ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

21/04/2016

Δ. Γάκης: Ανάγκη δημιουργίας ενός ειδικού προτύπου ανάπτυξης για τα νησιά



Τα Δωδεκανησιακά ζητήματα στο επίκεντρο της συνεδρίασης της υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής έθεσε ο Δημήτρης Γάκης.

Ο πρόεδρος της υποεπιτροπής νησιωτικών και ορεινών περιοχών της Βουλής, Δημήτρης Γάκης, στην εισαγωγική του ομιλία στη συνεδρίαση της Επιτροπής την Τετάρτη 20.04.16, αναφέρθηκε στην ανάγκη δημιουργίας ενός ειδικού πρότυπου ανάπτυξης για τα νησιά και ενημέρωσε τους βουλευτές και τον γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ι. Γιαννέλη για τα ειδικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου.

«Ελπίζω βάσιμα ότι η παρουσία του γενικού γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής θα λειτουργήσει καταλυτικά, ώστε η σημερινή συζήτηση με το εύρος της θεματολογίας θα συνεισφέρει σημαντικά στην ανάδειξη των προβλημάτων, τη δρομολόγηση λύσεων και την προβολή της νησιωτικής πραγματικότητας», είπε ο βουλευτής Δωδεκανήσου.

Ο Δημήτρης Γάκης, έθεσε σαν κεντρικό θέμα στη συζήτηση της Επιτροπής τον «τοπικό νησιωτικό χαρακτήρα»,  αναφέροντας συνοπτικά και με συγκεκριμένα παραδείγματα τα πολλά μικρά, αλλά και τα μεγαλύτερα προβλήματα των μικρών νησιών. Ανοίγοντας το νησιωτικό διάλογο στο θεσμικό αυτό βήμα και επιδιώκοντας να δρομολογηθεί το ταχύτερο δυνατό η επίλυσή τους.

Ο βουλευτής Δωδεκανήσου, σημείωσε χαρακτηριστικά, ότι «οφείλουμε, ο καθένας από το δικό του ρόλο, αλλά και όλοι μαζί, να εδραιώσουμε την εμπιστοσύνη των νησιωτών και των κατοίκων των άλλων απομακρυσμένων περιοχών, στην αναπτυξιακή, αλλά και την κοινωνική πολιτική του Κράτους. Πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να δώσουμε όραμα και ελπίδα στην κοινωνία, για να έχει και νόημα η νησιωτική πολιτική και η Νησιωτικότητα στο Αιγαίο».

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μικρά ελληνικά νησιά είναι πολλά και ο βουλευτής τα συνόψισε στους εξής βασικούς άξονες παρεμβάσεων:

- Ενεργειακή επάρκεια του Νότιου Αιγαίου, ζητήματα ενεργειακής πολιτικής σε επιχειρήσεις στα μικρά νησιά

- Τηλεπικοινωνίες και πρόσβαση στο διαδίκτυο, στα μικρά νησιά

Η ανάγκη υιοθέτησης μέτρων ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των τοπικών «brand name», για παράδειγμα στα νησιώτικα αγροτικά προϊόντα. Για τον πρωτογενή τομέα, υπογράμμισε ο Δημήτρης Γάκης, οι νησιώτες παραγωγοί αγροτικών προϊόντων και οι αλιείς θα μπορούν να αξιοποιήσουν τις πρόνοιες των ρυθμίσεων στο νέο νομοσχέδιο για τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς που συζητείται στη Βουλή, για συμπράξεις οικονομικά βιώσιμων μονάδων παραγωγής.

Επόμενο ζήτημα, είπε ο Δημήτρης Γάκης, είναι η κατάλληλη στελέχωση των μικρών νησιών και των μικρών νησιωτικών δήμων και η τεχνολογική και η δικτυακή στήριξή τους, που είναι αναγκαίος παράγοντας για την υλοποίηση ενός ευρωπαϊκού προγράμματος (όπως για παράδειγμα η Κάσος, το Αγαθονήσι, κ.ά.).

Επίσης, τέθηκαν τα ζητήματα Παιδείας στη νησιωτική χώρα: Η ανάγκη λειτουργίας νηπιαγωγείων και η στήριξη των Δημοτικών σχολείων, σε κάθε μικρό νησί, ανεξαρτήτως του αριθμού των μαθητών, οι μετεγγραφές των νησιωτών φοιτητών πολύτεκνων οικογενειών που θα πρέπει να σπουδάζουν σε σχολές πλησιέστερα στον τόπο κατοικίας και καταγωγής τους. Ένα επίκαιρο - κρίσιμο εκπαιδευτικό θέμα - είναι η μοριοδότηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε μικρά νησιά. Πρόταση: Να επανέλθει ο υπολογισμός των διπλάσιων μορίων στις δυσπρόσιτες νησιωτικές περιοχές.

Με σεβασμό στα κοινωνικά ζητήματα, η Επιτροπή θα προγραμματίσει σε επόμενη συνεδρίασή της, μια συζήτηση για τα ζητήματα των ΑμΕΑ στα μικρά νησιά.

Μια ακόμα πρωτοβουλία, πρόταση του Δημήτρη Γάκη αφορά στην ενημέρωση: Να φτάνουν άμεσα οι εφημερίδες στο Καστελόριζο. Ένα κόστος το οποίο, όπως τόνισε ο βουλευτής Δωδεκανήσου, μπορεί να αναλάβει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πρόταση που ο παριστάμενος γενικός γραμματέας, είδε θετικά και δεσμεύθηκε να μελετήσει άμεσα.

Τέλος, ειδική αναφορά έγινε για τις ενδονησιακές συγκοινωνίες. Τα ζητήματα της εξυπηρέτησης στις γραμμές Χάλκης – Τήλου, η επέκταση της γραμμής Αστυπάλαιας – Λειψών, η μελέτη για τη δυνατότητα σύνδεσης της Βόρειας Ελλάδας με τη Δωδεκάνησο, π.χ., Θεσσαλονίκη –  Σάμος - Κως – Ρόδος.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ