ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

24/06/2014

Ερώτηση Α. Μεϊκόπουλου, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ: Να αποκατασταθούν άμεσα τα προβλήματα της Σιδηροδρομικής Γραμμής Βόλου-Λάρισας, που έχουν οδηγήσει σε σοβαρή μείωση της επιβατικής κίνησης




Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων


Τεράστια ταλαιπωρία αντιμετωπίζει εδώ και πολύ καιρό το επιβατικό κοινό της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας, λόγω του παλαιού τροχαίου υλικού και της μη λειτουργίας ενδιάμεσων σταθμών ανταπόκρισης.


Σύμφωνα με την Επιστολή του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας (Σ.Σ.Θ.) προς τους Προέδρους του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που δημοσιεύτηκε στον τοπικό Τύπο την Παρασκευή 20.6.2014, καθημερινά παθαίνει βλάβη και μένει ακινητοποιημένη η μοναδική αυτοκινητάμαξα για την εκτέλεση δρομολογίων χωρίς ανταπόκριση, με αποτέλεσμα να σημειώνονται καθυστερήσεις, που οδηγούν σε χαμένες ανταποκρίσεις στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.


Εικόνα συγκοινωνιών υποανάπτυκτης χώρας δίνει η καθημερινή εναλλαγή τροχαίου υλικού, με την δρομολόγηση είτε μιας παλιότερης αυτοκινητάμαξας χωρίς κλιματισμό είτε μιας ντιζελομηχανής με δύο βαγόνια, αλλά και την δρομολόγηση λεωφορείου ή, στην έσχατη περίπτωση, ταξί για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Σ.Σ.Θ., οι ελλείψεις σε προσωπικό έχουν ως αποτέλεσμα την ανεπαρκή συντήρηση και επισκευή των κινητηρίων μονάδων, που τις θέτει εκτός λειτουργίας σχεδόν αμέσως μετά τη δρομολόγησή τους. Έτσι, μια διαδρομή 60 χιλιομέτρων που θα έπρεπε να καλύπτεται σε 48 λεπτά μετατρέπεται σε μια δυσάρεστη περιπέτεια.


Τα τελευταία αυτά σημάδια υποβάθμισης των σιδηροδρομικών υπηρεσιών στον Βόλο εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο της σιδηροδρομικής απομόνωσης της πόλης μας, στην οποία οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια η ακολουθούμενη πολιτική: αραίωση των δρομολογίων ΑΠΟ και ΠΡΟΣ Λάρισα, μη επανακατασκευή της γραμμής Βελεστίνου-Παλαιοφάρσαλα που οδήγησε στην ανυπαρξία σιδηροδρομικής σύνδεσης του Βόλου με το εσωτερικό της Θεσσαλίας, κατάργηση των απευθείας συνδέσεων με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και απόλυτη εξάρτηση από τη Λάρισα για τη σιδηροδρομική σύνδεση με άλλες πόλεις, απογύμνωση του Βόλου από τις Διοικητικές και Τεχνικές υπηρεσίες του ΟΣΕ, αφού η Δ’ Επιθεώρηση και το Δ’ Τμήμα της γραμμής του ΟΣΕ (δηλ. το Μηχανοστάσιο, το Τμήμα Συντήρησης γραμμής) που ήταν στον Νομό Μαγνησίας ενσωματώθηκαν στις υπηρεσίες της Λάρισας, ή ακόμη διακοπή της διέλευσης από τον Βόλο των λεωφορείων του ΟΣΕ με προορισμό τις βαλκανικές χώρες (Αλβανία, Βουλγαρία), αλλά και κατάργηση των γραμμών εξωτερικού από Θεσσαλονίκη προς Κωνσταντινούπολη, Βουκουρέστι, Σόφια και Μόσχα.


Επειδή, η διάθεση μόνο μιας κινητήριας μονάδας για την εκτέλεση των δρομολογίων χωρίς λειτουργία ενδιάμεσων σταθμών είναι φανερό εκ του αποτελέσματος πως δεν μπορεί να είναι λειτουργική.


Επειδή, η εγκατάλειψη της περιφερειακής σύνδεσης Βόλου-Λάρισας, του σημαντικότερου περιφερειακού δικτύου, θα οδηγήσει σε σιδηροδρομική απομόνωση μία από τις τουριστικά ελκυστικότερες πόλεις της Ελλάδας, επιφέροντας πλήγμα στην ανάπτυξη της περιοχής, που δοκιμάζεται σκληρά από την κρίση καταγράφοντας πρωτιά στην ανεργία τόσο σε επίπεδο Νομών όσο και σε επίπεδο χώρας.


Επειδή, η σιδηροδρομική απομόνωση του Βόλου σε αυτή την δυσμενή οικονομικά συγκυρία, σε συνδυασμό με την εκρηκτική αύξηση της τιμής των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους, θα επιφέρει ακόμη μεγαλύτερο πλήγμα στις μακρινές μετακινήσεις των Βολιωτών.


Επειδή, σε κάθε σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, η επιλογή της μετακίνησης με τρένο έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις των πολιτών.


Ερωτάται ο κ. Υπουργός:


-Θα εισακούσει την πρόταση του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας για διάθεση δύο αξιόπιστων κινητήριων μονάδων, λειτουργία ενδιάμεσου σταθμού για διασταυρώσεις και καινούργια χάραξη δρομολογίων για σωστές ανταποκρίσεις, προκειμένου να αποκατασταθεί η χαμένη αξιοπιστία της σιδηροδρομικής Γραμμής Βόλου-Λάρισας;

-Σε τι ενέργειες θα προβεί ώστε να αυξηθεί η επιβατική κίνηση;

-Θα αυξήσει το ελλιπές προσωπικό, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα των παρεχόμενων σιδηροδρομικών υπηρεσιών;



Ο ερωτών βουλευτής

Αλέξανδρος Μιχ. Μεϊκόπουλος


 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ