12/04/2016
Η περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης αποτελεί ζωτικής σημασίας οδική αρτηρία της πόλης, αφού συνδέει περιμετρικά της περιοχές του Πολεοδομικού συγκροτήματός της, παρακάμπτοντας τον πολεοδομικό ιστό της πόλης. Ωστόσο, ο βασικότερος οδικός «πνεύμονας» της πόλης απαξιώνεται και καταλήγει τα τελευταία χρόνια σε μια ιδιαίτερα επικίνδυνη και υπερκορεσμένη οδό, αφού πλέον εξυπηρετεί περισσότερα από 120.000 οχήματα την ημέρα, αντί των 30.000 που προοριζόταν να εξυπηρετεί, όταν σχεδιάστηκε τη δεκαετία του ‘70. Ο δρόμος διέπεται από χαμηλά πρότυπα κατασκευής, ενώ από τότε που κατασκευάστηκε δεν έχει υποστεί σημαντικές βελτιώσεις, ούτε την κατάλληλη συντήρηση έχοντας ως αποτέλεσμα την καταγραφή τροχαίων ατυχημάτων σε καθημερινή βάση.
Ανάμεσα στα προβλήματα που καταγράφονται είναι η φθορά του ασφαλτοτάπητα, χωρίς αντιολισθητική στρώση, οι καθιζήσεις επιχωμάτων, η κακή λειτουργία της αποστράγγισης, τα προβλήματα χάραξης σε αρκετά σημεία του δρόμου, η έλλειψη λωρίδας έκτακτης ανάγκης, που δημιουργούν συνθήκες συμφόρησης καθώς και πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, λόγω της πλημμελούς συντήρησής του. Επιπλέον, ο ελλιπής φωτισμός, ειδικά στην σύνδεσή του με την εξωτερική περιφερειακή, η απουσία οποιασδήποτε παροχής στοιχειωδών υπηρεσιών στους χρήστες του περιφερειακού (ανθρώπων και αυτοκινήτων), κατοίκων της πόλης αλλά και επισκεπτών-τουριστών, διερχόμενων την πόλη προς τα γειτονικά στη Θεσσαλονίκη παραθεριστικά κέντρα καθιστά άμεση την ανάγκη του εκσυγχρονισμού του, με ένα συνολικό σχέδιο για την αναβάθμιση του πιο σημαντικού , ζωτικής σημασίας για την καθημερινή ζωή της πόλης, οδικού άξονα.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Ο ερωτών βουλευτής
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ