ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

02/08/2011

ΣΥΡΙΖΑ - Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης Δ.Παπαδημούλη, σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματος του κλάδου των ταξί



Ο Δημήτρης Παπαδημούλης σε επίκαιρη ερώτησή του σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματος του κλάδου των ταξί, επανέφερε το ζήτημα στην Ολομέλεια της Βουλής, τονίζοντας το δυσβάσταχτο κόστος που πληρώνει η ελληνική οικονομία και κοινωνία και μάλιστα σε περίοδο αιχμής της τουριστικής περιόδου, από τους αδέξιους και αυταρχικούς χειρισμούς του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ραγκούση.

Ο Δ. Παπαδημούλης ξεκαθαρίζοντας ότι δεν προασπίζεται τους ιδιοκτήτες των ταξί αλλά την κοινή λογική, τοποθετήθηκε ως εξής:

Η σύγκρουση της Κυβέρνησης με τους ταξιτζήδες στην αιχμή της τουριστικής περιόδου προκαλεί τεράστιο κόστος στην οικονομία και την κοινωνία. Και ο πρώτος υπεύθυνος για την παρατεινόμενη ένταση είναι ο κ. Ραγκούσης, ο οποίος πέταξε στα σκουπίδια, λες και άλλαξε καθεστώς και όχι Υπουργός, το Προεδρικό Διάταγμα που είχε ετοιμάσει ο κ. Ρέππας μετά από διάλογο με τους πάντες.

Αντί ο κ. Ραγκούσης να έρθει εδώ και να συμβάλει στην αναζήτηση μίας συμβιβαστικής λύσης που θα ξεμπλοκάρει τα πράγματα, την ώρα που βράζει η Ελλάδα, κάνει σκασιαρχείο και στέλνει στη θέση του τον κ. Μαγκριώτη, ο οποίος ήταν Υφυπουργός και του κ. Ρέππα.

Θέλω να πω εξ αρχής ότι δεν μιλώ στο όνομα των ταξιτζήδων. Μιλώ στο όνομα της κοινής λογικής. Ο κ. Ραγκούσης είναι μέγας ταραχοποιός, γιατί πέταξε στα σκουπίδια το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα, χωρίς να λέει τι θέλει να βάλει στη θέση του. Κρύβεται από τη Βουλή και κρύβει τις προτάσεις του από τους ταξιτζήδες.

Δεν λέει με τι θέλει να αντικαταστήσει το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα. Τι θα ήταν το σωστό;  Αν ήθελε να κάνει αλλαγές στο Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα, να τις προτείνει στο Υπουργικό συμβούλιο, να τις συζητήσει με τους ταξιτζήδες και μέσα από διάλογο να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα. Χρειάζεται να μπει στην άκρη η αδιαλλαξία, η αλαζονεία, ο αυταρχισμός.

Επισημαίνω, κύριε Υπουργέ και κύριε Πρόεδρε, ότι εμείς δεν το παίζουμε προστάτες των ταξιτζήδων. Ίσα-ίσα που λέμε ότι ενέργειες όπως αποκλεισμοί λιμανιών, δρόμων, αεροδρομίων, επιθέσεις σε γραφεία κομμάτων ή Βουλευτών δεν βοηθούν τον αγώνα τους και δυσκολεύουν την αναζήτηση λύσης.

Η αλήθεια όμως,, είναι μια. Ο πρώτος υπεύθυνος για το σημερινό χάλι που παρατείνεται σχεδόν ένα μήνα είναι ο κ. Ραγκούσης, ο σημερινός απών από τον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο και δεν χρωστάει σε τίποτα η χώρα να πληρώνει τον ενδοκυβερνητικό πόλεμο Ραγκούση εναντίον Ρέππα.

Την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Ιωάννης Μαγκριώτης ο οποίος προφανώς υπό το κράτος της αμηχανίας, καθ’ ότι υπήρξε Υφυπουργός και με Υπουργό τον κ. Ρέππα, παραδέχτηκε ότι ο μεν κ. Δ. Ρέππας έκανε πράγματι βήματα με το Προεδρικό Διάταγμα για τους ιδιοκτήτες ταξί ενώ ο νυν υπουργός Μεταφορών κ. Ραγκούσης κάνει ένα βήμα πιο πέρα υπερκεράζοντας τις απόψεις προκειμένου να υπερασπιστεί το δημόσιο συμφέρον και τον καταναλωτή. Ο κ. Ραγκούσης από τη δική του πλευρά θέλει να κάνει ακόμη ένα βήμα, θεωρώντας ότι με αυτόν τον τρόπο οι υπηρεσίες θα είναι καλύτερες, και θα εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των ταξί,  και θα εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον και ο Έλληνας καταναλωτής.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στη δευτερολογία του κατηγόρησε τον Υπουργό Μεταφορών Γιάννη Ραγκούση, ως πρώτο υπεύθυνο για την κρίση που έχει δημιουργηθεί, καθώς «πέταξε στα σκουπίδια το προεδρικό διάταγμα Ρέππα». Το κόστος από την αναταραχή που προκάλεσαν οι κάκιστοι χειρισμοί Ραγκούση, είναι τεράστιο και παρατείνεται», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Επιπρόσθετα, ο Δ. Παπαδημούλης αφού τάχθηκε κατά των αποκλεισμών δρόμων, λιμανιών, αεροδρομίων που δεν βοηθούν τον αγώνα των ταξιτζήδων και δεν βοηθούν σε αναζήτηση λύσης, πρότεινε ως λύση του προβλήματος την επαναφορά σε ισχύ του προεδρικού διατάγματος Ρέππα. Διαφορετικά, όπως είπε, «η κυβέρνηση με την αλλαγή πολιτικής εξαιτίας της αλλαγής Υπουργού φέρεται “μπαμπέσικα” σε έναν επαγγελματικό κλάδο»:

Εάν ήταν όντως θετικά τα βήματα του Προεδρικού Διατάγματος Ρέππα -που ετοιμάστηκε σε διάλογο με τους ενδιαφερομένους, όπως είπατε εσείς, κύριε Μαγκριώτη- τότε γιατί ο κ. Ραγκούσης το πέταξε στον σκουπιδοφάγο, όπως είπε;

Γιατί δεν το έβαλε στο τραπέζι του διαλόγου και να πει: «Εμένα δεν με ικανοποιεί 100%, θέλω κάποιες αλλαγές, ελάτε να τις κουβεντιάσουμε» και με τους ταξιτζήδες και με τα Κόμματα και με όποιους θέλει. Γιατί δεν το έκανε αυτό; Γιατί δεν εισηγήθηκε τις αλλαγές αυτές σε κάποιες συλλογικές διαδικασίες; Γιατί πήγε έτσι αυταρχικά, αυτοκρατορικά, αλαζονικά και προκάλεσε όλη αυτή την αναταραχή; Σας ερωτώ και απαντήστε μου. Διότι, αφού θέλετε εσείς να εκπροσωπείτε την Κυβέρνηση, πρέπει να ξέρετε ότι όποιος έχει τα γένια έχει και τα χτένια.

Η Κυβέρνηση, λοιπόν, τι λέει; Το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα -που είναι θετικό, κατά την άποψή σας- είναι στο τραπέζι του διαλόγου ή είναι στο καλάθι των αχρήστων; Για τον κ. Ραγκούση και την Κυβέρνηση, το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα είναι για πέταμα ή είναι μία βάση διαλόγου πάνω στην οποία γίνονται αλλαγές;

Και επειδή σωστά είπατε ότι η Κυβέρνηση είναι ενιαία και έχει και τον Ρέππα και τον Ραγκούση κορυφαίους Υπουργούς, υπάρχει ένα θέμα τι λέει η Κυβέρνηση, τι λέει ο Πρωθυπουργός. Μέχρι τώρα, την ώρα που η Ελλάδα βράζει, ο Πρωθυπουργός λέει διάφορα γενικά και είναι και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ.

Κύριε Υπουργέ, το κόστος από την αναταραχή που προκάλεσαν οι κάκιστοι, αυταρχικοί και αλαζονικοί χειρισμοί του κ. Ραγκούση, είναι τεράστιο και παρατείνεται. Σας είπα, αλλά δεν ακούσατε ότι οι αποκλεισμοί δρόμων, λιμανιών, αεροδρομίων, οι επιθέσεις σε γραφεία Κομμάτων και Βουλευτών, δεν βοηθούν τον αγώνα των ταξιτζήδων και δεν βοηθούν στην αναζήτηση λύσης.

Κάνατε ότι δεν το ακούσατε, αλλά η ευκαιρία για να υπάρξει εκτόνωση και λύση -και το λέει και η ηγεσία των ταξιτζήδων- είναι να πει τώρα η Κυβέρνηση δι’ υμών, κύριε Μαγκριώτη, αν έχετε αυτή την εξουσιοδότηση, ότι ναι, το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα είναι στο τραπέζι του διαλόγου, από τη στιγμή που ο κ. Ραγκούσης δεν έχει εμφανίσει προτάσεις -λέει ότι μετά από ένα μήνα θα εμφανίσει- και θα προτείνει ο κ. Ραγκούσης αλλαγές χωρίς αιφνιδιασμούς πάνω σε αυτό το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα, το οποίο, όμως, πρέπει να βγει από το καλάθι των αχρήστων, γιατί τα άλλα είναι μπαμπεσιά.

Θέλω να το καταλάβετε ότι, όταν ο εκπρόσωπος μιας Κυβέρνησης διαλέγεται με κάποιους, καταλήγει σε μια συμφωνία και την ετοιμάζει για προώθηση και υπογραφή και έρχεται ο επόμενος, λες και είναι φεουδάρχης και χωρίς να δώσει λογαριασμό σε κανέναν, ούτε καν στον Πρωθυπουργό, πετάει το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα στα σκουπίδια, τότε έχουμε μία Κυβέρνηση που φέρεται μπαμπέσικα απέναντι σε έναν επαγγελματικό κλάδο. Και το λέω, παρά την κριτική που κάνουμε σε ακραίες ενέργειες ορισμένων συνδικαλιστών αυτού του κλάδου.

Το πρώτο πρόβλημα, την πρώτη ευθύνη την έχει η Κυβέρνηση και όσα είπα για εσάς ήταν για να σας προστατεύσω, γιατί δεν έχετε καμία ευθύνη ούτε για το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα, κύριε Μαγκριώτη, ούτε για την κωλοτούμπα και τη στροφή εκατόν ογδόντα μοιρών του κ. Ραγκούση. Έπρεπε εδώ να έρθει κάποιος εκ μέρους της Κυβέρνησης, που να έχει την εξουσιοδότηση να κάνει μία κίνηση εκτόνωσης, απεμπλοκής, για να σταματήσει αυτή η κατάσταση.

Ο κ. Μαγκριώτης στην δευτερολογία του δε θέλησε να πάρει θέση στην κόντρα Ρέππα- Ραγκούση αλλά αντίτεινε ότι «Ο κ. Ρέππας, πράγματι έκανε σημαντικά βήματα εκσυγχρονισμού του χώρου των ταξί και ο κ. Ραγκούσης θέλει να κάνει ακόμα ένα βήμα, ώστε οι υπηρεσίες να είναι καλύτερες και πρότεινε ένα μήνα διαλόγου. Σημαντικές προτάσεις έχουν επίσης και οι οδηγοί ταξί (όχι οι ιδιοκτήτες), τους οποίους πρέπει να ακούσουμε. Υπάρχουν και άλλοι στο χώρο, όπως οι τουριστικές επιχειρήσεις».

«Στην Ελλάδα έχουμε μία ασυμμετρία όσον αφορά την κατανομή των πληθυσμών. Μέσα μαζικής μεταφοράς δεν έχουμε. Τώρα κατασκευάζουμε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα μέσα σταθερής τροχιάς. Στην Ευρώπη είναι όλα αυτά ανεπτυγμένα και το ταξί έχει συμπληρωματικό ρόλο. Όλα αυτά μαζί, κάνουνε δύσκολη τη λύση του προβλήματος. Να είστε βέβαιος πως θα δώσουμε μια λύση που να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, αλλά να υποστηρίζει και το ταξί. Δεν έχουμε επιλογή να απαξιωθεί το ταξί, αλλά να αναβαθμιστεί», κατέληξε ο υφυπουργός Υποδομών.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ