Επικοινωνία / Contact Συνδέσεις RSS Twitter Facebook YouTube flickr

11/05/2017

Ψηφιακό Νησιωτικό Δίκτυο ζήτησε ο Δημήτρης Γάκης από τον αντιπρόεδρο της Ε.Ε., αρμόδιο για την ψηφιακή οικονομία, Α. Άνσιπ


Την εφαρμογή ειδικού προγράμματος «Ψηφιακής Δικτύωσης», προσανατολισμένου στις λιγότερο ευνοημένες περιφέρειες της Ε.Ε., όπως είναι οι Ορεινές και Νησιωτικές Περιοχές της χώρας μας, πρότεινε ο Δημήτρης Γάκης στον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιο για θέματα ψηφιακής ενιαίας αγοράς κ. Andrus Ansip.

«Η ενιαία ψηφιακή αγορά στην Ευρώπη θα πρέπει να ξεδιπλώνει όλες τις αναπτυξιακές και κοινωνικές της δυνατότητες, προς όφελος των κρατών και των πολιτών της Ένωσης. Σε κάθε περιοχή, πόλη, χωριό, είτε βρίσκεται στα παράλια της Βαλτικής, είτε στο πιο μικρό νησί του Αιγαίου. Με τη διαλειτουργικότητα των δημόσιων υπηρεσιών μέσω ψηφιακών τεχνολογιών στις Νησιωτικές Περιοχές, με ευρεία χρήση της τηλεϊατρικής στον τομέα της Υγείας, των συνδυασμένων μεταφορών, τη δικτύωση των χώρων πολιτισμού, δημιουργώντας ένα ΨΗΦΙΑΚΟ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ, συνδεδεμένο άμεσα με το Παγκόσμιο χωριό», τόνισε ο Δημήτρης Γάκης στην ομιλία του στην κοινή συνεδρίαση Κοινοβουλευτικών Επιτροπών με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Α. Άνσιπ, σήμερα στη Βουλή.

Στην εισήγηση του, ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρθηκε στην ουσιαστική οικονομική και κοινωνική «ψηφιακή σύγκλιση» και επισήμανε την αυξημένη ανησυχία και τον κίνδυνο αρνητικών επιπτώσεων στην αγορά και στο καταμερισμό εργασίας από τις σύνθετες προκλήσεις της ψηφιακής αγοράς. Ο Δημήτρης Γάκης μίλησε για την ανάγκη να συμβαδίζει αυτή η «ψηφιακή επανάσταση» με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, σημειώνοντας την απειλή – αλλά ταυτόχρονα και την πρόκληση για την Ε.Ε. – για μια σημαντική μερίδα εργαζομένων ή επαγγελματιών που για διάφορους λόγους δεν θα μπορέσουν να συμμετάσχουν ισότιμα στο νέο ψηφιακό οικονομικό χώρο.

Ειδικότερα, ο βουλευτής Δωδεκανήσου Δ. Γάκης τόνισε τα εξής: «Η έμφαση στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση γενικά και στον τεχνολογικό εγραμματισμό, ειδικότερα, δεν φέρεται να αποτελούν αυτομάτως και ικανή συνθήκη ισότιμης συμμετοχής στην παγκόσμια ψηφιακή οικονομία. Για παράδειγμα, η χώρα μας που διαθέτει νέους με υψηλό μορφωτικό επίπεδο και εξάγει ερευνητές και ειδικούς επιστήμονες, υπολείπεται σε μια σειρά από σημαντικούς δείκτες ψηφιακής οικονομίας, που αποτελούν την προϋπόθεση ισότιμης συμμετοχής στη νέα ψηφιακή αγορά. Αυτό είναι και το στοίχημα που η Κυβέρνηση επιδιώκει να κερδίσει με την ίδρυση του αρμόδιου Υπουργείου. Ταυτόχρονα, παρ’ όλο που το ανθρώπινο δυναμικό μαστίζεται από εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ανεργίας, με το πρόβλημα να εμφανίζεται πιο έντονο ανάμεσα στους νέους με υψηλό μορφωτικό επίπεδο, με τις αιτίες να βρίσκονται στα διαρθρωτικά προβλήματα της οικονομίας και τις πολιτικές λιτότητας πολλών ετών, η ανάπτυξη μιας ενιαίας ψηφιακής αγοράς, πράγματι, θα αυξήσει την παραγωγικότητα με χαμηλά κόστη παραγωγής και, ενδεχομένως, χαμηλότερες τιμές. Ωστόσο, υπάρχει ο κίνδυνος της άνισης κατανομής και ανακατανομής των εισοδημάτων τόσο μεταξύ χωρών ή εθνικών περιφερειών όσο και μεταξύ κοινωνικών ομάδων εντός της χώρας. Η δημιουργία καλά αμειβομένων θέσεων εργασίας αφορά πρωτίστως τις οικονομικά υγιείς και ανταγωνιστικές χώρες, που αξιοποιούν την τεχνολογία και την καινοτομία, ενώ για χώρες με οικονομικά διαρθρωτικά προβλήματα το καλύτερο σενάριο θα είναι η δημιουργία χαμηλά αμειβομένων θέσεων εργασίας. Αυτό θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στο στόχο της ένωσης για διασφάλιση της κοινωνικής συμπερίληψης και μιας βιώσιμης ανάπτυξης σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η δική μας επιλογή για να ξαναμπεί η χώρα σε σοβαρή ανάπτυξη, είναι, και σε αυτό προχωρούμε θεσμικά και σε πρακτικό επίπεδο, η εκμετάλλευση όλων των δυνατοτήτων της υψηλής (ψηφιακής) τεχνολογίας στην παραγωγή και η αποτελεσματικότερη (η πλέον κατάλληλη), χρήση του εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού και των επιστημόνων».