ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

24/01/2012

Ομιλία της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Η. Διώτη, στο ν/σ για τα ζώα συντροφιάς - «Να στοχεύσουμε στην καλλιέργεια κουλτούρας συνύπαρξης των γενών»



«Όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά, από τις δολοφονίες και την κακοποίηση των ζώων, μέχρι την παντελή αδιαφορία για την επιβίωσή τους, ξεκινούν από την έλλειψη κουλτούρας συμβίωσης με άλλα γένη. Τα ζώα συντροφιάς, αδέσποτα και δεσποζόμενα, υποτιμώνται ως όντα με αισθήματα και θεωρούνται πρόβλημα το οποίο πρέπει να διαχειριστούμε, προστατεύοντας τους ανθρώπους από τα ζώα και όχι τα ζώα από βλαπτικές για την ζωή τους ανθρώπινες ενέργειες. Παρά τα κάποια θετικά στοιχεία, όπως η απαγόρευση ζώων σε τσίρκο ή ο βασανισμός των ζώων, είναι μακριά από το να αποτελεί για μας ένα αποδεκτό νομοσχέδιο». Με αυτόν τον τρόπο και καταψηφίζοντας επί της αρχής, η ειδική αγορήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη, βουλευτής Λάρισας έκλεισε την ομιλία της στη συζήτηση του ν/σ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Για τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς και την προστασία των ζώων από την εκμετάλλευση ή τη χρησιμοποίηση με κερδοσκοπικό σκοπό»

Η βουλευτής επεσήμανε την ανάγκη για αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο σε ό,τι αφορά τα ζώα, προσθέτοντας ότι παρατηρείται «μεγαλύτερη αύξηση του αριθμού των αδέσποτων τα οποία αντιμετωπίζονται με όλο και πιο πολλή αγριότητα και βεβαίως πλήρη ανυπαρξία σχετικών προνοιακών δομών στους έτσι και αλλιώς χρεοκοπημένους δήμους, στους οποίους έχει ανατεθεί η αρμοδιότητα. Το παρόν ν/σ δεν επιχειρεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση ουσιαστικά και σε βάθος. Είναι προσανατολισμένο στην προστασία του ανθρώπου έναντι του ζώου, δηλαδή αντί να καλλιεργεί μια κουλτούρα συνύπαρξης των γενών και σεβασμού των ζώων, καλλιεργεί το φόβο απέναντι στα ζώα, αναπαράγοντας αναχρονιστικές αντιλήψεις. Επίσης, αφήνει πολύ μεγάλο περιθώριο για το χαρακτηρισμό ενός ζώου ως επικίνδυνο που θα έχει ως αποτέλεσμα τη θανάτωσή του. Είναι ασαφές και αντιφατικό, αυταρχικό ως προς τις ατελείωτες υποχρεώσεις ιδιοκτητών ζώων, εχθρικό ως προς τους φιλόζωους, αδιάφορο ως προς την τύχη των αδέσποτων και αρκούντως ελαστικό προς τους επαγγελματίες του χώρου εισαγωγής εκτροφής και τους εμπόρους. Παράλληλα, αποφεύγει να τα βάλει με συγκεκριμένα εμπορικά και οικονομικά συμφέροντα, δεν τολμάει να συγκρουστεί και άρα δεν αντιμετωπίζει την κατάσταση με τρόπο αποτελεσματικό».

Η ειδική αγορήτρια του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε το θέμα της αξιοποίησης των εθελοντών κτηνιάτρων αλλά και του φαινομένου υπερτιμολογήσεων προσφερόμενων υπηρεσιών από πλευράς κτηνιάτρων, θίγοντας και το κόστος που καλούνται να επωμιστούν οι ιδιοκτήτες ζώων με την ηλεκτρονική σήμανσή τους. «Από τη μέγγενη αυτή της λογικής σας δεν μπορούν να ξεφύγουν ούτε οι φιλόζωοι ούτε τα κατοικίδια. Με το ζόρι, δηλαδή, ηλεκτρονικό φακέλωμα.  Εμείς δεν συμφωνούμε με αυτήν τη γενικευμένη σήμανση, με αυτό τον οριζόντιο τρόπο. Οι άνθρωποι στην επαρχία και τα χωριά, που ουσιαστικά συμβιούν με τα ζώα, γελάνε με αυτά τα μέτρα». Τέλος, δεν άφησε ασχολίαστη την επιχειρούμενη  απαγόρευση αγγελιών για υιοθεσία ζώων μέσω φιλοζωικών στηλών ΜΜΕ. «Μόνο η αγοραπωλησία θα επιτρέπεται; Μόνο το χρήμα είναι κριτήριο σε αυτή την υπόθεση; Όσο και αν σας φαίνεται παράξενο, το ζώο που ζει κανείς μαζί του δεν είναι εμπόρευμα, θέλει και το έχει στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Το έχει αποκτήσει χωρίς χρήματα και είναι μέλος της οικογένειας του καθενός και της καθεμιάς».

Η πλήρης εισήγηση της ειδικής αγορήτριας του ΣΥΡΙΖΑ (για την πληρέστερη ενημέρωσή σας) είναι η ακόλουθη:

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  ΞΗ΄
Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΗΣ

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων: «Για τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς και την προστασία των ζώων από την εκμετάλλευση ή τη χρησιμοποίηση με κερδοσκοπικό σκοπό»

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση):  Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επανερχόμεθα στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Το λόγο έχει η Ειδική Αγορήτρια του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Ηρώ Διώτη.

Παρακαλώ, κυρία Διώτη, έχετε το λόγο για δεκαπέντε λεπτά.

ΗΡΩ ΔΙΩΤΗ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

Είναι πολύ άχαρη στιγμή. Πριν ξεκινήσω θα ήθελα να πω ότι δεν υπήρχε μεγαλύτερος εξευτελισμός σε αυτήν εδώ την Αίθουσα από αυτό που έγινε πριν. Ήταν εξευτελισμός διαδικασιών, Κανονισμού, εξευτελισμός του Σώματος της Βουλής, αλλά κυρίως εξευτελισμός της κοινωνίας που συνεχίζετε ως Κυβέρνηση να την αγνοείτε, να την εμπαίζετε και να της ενισχύετε το αίσθημα αδικίας, οργής και αγανάκτησης.

Δεν νομιμοποιείστε να κάνετε τίποτα από όλα αυτά που αποφασίσατε. Η σαθρή σας πλειοψηφία ήδη καταρρέει και πολύ αμφιβάλλουμε και φυσικά χαιρόμαστε ιδιαίτερα γιʼ αυτό, αν θα συνεχίσετε για καιρό τις αντιδημοκρατικές σας εκτροπές. Η κοινωνία κάποια στιγμή θα μιλήσει και θα το κάνει και ευτυχώς η απάντηση της θα είναι αμείλικτη.

Εισέρχομαι, λοιπόν, στο θέμα του νομοσχεδίου. Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, όπως είπαμε και στην Επιτροπή, η ανάγκη για αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο σε ό,τι αφορά τα ζώα, αδέσποτα και δεσποζόμενα, στη χώρα μας ήταν έκδηλη από καιρό και θα λέγαμε ότι έχει καθυστερήσει χωρίς προφανή λόγο. Αρκεί

να αναλογιστούμε ότι ο προηγούμενος νόμος ρύθμιζε την κατάσταση ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων και ο νοών νοείτο και είναι ήδη ξεπερασμένος, ιδιαίτερα μετά και την ψήφιση και της Ευρωπαϊκής Χάρτας των Ζώων.

Πέρα από αυτό όμως, η κατάσταση έχει τα τελευταία χρόνια επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο. Παρατηρούμε μεγαλύτερη αύξηση του αριθμού των αδέσποτων τα οποία αντιμετωπίζονται με όλο και πιο πολλή αγριότητα και βεβαίως πλήρη ανυπαρξία σχετικών προνοιακών δομών στους έτσι και αλλιώς χρεοκοπημένους δήμους, στους οποίους έχει ανατεθεί και η σχετική αρμοδιότητα.

Το παρόν νομοσχέδιο, παρά τον μεγαλεπήβολο τίτλο του, παρά τα κάποια θετικά του σημεία σε σχετικά βέβαια αυτονόητα ζητήματα, δεν επιχειρεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση, κατά τη γνώμη μας, ουσιαστικά και σε βάθος. Κατʼ αρχάς, αντιστρέφοντας το αντικείμενο της προστασίας, είναι προσανατολισμένο στην προστασία του ανθρώπου έναντι του ζώου, αντί να προστατεύει το ζώο αυτό καθʼ αυτό. Αντί δηλαδή να καλλιεργεί μια κουλτούρα συνύπαρξης των γενών και σεβασμού των ζώων, κάτι που λείπει πολύ από τη χώρα μας, καλλιεργεί το φόβο απέναντι στα ζώα, αναπαράγοντας αναχρονιστικές και ξεπερασμένες αντιλήψεις.

Τα συζητήσαμε και στην Επιτροπή και δεν νομίζω ότι επʼ  αυτού, επί της αρχής δηλαδή, έχει αλλάξει και κάτι. Το ζώο δηλαδή καταλήγει να αντιμετωπίζεται ως πρόβλημα που πρέπει να διαχειριστούμε και όχι ως έμβιο ον άξιο προστασίας. Για παράδειγμα, αναφέροντας μόνο το πού απαγορεύεται να υπάρχουν αδέσποτα ζώα, περιορίζονται εξαιρετικά και ασφυκτικά τα σημεία όπου τα ζώα μπορούν να διαβιούν αξιοπρεπώς. Τελικός στόχος φαίνεται να είναι ο δραστικός περιορισμός της ανοιχτής συμβίωσης ανθρώπων και ζώων στο δημόσιο χώρο, η οποία είναι δείγμα πολιτισμού και φιλοζωίας. Μα, αν αποδεχόμαστε την αρχή της συμβιωτικής κουλτούρας μεταξύ των γενών, δεν μπορούμε να εξαιρούμε από την προσέγγιση αυτή τα αδέσποτα ζώα που γίνονται αντικείμενο εγκλεισμού σε καταφύγια-φυλακές. Για ακόμα μία φορά ο προσανατολισμός είναι στην καταστολή μιας κατάστασης που έχει δημιουργηθεί παρά στην πρόληψη ώστε να μη φτάσουμε σʼ αυτή την κατάσταση, στον όλο και αυξανόμενο δηλαδή αριθμό αδέσποτων.

Επίσης, το νομοσχέδιο αφήνει πολύ μεγάλο περιθώριο για το χαρακτηρισμό ενός ζώου ως επικίνδυνο που θα έχει ως αποτέλεσμα τη θανάτωσή του. Καταφεύγοντας δε σε αναχρονιστικές θεωρίες, κάνει λόγο για ζωονόσους –και το είπαμε και στην Επιτροπή, κύριε Υπουργέ- χωρίς να υπάρχει καμία σχετική και σοβαρή επιστημονική τεκμηρίωση προς αυτό. Γιατί για τη μια και μόνη ζωοανθρωπονόσο, με βάση τις σύγχρονες ιατρικές απόψεις για ποια νοσήματα είναι μεταδιδόμενα και ποια ιάσιμα, ξέρουμε όλοι ότι υπάρχει και εμβόλιο και θεραπεία.

Το νομοσχέδιο, όπως σας έχουν σημειώσει και διάφορες φιλοζωικές οργανώσεις, είναι ασαφές και αντιφατικό, αυταρχικό ως προς τις ατελείωτες υποχρεώσεις ιδιοκτητών ζώων, εχθρικό ως προς τους φιλόζωους, αδιάφορο ως προς την τύχη των αδέσποτων ζώων του δρόμου και αρκούντως ελαστικό προς τους επαγγελματίες του χώρου εισαγωγής εκτροφής και τους εμπόρους. Το νομοσχέδιο αποφεύγει να τα βάλει με συγκεκριμένα εμπορικά και οικονομικά συμφέροντα. Δεν τολμάει να συγκρουστεί και άρα δεν αντιμετωπίζει την κατάσταση με τρόπο αποτελεσματικό. Ας πάρουμε, για παράδειγμα, τα pet shop. Πώς εξασφαλίζουμε ότι τα ζώα-«εμπόρευμα» διαβιούν εκεί σε κατάλληλες συνθήκες; Πώς εξασφαλίζουμε ότι τα ζώα δεν καταλήγουν είτε να θανατώνονται είτε να πετιούνται στο δρόμο, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση και των αδέσποτων ζώων; Μόνο με την ηλεκτρονική σήμανση; Αν –υποτίθεται- κοπτόμαστε για τον έλεγχο της διαχείρισης των ζώων από τα κυκλώματα εμπορίου και τον έλεγχο εκτροφής και αναπαραγωγής τους καθώς και για την προστασία της διαμονής τους σε ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους, πώς περιμένουμε να γίνει αυτό, αν δεν συγκρουστούμε με συγκεκριμένες δραστηριότητες και γιατί όχι να τις απαγορεύσουμε;

Πώς αντιμετωπίζει το παρόν νομοσχέδιο τα φαινόμενα υπερτιμολόγησης και σε πολλές περιοχές της επικράτειας, ακόμα και την κοινή διαμόρφωση ενιαίας τιμής των προσφερόμενων υπηρεσιών από πλευράς κτηνιάτρων, με αποτέλεσμα να είναι δυσβάσταχτο τόσο για τον ιδιώτη ιδιοκτήτη, όσο και για το δήμο που έχει σχετική ευθύνη ή για το φιλοζωικό σωματείο να πληρώσουν για όλη τη δέουσα φροντίδα ενός ζώου ή ακόμα και για όσα θεωρεί ο νόμος ότι πρέπει να αναλάβουν, για παράδειγμα το τσιπάκι, και μάλιστα μέσα στην πιο βαθιά κρίση.

Σε ποιο βαθμό προωθεί το παρόν νομοσχέδιο την αξιοποίηση προς τούτο εθελοντών κτηνιάτρων –οι «Κτηνίατροι του Κόσμου», οι «Κτηνίατροι χωρίς Σύνορα»- ή αναλαμβάνει και το ίδιο κάποια κόστη και όχι μόνο για τις στειρώσεις;

Επιπλέον -και σας το είπαμε και στην Επιτροπή- σε σχέση με όλη αυτή την αυστηρότητα αναφορικά με τους ανθρώπους που έχουν τα ζώα και που θα έπρεπε να υποστούν ηλεκτρονικό φακέλωμα, σας είπαμε ότι έχουμε μία επιφύλαξη. Γιατί ο άνθρωπος που έχει στο σπίτι του ένα σκύλο ή μία γάτα, να υποστεί όλη αυτή την ταλαιπωρία και να υπερχρεωθεί; Κατά τη γνώμη μας δεν βλέπουμε το λόγο.

Αντιλαμβανόμαστε το επιχείρημα ότι υπάρχουν άνθρωποι που τα εγκαταλείπουν, αλλά πόσοι είναι αυτοί; Είναι τόσοι πολλοί πια, που θα μπούμε σε μια διαδικασία ηλεκτρονικού φακελώματος; Κατά τη γνώμη μας –και το είπαμε- είναι ανεφάρμοστο, εκτός αν σκοπεύετε να τραβάτε τους ανθρώπους στα κρατητήρια επειδή δεν έβαλαν τσιπάκι στα κατοικίδια -και μιλάω για τα ζώα στα σπίτια και τις αυλές, που δεν προορίζονται για κάποια χρήση, όπως είναι το κυνήγι- και να τους χαρατσώνετε με 600 ευρώ, όπως είδαμε στο νομοσχέδιο, αν δεν το δηλώσουν ηλεκτρονικά ή αν δεν πάνε το χαρτί της δήλωσης στο δήμο.

Κάποια άλλη πολιτική εκτός από αυτά τα χαράτσια, ξέρετε να εφαρμόσετε, κυρίες και κύριοι της Κυβέρνησης; Από τη μέγγενη αυτή της λογικής σας δεν μπορούν να ξεφύγουν ούτε οι φιλόζωοι ούτε τα κατοικίδια. Με το ζόρι, δηλαδή, ηλεκτρονικό φακέλωμα.

Εμείς δεν συμφωνούμε με αυτήν τη γενικευμένη σήμανση, με αυτό τον οριζόντιο τρόπο. Υπάρχουν άλλοι τρόποι για την προστασία των ζώων από τον άνθρωπο, αλλά σε εντελώς άλλη κατεύθυνση και με εντελώς άλλη φιλοσοφία από τη δική σας. Φυσικά, να πούμε –και το είπαμε και στην Επιτροπή, κύριε Ροντούλη- ότι οι άνθρωποι στην επαρχία και τα χωριά, που ουσιαστικά συμβιούν με τα ζώα, γελάνε με αυτά τα μέτρα.

Επιπλέον, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, το νομοσχέδιο είναι επιθετικό συνολικά στον άνθρωπο που αγαπά τα ζώα και προσφέρεται να τα φροντίσει και που καλείται εκ των πραγμάτων να καλύψει την τρύπα που αφήνει η ανεπάρκεια της πολιτείας.

Επίσης, όλοι ξέρουμε πως τα δημοτικά καταφύγια είναι ελάχιστα, συνέπεια του οικονομικού στραγγαλισμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και είναι μάλλον αστείο να περιμένουμε στις παρούσες συνθήκες από τους δήμους να δημιουργήσουν κατάλληλες υποδομές στη διαχείριση ζώων. Μας το είπε, άλλωστε, και στη διαβούλευση ο εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ.

Δεν αποκλείεται ακόμα, ανάλογα με τις τοπικές αρχές, κάθε φορά να δούμε και θανατώσεις αδέσποτων. Εδώ ξηλώνονται τα παγκάκια στο Δήμο της Αθήνας, για παράδειγμα, για να μην κάθονται οι άστεγοι και θα σκεφτούν πως τα αδέσποτα έχουν δικαιώματα ή πως δεν μπορούμε να τα θανατώνουμε;

Ακριβώς γιʼ αυτούς τους λόγους ανεπάρκειας της πολιτείας και της αυτοδιοίκησης, κύριε Υπουργέ, πολλές φορές τα ζώα τραυματισμένα, κακοποιημένα, ηθελημένα παρατημένα, περιθάλπονται στα σπίτια ιδιωτών εθελοντών.

Εκεί είχαμε κάνει μια ολόκληρη συζήτηση για την ιστορία του αριθμού των ζώων μέσα στα διαμερίσματα. Αντί να παραμείνετε στην επίκληση του άρθρου 1003 του Αστικού Κώδικα, που ορίζει τα της καλής γειτνίασης, αναφέρετε και ένα συγκεκριμένο ανώτερο αριθμό.

Θεωρούμε ότι η θεσμοθέτηση κριτηρίων που αφορούν τα τετραγωνικά του διαμερίσματος και οι κανόνες ευζωίας, υγιεινής και κοινής ησυχίας, είναι αρκετά και δεν χρειάζονται περαιτέρω περιορισμοί. Αν τα κριτήρια αυτά δεν τηρούνται, ακόμα και μικρότερος του επιτρεπόμενου να είναι ο αριθμός των ζώων σε ένα σπίτι, με βάση τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα, η κατάσταση ρυθμίζεται. Ποιος ο λόγος να μπει αυτός ο έξτρα περιορισμός;

(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Γʼ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΡΓΥΡΗΣ)

Η κόκκινη γραμμή που διασχίζει όλο το νομοσχέδιο, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, είναι οι απαγορεύσεις και η καλλιέργεια φόβου. Θέλω να κάνω ένα σχόλιο για την απαγόρευση αγγελιών για υιοθεσία ζώων που βρίσκονται στο δρόμο, όπως γινόταν σε φιλοζωική στήλη εφημερίδας, όπου χαρίζονταν ζώα που είχαν ανάγκη.

Είναι τουλάχιστον αστείο και οδηγεί στην εξάλειψη –για να μην πούμε άλλες λέξεις- των ζώων και του δικαιώματος του ανθρώπου να βοηθήσει ένα ζώο να επιβιώσει και να το δώσει σε κάποιον που πραγματικά θέλει να το φροντίσει. Μόνο, δηλαδή, η αγοραπωλησία θα επιτρέπεται; Μόνο το χρήμα είναι κριτήριο σε αυτή την υπόθεση;

Όσο και αν σας φαίνεται παράξενο, το ζώο που ζει κανείς μαζί του δεν είναι εμπόρευμα, θέλει και το έχει στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Το έχει αποκτήσει χωρίς χρήματα και είναι μέλος της οικογένειας του καθενός και της καθεμιάς.

Η σχέση με τα ζώα είναι ένδειξη πολιτισμού και παιδείας κι εκεί θα έπρεπε να δώσετε την προσοχή σας, κύριε Υπουργέ, στην παιδεία, δηλαδή. Υπάρχουν χιλιάδες τρόποι με φυλλάδια, με ενημέρωση στους δήμους, στα σχολεία, στις υπηρεσίες, στα media κ.ο.κ..

Όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά, από τις δολοφονίες και την κακοποίηση των ζώων, μέχρι την παντελή αδιαφορία για την επιβίωσή τους, ξεκινούν από την έλλειψη κουλτούρας συμβίωσης με άλλα γένη. Τα ζώα συντροφιάς, αδέσποτα και δεσποζόμενα, υποτιμώνται ως όντα με αισθήματα και θεωρούνται πρόβλημα το οποίο πρέπει να διαχειριστούμε, προστατεύοντας τους ανθρώπους από τα ζώα και όχι τα ζώα από βλαπτικές για την ζωή τους ανθρώπινες ενέργειες.

Εν κατακλείδι, το νομοσχέδιο βρίθει προβλημάτων, έχει σαφώς χειροτερεύσει από κάποια αρχική του εκδοχή και παρά του ότι μπορεί –και το αναγνωρίσαμε, κύριε Υπουργέ- να έχει κάποια θετικά στοιχεία, όπως το σημαντικό ζήτημα με την απαγόρευση ζώων σε τσίρκο ή το βασανισμό, είναι μακριά από μας, είναι μακριά από το να αποτελεί για μας ένα αποδεκτό νομοσχέδιο.

Αντιθέτως, δείχνει ότι βασικός πολιτικός προσανατολισμός δεν είναι η αποτελεσματική και ουσιαστική προστασία του ζώου, αλλά η διαχείρισή του με έναν τρόπο που δεν θα θίγονται συγκεκριμένα συμφέροντα. Σας το είπαμε και στην Επιτροπή, κύριε Υπουργέ, ότι δεν μπορείτε να τους ευχαριστήσετε όλους.

Δεν ψηφίζουμε αυτό το νομοσχέδιο.

Σας ευχαριστώ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ