ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

29/06/2016

Π. Ρήγας από τη Λάρισα: Το στοίχημα για την επόμενη φάση παραμένει η βελτίωση της καθημερινότητας

Π. Ρήγας από τη Λάρισα: Το στοίχημα για την επόμενη φάση παραμένει η  βελτίωση της καθημερινότητας



Στη γενική εισαγωγή του, ο Παναγιώτης Ρήγας αναφέρθηκε, πρώτα-πρώτα, στο ζήτημα της εξόδου της Βρετανίας από την Ε.Ε. θεωρώντας ότι δρομολογεί εξελίξεις που θα επηρεάσουν το ίδιο το μέλλον της Ευρώπης. Το BREXIT επιβεβαιώνει αυτό που ο ΣΥΡΙΖΑ αντιλήφθηκε από πολύ νωρίς, δηλαδή ότι πέραν της προσφυγικής και οικονομικής κρίσης, η Ευρώπη και η Ε.Ε. έρχονται αντιμέτωπες και με μια βαθιά πολιτική κρίση. Πέραν των πολιτικών ακραίας λιτότητας και των οικονομικών περιορισμών, η Ε.Ε. αντιμετωπίζει και ένα έλλειμμα δημοκρατίας, καθώς εξακολουθεί να υστερεί σε επίπεδο ουσιαστικού πολιτικού και δημοκρατικού ελέγχου των θεσμών της. Το πρόβλημα αυτό εκμεταλλεύτηκαν οι δυνάμεις της ακροδεξιάς σε χώρες όπως η Ολλανδία, η Γαλλία και η Αυστρία, πλην όμως αυτή η εξέλιξη φαίνεται πως δεν προβλημάτισε όσο θα έπρεπε τους ιθύνοντες της Ευρώπης.

Οι περιορισμοί στην ελευθερία κίνησης και εγκατάστασης, η έλλειψη αλληλεγγύης ή η αλληλεγγύη à la carte σε συνδυασμό με το προσφυγικό συνθέτουν ένα πολύ-επίπεδο πρόβλημα, στο οποίο η Ευρώπη, όπως τόνισε  ο Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, πρέπει να απαντήσει με αλλαγή συνολικής πολιτικής προς την κατεύθυνση της βάθυνσης της δημοκρατίας. Αυτό είναι αναγκαίο με τελικό στόχο την άμβλυνση των ανισοτήτων που έχουν υποστεί οι ευρωπαϊκοί λαοί εντός Ε.Ε., αλλά και ευρύτερα, και κυρίως στο πλαίσιο των σχέσεων Βορρά – Νότου, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αποσχιστικές τάσεις που έχουν αποκτήσει ιδιαίτερη δυναμική σήμερα.

Στο εσωτερικό πεδίο, ο ΣΥΡΙΖΑ –όπως ανέφερε ο κ. Ρήγας– υιοθέτησε μια δύσκολη συμφωνία, την οποία διαχειρίστηκε με ευθύνη και μιλώντας πάντοτε στον λαό με ειλικρίνεια, ακόμα και όταν επρόκειτο για δύσκολα μέτρα, χωρίς να βάζει ως προτεραιότητα το μικροπολιτικό κόστος. Είναι δεδομένο ότι η συμφωνία που επιτεύχθηκε το προηγούμενο καλοκαίρι διαφέρει ποιοτικά από τη συμφωνία που ήταν στο τραπέζι πριν το δημοψήφισμα, όπως και από εκείνην που πανηγύριζαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Ενδεικτικά, τόνισε ο Παναγιώτης Ρήγας, μεταξύ των δύο συμφωνιών υπάρχει διαφορά περί τα 20 δισεκατομ. ευρώ προς ανακούφιση του ελληνικού λαού.

Ακόμα και μετά τη συμφωνία του περασμένου καλοκαιριού, ο ΣΥΡΙΖΑ επιδίωξε, υπό ασφυκτικές συνθήκες, την ανακούφιση των ανθρώπων που επλήγησαν από την ακραία λιτότητα όλο το προηγούμενο διάστημα, τη δίκαιη αναδιανομή των βαρών, την αποφυγή των οριζόντιων περικοπών σε μισθούς και συντάξεις, αποβλέποντας πάντοτε την άρση των κοινωνικών αδικιών και των υφεσιακών επιπτώσεων.

Δεν σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει λάθη ή ότι η προσπάθεια έληξε. Για παράδειγμα, στο ζήτημα του ΕΚΑΣ –όπως επισήμανε ο κ. Ρήγας- πρέπει, αξιοποιώντας και τα πλεονάσματα, να πείσουμε τους θεσμούς για την αποκατάστασή του, πράγμα το οποίο από Σεπτέμβριο-Οκτώβριο δρομολογείται.

Δεν απεμπολεί, όπως υπογράμμισε, ο ΣΥΡΙΖΑ τίποτε από το πρόγραμμα του και εργάζεται με σκοπό την ολοένα βαθύτερη αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Στην προσπάθεια αυτή, δεν πρέπει να ξεχνάμε, θύμισε ο Πάνος Ρήγας, και τον οδικό χάρτη για το χρέος, που για πρώτη φορά εξασφάλισε ελληνική κυβέρνηση, με το πλαφόν 15% του ΑΕΠ σε αντίθεση με τις συμφωνίες ΝΔ-ΠΑΣΟΚ που έβαζαν τον πήχη στο 23% με 25% του ΑΕΠ.

Εξάλλου, στο αμέσως επόμενο διάστημα 5,6 δισεκατομ. ευρώ θα εισρεύσουν στην πραγματική οικονομία στο πλαίσιο της αποπληρωμής των οφειλών του Δημοσίου προς τους ιδιώτες. Σε ό,τι αφορά τους αγρότες, σύμφωνα με την ενημέρωση του ΥΠΑΑΤ, τα χρήματα που τους οφείλονται θα δοθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Ενδεικτικές της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και των επιλογών του, τόνισε ο κ. Ρήγας, είναι οι εξής τομές:

1. Δημιουργία ενός νέου τοπίου στη υγεία και εξασφάλιση πρόσβασης στο κοινωνικό αυτό αγαθό υπέρ όλων των πολιτών, ακόμα και των ανασφάλιστων.

2. Μέτρα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.

3. Δημοκρατικός προσανατολισμός στη Δημόσια Διοίκηση και απαγκίστρωση από το παλαιο-πολιτικό σύστημα των πελατειακών σχέσεων.

4. Τάξη και νοικοκύρεμα στη χρήση του δημοσίου αγαθού των συχνοτήτων και στο μιντιακό τοπίο. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλά από τα πανελλήνιας εμβέλειας ΜΜΕ, από κοινού με το παλιό πολιτικό σύστημα, προσπάθησαν μετά μανίας να καλλιεργήσουν τη λογική της «αριστερής παρένθεσης», προτρέποντας μάλιστα τους θεσμούς να μην κλείσουν την αξιολόγηση. Άλλωστε, όπως είπε ο κ. Ρήγας, η κυβέρνηση στην οποία μετέχει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει απέναντί της απλά ορισμένα μέσα ενημέρωσης που ασκούν κριτική, έστω και επιθετική, αλλά (χωρίς αυτό να αφορά στο σύνολό τους τα ΜΜΕ) αντιμετωπίζει καθημερινά αρκετές συστημικές φωνές που αποβλέπουν στο να διαστρεβλώσουν ακόμα και τα όσα καλά γίνονται. Την ίδια στιγμή, οι ίδιες φωνές έσπευδαν να παρουσιάσουν ως ωφέλιμες ακόμα και τις καταστροφικές πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων.

5. Τέλος, η δρομολόγηση της αλλαγής του εκλογικού νόμου με την καθιέρωση της απλής αναλογικής, κίνηση η οποία δεν γίνεται προεκλογικά με σκοπό τον αιφνιδιασμό, αλλά αποβλέπει σε μια πραγματική θεσμική τομή, φέρνοντας την αντιπολίτευση προ των ευθυνών της. Σε ό,τι αφορά το θέμα της κυβερνησιμότητας που θέτουν ορισμένες πολιτικές δυνάμεις, πρόκειται για παραπλανητικό επιχείρημα. Σε μιαν εποχή που το πολιτικό σύστημα πρέπει να αποκτήσει κουλτούρα συνεργασίας, πρώτος ο ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύει ότι, με σκοπό την έξοδο από την κρίση και το συμφέρον του ελληνικού λαού, δεν διστάζει, τηρώντας τις ιδεολογικές του γραμμές, να κάνει συνεργασίες. Το ίδιο αναμένεται και από το πολιτικό σύστημα ευρύτερα.

Όπως δε σημείωσε με νόημα ο Παναγιώτης Ρήγας, αναφερόμενος στη σχέση οικονομίας και πολιτικού συστήματος, είναι δεδομένο ότι την εποχή της πλαστής ευμάρειας δημιουργήθηκαν σχέσεις οικονομικής διαπλοκής που δεν μπορούν και δεν πρέπει να γίνουν ανεκτές σήμερα.

Παράλληλα, το στοίχημα για την επόμενη φάση παραμένει η στροφή του κυβερνητικού έργου προς την βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, καθώς περνάμε πια σε μια νέα περίοδο.

Σε αυτή τα βάση θα ελεγχθεί και η κεντρική παραδοχή του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή πως η κυβέρνηση δεν είναι θέμα ενός ατόμου ή μιας ομάδας υπουργών, αλλά ένα έργο που πρέπει να ασκείται συλλογικά. Αυτό, ταυτοχρόνως, το διακύβευμα θέτει και το καλύτερο κριτήριο για την αξιολόγηση του κυβερνητικού έργου και του έργου του κάθε υπουργού.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ