ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

11/04/2011

Βλαπτικοί για τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου οι χειρισμοί της κυβέρνησης έναντι των απαιτήσεων της COSCO - Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Προς τoυς Υπουργούς Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας - Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων



Αναφορές που έχουν δει το φώς της δημοσιότητας, καθώς και δηλώσεις του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ κ. Ανωμερίτη δείχνουν ότι το τελευταίο διάστημα επιχειρείται μία συστηματική προσπάθεια από την εταιρεία ΣΕΠ, θυγατρική της COSCO στην Ελλάδα, να ωφεληθεί από την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ, υπαναχωρώντας από τις συμβατικές της υποχρεώσεις και περιορίζοντας τις αναπτυξιακές δυνατότητες του ΟΛΠ. Με αυτό τον τρόπο η COSCO προσπαθεί να επιβάλλει τη σχεδόν μονοπωλιακή της παρουσία. Συγκεκριμένα, η COSCO (ΣΕΠ) απαιτεί: α) να χρεωθεί ο ΟΛΠ το κόστος της εταιρίας από τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών, απαιτώντας την καταβολή χαμηλότερου ενοικίου στον ΟΛΠ β) να μην υπογράψει ο ΟΛΠ με την MSC εμπορική συμφωνία για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την ανταγωνιστική της θέση και γ) να καταβάλλει ο ΟΛΠ μέρος των χρημάτων που απαιτούνται για την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ την οποία και έχει την υποχρέωση να χρηματοδοτήσει από δικούς της πόρους, ζητώντας να χρεωθεί ο ΟΛΠ την μεταφορά σε άλλο χώρο των υφιστάμενων εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών.

Επίσης η COSCO με συνεχείς υπαναχωρήσεις ασκεί πίεση στην κυβέρνηση ως προς τους όρους του διαγωνισμού παραχώρησης του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, καθώς έχει μείνει ο μόνος ενδιαφερόμενος φορέας μετά από τις ανεξήγητα λανθασμένες κινήσεις της διοίκησης του ΟΛΠ, που δεν του επιτρέπουν να διεκδικήσει αυτόνομα και δυναμικά το κέντρο στο Θριάσιο.

Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση, έντονα ερωτηματικά δημιουργούνται ως προς τη στάση της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΛΠ, οι οποίες, αντί να απαιτήσουν την εφαρμογή των όρων της σύμβασης, προχώρησαν στη σύσταση επιτροπής φιλικού διακανονισμού, παρά το γεγονός ότι οι θέσεις του ΟΛΠ και του δημοσίου είναι ισχυρές έναντι της ΣΕΠ. Επίσης, ανεξήγητα ευνοϊκή για την COSCO είναι η λειτουργία  του προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, καθώς καθυστερήσεις σε έργα και προμήθειες εξοπλισμού και οργανωτικές δυσλειτουργίες «σπρώχνουν» φορτία προς την ανταγωνίστρια θυγατρική της COSCO, ΣΕΠ.

Με βάση τα παραπάνω,

ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:

1.    Προτίθεται η διοίκηση του ΟΛΠ να αναλάβει το «κόστος» που υπέστη η ΣΕΠ από τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών, καθώς και το κόστος για τη μεταφορά των υφιστάμενων εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών για την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ;

2.    Με δεδομένη τη χαμηλή εμπορική κίνηση στον προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, προτίθεται η διοίκησή του να προχωρήσει σε εμπορική συμφωνία με την εταιρία MSC; Αληθεύουν οι πληροφορίες που αναφέρουν ότι ο ΟΛΠ δεν έχει προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση μετά από απαίτηση της ΣΕΠ;

3.    Για ποιο λόγο καθυστέρησε ένα και πλέον χρόνο η διοίκηση του ΟΛΠ να προχωρήσει τις διαδικασίες προμήθειας εξοπλισμού μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ΟΣΜΕ), με αποτέλεσμα σημαντική ποσότητα φορτίων να «χάνεται» υπέρ της ανταγωνίστριας ΣΕΠ;

4.    Πως προτίθεται η διοίκηση του ΟΛΠ να αντιμετωπίσει οργανωτικές και άλλες δυσλειτουργίες που μειώνουν την παραγωγική δυναμικότητα του προβλήτα Ι, ενισχύοντας την ανταγωνίστρια ΣΕΠ; 

5.    Αναγνωρίζει η κυβέρνηση τους άστοχους και επιβαρυντικούς για τα συμφέροντα του δημοσίου χειρισμούς της με τον ουσιαστικό αποκλεισμό του ΟΛΠ από τον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο; Ποιες είναι οι νέες απαιτήσεις της ΣΕΠ που οδήγησαν στην παράταση της σχετικής προθεσμίας για το διαγωνισμό;  Ποια η σκοπιμότητα δημιουργίας της θυγατρικής Logistics του ΟΛΠ , η οποία υποτίθεται ότι σαν κύριο αντικείμενό της είχε την συμμετοχή στον παραπάνω διαγωνισμό; Γιατί δεν αναθεωρεί τους σχεδιασμούς της έτσι ώστε να επιδιώξει το δημόσιο έλεγχο του εμπορευματικού κέντρου Θριασίου;

6.    Εμμένει η κυβέρνηση στις δεσμεύσεις της για την αναθεώρηση της σύμβασης με την ΣΕΠ υπέρ των συμφερόντων του Ελληνικού δημοσίου καθώς και στη μη αναγνώριση των υπογεγραμμένων ιδιωτικών συμφωνητικών;

7.    Διαψεύδει η κυβέρνηση τις πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας ότι πρόκειται να διαπραγματευτεί τη μείωση του μισθώματος και του ελάχιστου επιπέδου κίνησης εμπορευματοκιβωτίων που προβλέπει η υφιστάμενη σύμβαση μετά από απαίτηση της ΣΕΠ;                                                              

Οι ερωτώντες βουλευτές

Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά και Νησιών

Παναγιώτης Λαφαζάνης
Β΄ Πειραιά



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ