ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

02/08/2012

Η κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στη επαναλειτουργία του περιφερειακού δρομολογίου Έδεσσας-Φλώρινας στη Δ. Μακεδονία, αποκαθιστώντας τους μεταταγέντες σιδηροδρομικούς - Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ

Προς τον Υπουργό -Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων



Με το έγγραφο με α.π. 31433/29.6.12, ο ΟΣΕ ζητάει την απόσπαση σε αυτόν 27 πρώην σιδηροδρομικών, οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε διάφορους φορείς υποδοχής της Δυτικής Μακεδονίας, σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρ. 16 «Διαδικασία μεταφοράς πλεονάζοντος τακτικού προσωπικού» του ν. 3891/2010 «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα».

Η μεταφορά (6 Σταθμάρχες και 21 Κλειδούχοι) αυτού του προσωπικού, σύμφωνα με το έγγραφο, έγινε με γνώμονα την κατάργηση, στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και ειδικότερα την παύση λειτουργίας της γραμμής από την Έδεσσα μέχρι τη Φλώρινα. Οι φορείς υποδοχής, που απευθύνεται το έγγραφο είναι: Το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ο Ο.Α.Ε.Ε., ο ΟΑΕΔ, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας Π.Ε. Φλώρινας, ο Δήμος Αμυνταίου, το Γενικό Νοσοκομείο Έδεσσας, το Γενικό Νοσοκομείο Πτολεμαϊδας «ΜΠΟΔΟΣΑΚΕΙΟ»,  το Γενικό Νοσοκομείο Κοζάνης «ΜΑΜΑΤΣΕΙΟ», το Κέντρο Παιδικής Μέριμνας Αρρένων Φλώρινας και το Κέντρο Εκπ/σης Κοινωνικής Υποστήριξης & Κατάρτισης Ατόμων με Αναπηρίες Πέλλας.

Η απόσπαση των πρώην σιδηροδρομικών ζητείται, πάλι σύμφωνα με το έγγραφο, στα πλαίσια της αναβάθμισης των παρεχόμενων σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην περιοχή. Για το λόγο αυτό, ο ΟΣΕ σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την αρωγή των Τοπικών Φορέων, επεξεργάστηκαν την επαναλειτουργία ενός πλέγματος τεσσάρων ζευγών δρομολογίων απευθείας μεταξύ Θεσσαλονίκης – Φλώρινας.

Η καθόλα θεμιτή και κατανοητή αίτηση του ΟΣΕ αποκαλύπτει με τον πιο επίσημο τρόπο ότι, ο περίφημος ν. 3891/2010 δεν έγινε για την  εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου όπως ήταν ο ψευδεπίγραφος τίτλος του αλλά για να συρρικνώσει την επιχείρηση, να ευνοήσει για μια ακόμη φορά τα τοπικά ιδιωτικά συμφέροντα και να απαξιώσει  «εξειδικευμένο» προσωπικό μετατρέποντας το σε ανειδίκευτο.

Επειδή όλα δείχνουν ότι η κυβέρνηση νομοθέτησε  σε αγαστή συνεργασία με  την Τροϊκα και επιχειρηματικούς κύκλους την εκποίηση του Οργανισμού, χωρίς κανένα σχεδιασμό αναβάθμισης του σιδηροδρόμου προς όφελος της κοινωνίας, την ανάπτυξη της χώρας,  και την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων του.

Επειδή, αυτό που εξυπηρετεί όχι μόνο τις τοπικές κοινωνίες όπως της Δυτικής Μακεδονίας, αλλά συνολικά την ελληνική κοινωνία και την οικονομία, είναι ένας εξυγιασμένος και αναπτυγμένος ενιαίος δημόσιος ΟΣΕ σε όλη την επικράτεια, στελεχωμένο με το έμπειρο και με υψηλό δείκτη επαγγελματικότητας προσωπικό  που μεταφέρθηκε αναγκαστικά σε άλλους φορείς και το οποίο εκπαιδεύτηκε με πόρους του ελληνικού λαού.

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

1.    Πότε θα επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή Έδεσσας-Φλώρινας, ώστε να εξυπηρετηθεί το κοινωνικό σύνολο και η ανάπτυξη στη Δυτική  Μακεδονία;

2.    Θα προχωρήσει άμεσα στην επαναφορά των εργαζομένων, που είχαν μεταταγεί στις παραπάνω υπηρεσίες,  που αναφέρει το έγγραφο του ΟΣΕ με α.π. 31433/26.6.12, με τα ίδια εργασιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, των εργαζομένων στον ΟΣΕ;

3.    Θα προχωρήσει άμεσα στην αποκατάσταση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και την επαναλειτουργία των περιφερειακών δρομολογίων, ώστε να μην νεκρωθεί η περιφέρεια και η χώρα γενικότερα; Θα αναστείλει άμεσα τις αυξήσεις από 1/1/2010 των εισιτηρίων και των τιμολογίων των εμπορευματικών μεταφορών, που καθιστούν τη χρήση του σιδηροδρόμου πολυτέλεια;

4.    Προτίθεται, έστω και την ύστατη στιγμή να επανεξετάσει τις διατάξεις του Ν.3891/2010 που διέλυσαν τον σιδηρόδρομο και εξόντωσαν τους σιδηροδρομικούς, με άμεσες συνέπειες στην κοινωνία και τη χώρα;

5.    Προτίθεται, σε συνεργασία με τους εργαζόμενους να προχωρήσει σε σύνταξη νέου σχεδίου νόμου, που θα περιφρουρεί το μέλλον του ΟΣΕ, ως δημόσιας επιχείρησης που δεν θα λειτουργεί με πελατειακές σχέσεις, μακριά από σκάνδαλα και βολέματα, που θα υπηρετεί το κοινωνικό σύνολο και την ανάπτυξη της χώρας, με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου σιδηροδρομικού δικτύου.

Οι ερωτώντες βουλευτές

Λαφαζάνης Παναγιώτης

Στρατούλης Δημήτρης

Γερμανίδης Αθανάσιος

Διαμαντόπουλος Ευάγγελος

Ουζουνίδου Ευγενία



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ