυχτερινών δρομολογίων και να ληφθεί μέριμνα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Υπάρχουν διακόσιες πενήντα στάσεις και για τους ανθρώπους που δεν βλέπουν μόνο είκοσι πέντε στάσεις έχουν το ηχητικό σήμα για να μπορούν να αναγνωρίζουν πού ακριβώς βρίσκονται και πού ακριβώς θέλουν να πάνε, όπως και τα ειδικά λεωφορεία για τους κινητικά ανάπηρους.

Φεύγουμε από τον «αμαρτωλό» ΟΑΣΘ και πάμε σε μια τριετία πραγματικά αναβάθμισης, βελτίωσης. Είναι άλλο ένα στοίχημα που θα το κερδίσουμε μαζί με τους εργαζόμενους και μαζί με τους πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Σας ευχαριστώ.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης κ. Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ