ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

03/04/2014

Ερώτηση Στ. Σαμοϊλη, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ προς τους Υπουργούς Εσωτερικών - Οικονομικών: Απαράδεκτη η κωλυσιεργία του Δήμου Κέρκυρας για το ΕΕΤΑ και παντελώς άστοχη η ρύθμιση του Υπ. Οικονομικών




To EETA αποτελεί, ουσιαστικά, το τρίτο “χαράτσι” που επιβλήθηκε στα ακίνητα και εντάσσεται στα πλαίσια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και περιελάμβανε ορισμένες αλλαγές σχετικά με τον υπολογισμό του. Έως τώρα υπήρχαν κλίμακες υπολογισμoύ της τιμής ζώνης ανά περιοχή (0-500, 500-1.000, 1.000-1.500 κοκ), που προσδιόριζαν, αντίστοιχα, το ύψος του “χαρατσιού” (αν, δηλαδή, θα ήταν 3, 4, 5, 6, 8, 10 ή 12 ευρώ/τ.μ.).

Πριν το ΕΕΤΑ, στην Κέρκυρα, όπου ο Δήμος δεν είχε ορίσει τιμή ζώνης, στο ακίνητο αποδιδόταν η μικρότερη τιμή (3 ευρώ/τ.μ.). Ο Ν.4152/2013 έφερε την εξής αλλαγή: σε περίπτωση που δεν έχει οριστεί τιμή ζώνης σε κάποιο χωριό, υπολογίζεται ως τιμή ζώνης για τα ακίνητα της συγκεκριμένης περιοχής, ο μέσος όρος της τιμής ζώνης του παλιού “καποδιστριακού” δήμου. Σε περίπτωση που κι ο παλιός δήμος δεν είχε, τότε έβγαζε το μέσο όρο ολόκληρου του νέου δήμου.

Στην Κέρκυρα, υπήρχαν κοινότητες στις οποίες είχε οριστεί τιμή ζώνης και σε άλλες στις οποίες δεν είχε οριστεί (π.χ ορισμένες κοινότητες των παλιών Δήμων Φαιάκων και Λευκιμμαίων). Επίσης, υπήρχε και ένας ολόκληρος καποδιστριακός Δήμος, ο Εσπερίων, όπου σε καμία κοινότητά του δεν είχε οριστεί τιμή ζώνης.

Η ύπαρξη τιμής ζώνης δίνει τη δυνατότητα στο δήμο να εισπράττει το ΤΑΠ (Τέλος Ακίνητης Περιουσίας), το ύψος του οποίου κλιμακώνεται από 1,5 ευρώ έως 2,5 ευρώ σε κάθε λογαριασμό της ΔΕΗ.

Στις 20/12/2012 το Δημοτικό Συμβούλιο της Κέρκυρας αποφάσισε να ορίσει ως τιμή ζώνης για όλη την περιφέρεια του νησιού τα 380 ευρώ/τ.μ., χωρίς να έχει κατά νου τις εξελίξεις με το “χαράτσι”. Από μάλλον κακή συγκυρία, στις 4/1/2013 [αρ. πρωτ. 724] ο Δήμος έστειλε τα στοιχεία με τις τιμές ζώνης που είχε ορίσει για την περιφέρεια σε λάθος αποδέκτη (υπηρεσία) και συγκεκριμένα στη ΔΕΗ της Κέρκυρας, απ’ όπου επεστράφησαν.

Όταν το Μάη του 2013 δημοσιεύεται ο Ν.4152, δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες που επιθυμούν, να υποβάλλουν ένσταση μέχρι την 15/5/2013 και αντίστοιχα, στους δήμους να προσφύγουν μέχρι την 31/5/2013. Ο Δήμος Κέρκυρας άργησε να εντοπίσει αυτή τη ρύθμιση, με συνέπεια να υποβάλει εκπρόθεσμα τα στοιχεία [έγγραφο αρ. πρωτ. 51743] την 14-06-2013, όταν ήδη άρχισαν να φτάνουν στους παραλήπτες οι πρώτοι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος με το ΕΕΤΑ.

Η αντίδραση της δημοτικής Αρχής έπρεπε να ήταν τάχιστη και εύστοχη, ήδη από το Σεπτέμβη του 2013 που είχε φτάσει η δεύτερη δόση του ΕΕΤΑ, ώστε να καταστεί δυνατός ο ισοσκελισμός το επόμενο διάστημα και να μην αδικηθούν οι ιδιοκτήτες των ακινήτων. Αντ’ αυτού, ο Δήμος συνέχισε να κωλυσιεργεί, με κατάληξη την πρόσφατη αποτυχημένη κινητοποίηση στα τέλη Μαρτίου.

Το ΦΕΚ 750 Β' (Απόφαση του Γεν. Γραμμ. Δημοσίων Εσόδων, αρ. 1: “Διορθώσεις λαθών ΕΕΤΑ από υπαιτιότητα των Δήμων”) που δημοσιεύτηκε στις 26 Μαρτίου 2014 και καταλογίζει τις ευθύνες στους δήμους για τη λανθασμένη κατάθεση στοιχείων (επιφάνεια, τιμή ζώνης κλπ) των ακινήτων, ουσιαστικά δεν επιλύει το ζήτημα, καθώς επισημαίνει ότι η διόρθωση στο ΕΕΤΑ θα αφορά αποκλειστικά εκείνους (τους υπόχρεους) οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση διόρθωσης λαθών μέχρι τις 15/5/2013. Επιπρόσθετα, αναφέρει στο ίδιο άρθρο, ότι δεν μπορεί να γίνει διόρθωση στο ΕΕΤΑ για τιμές ζωνών που ουδέποτε καταχωρήθηκαν στη βάση του ΔΕΔΔΗΕ.  

Σε αυτό, αξίζει να σημειώσουμε δύο πράγματα: πρώτον ότι πολλοί λίγοι συμπολίτες μας ενημερώθηκαν εγκαίρως για τη συγκεκριμένη ρύθμιση και ακόμα λιγότεροι υπέβαλαν αίτηση διόρθωσης λαθών μέχρι την 15/5/2013 και δεύτερον ότι κανείς δεν γνωρίζει αν ο ΔΕΔΔΗΕ  διαθέτει στη βάση του τις τιμές ζωνών. Επομένως, η ρύθμιση αυτή καθίσταται ουσιαστικά ως ανούσια γιατί, αφενός δεν αφορά τη συντριπτική πλειοψηφία των υπόχρεων συμπολιτών μας, αφετέρου δεν ξέρουμε αν η βάση δεδομένων του ΔΕΔΔΗΕ είναι κενή. Και στις δυο περιπτώσεις, οι μόνοι που δεν ευθύνονται, είναι οι πολίτες του νομού που άδικα πλήρωσαν πολλαπλάσιο χαράτσι περίπου 5 εκατομμυρίων ευρώ!


Ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:


1.    Τι προτίθενται να πράξουν για τη διευθέτηση του προβλήματος, έτσι ώστε να αποκατασταθεί η εξόφθαλμη αδικία εις βάρος των ιδιοκτητών που πλήρωσαν περισσότερα χρήματα από αυτά που τους αναλογούσαν;

2.    Που οφείλετε η παραπάνω χαρακτηριστική κωλυσιεργία του Δήμου Κέρκυρας και για πιο λόγο δεν αποδίδονται διοικητικές ευθύνες;

3.    Με ποιο τρόπο και πότε θα γίνει η αναγκαία εκκαθάριση των χρημάτων προς τους υπόχρεους;

4.    Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για την αντικατάσταση της άστοχης ρύθμισης του αρ. 1 παρ 1 της Απόφασης του Γεν. Γραμμ. Δημοσίων Εσόδων (ΦΕΚ 750 Β'), με μια ρύθμιση που θα επιτρέπει την άμεση επιστροφή χρημάτων σε όλους - μηδενός εξαιρουμένου - τους πολίτες που άδικα πλήρωσαν περισσότερα χρήματα από αυτά που τους αναλογούσαν; 

5.    Σε περίπτωση που η βάση δεδομένων του ΔΕΔΔΗΕ είναι κενή, προτίθενται να εκδώσουν ερμηνευτική διάταξη ή συμπλήρωμα που να διευκρινίζει πως και πότε θα γίνει η νέα εκκαθάριση του ΕΕΤΑ;


Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

Στέφανος Σαμοΐλης


 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ