ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

15/09/2010

Ερώτηση βουλευτή Μ.Κριτσωτάκη: Σοβαρά προβλήματα επιβίωσης αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων

Προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων και Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλ/κής Διακυβέρνησης



Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική επαρχία σχετικά με τις οδικές μεταφορές είναι συνισταμένη πολλών αρνητικών παραγόντων, όπως το ελλιπές και κακό οδικό δίκτυο, η έλλειψη σαφούς πολιτικής μεταφορικής κάλυψης των απομακρυσμένων και δύσβατων περιοχών, οι πελατειακές σχέσεις στο σύστημα αδειοδότησης και λειτουργίας των τοπικών συγκοινωνιών (ΚΤΕΛ, ταξί).

Η πολιτική της σημερινής κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στον τομέα των μεταφορών, ενταγμένη στην γενικότερη λογική του Μνημονίου, θα επιδεινώσει τα σημερινά προβλήματα, κάτι το οποίο ήδη διαπιστώνεται από τους Έλληνες πολίτες.

Ένα από αυτά τα προβλήματα είναι και υφιστάμενη κατάσταση όσον αφορά την λειτουργία των ταξί και των ΕΔΧ αυτοκινήτων, των γνωστών «αγοραίων», σε όλες τις επαρχίες της χώρας.

Με ιδιαίτερη οξύτητα εμφανίζεται το πρόβλημα αυτό στον Ν. Ηρακλείου της Κρήτης. Σʼ ένα νομό με μεγάλη τουριστική κίνηση η λειτουργία των «αγοραίων» αποτελεί σημαντικό παράγοντα εξυπηρέτησης του τουριστικού «κύματος».

Το σημερινό καθεστώς αδειοδότησης και λειτουργίας των ταξί και των «αγοραίων» δεν διευκολύνει και δεν εξυπηρετεί αυτόν τον στόχο.

Η περιχαράκωση της δραστηριότητας των «αγοραίων» στα όρια της «έδρας» δημιουργεί μεγάλα προβλήματα και οξύνει ανταγωνισμούς, που καθόλου απαραίτητοι δεν είναι, μεταξύ των ιδιοκτητών των «αγοραίων» διαφόρων περιοχών του ίδιου νομού.

Απʼ την άλλη διαμορφώνεται μια κατάσταση «διαίρει και βασίλευε» που διαιωνίζει προβλήματα, δημιουργεί εντάσεις και το κράτος σφυρίζει αδιάφορα, δημιουργώντας άνισους όρους εργασίας μεταξύ των 180 περίπου αυτοκινήτων ΕΔΧ του Ν. Ηρακλείου (εξαιρούνται τα ταξί του Δήμου Ηρακλείου), δημιουργούνται προβλήματα στην εξυπηρέτηση των τουριστών, ιδιαίτερα στα σημεία μεγάλης συγκέντρωσης (Μάλια–12 αυτοκίνητα, Χερσόνησος–14), σοβαρή μείωση του «έργου» για τα «αγοραία» των απομακρυσμένων εδρών τον χειμώνα.

Δεδομένης αυτής της κατάστασης, θεωρούμε ότι είναι επιτακτική και άμεση η ανάγκη ρύθμισης αυτού του ζητήματος.

Οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, τα σωματεία ιδιοκτητών επαρχιακών ταξί του Ν. Ηρακλείου, προτείνουν να ρυθμισθεί το πρόβλημα με τέτοιο τρόπο «…ώστε να επιτραπεί, καθʼ όλη τη διάρκεια του έτους, στα ΕΔΧ που έχουν την έδρα τους στους επαρχιακούς Δήμους του Νομού Ηρακλείου, να κυκλοφορούν και μετασταθμεύουν ελεύθερα για να παραλαμβάνουν επιβάτες οποιαδήποτε ώρα του 24ώρου, από οποιοδήποτε σημείο του Ν. Ηρακλείου, πλην του Δήμου Ηρακλείου», θεωρώντας ότι έτσι «θα τους δοθεί η δυνατότητα να συντονίσουν και να οργανώσουν καλύτερα το έργο τους ώστε και το κοινό να εξυπηρετείται καλύτερα και εκείνοι να μπορέσουν να επιβιώσουν».

Επίσης προτείνουν την διατήρηση της έδρας όπως είναι σήμερα και την υποχρεωτική διανυκτέρευση ενός τουλάχιστον ΕΔΧ σε κάθε επαρχιακή πόλη, για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών.

Κατόπιν όλων των παραπάνω,

Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:

1.    Τι μέτρα προτίθεσθε να πάρετε, ώστε να λυθεί το πρόβλημα της κυκλοφορίας και εκμετάλλευσης των αυτοκινήτων ΕΔΧ του Ν. Ηρακλείου Κρήτης;

2.    Είναι στις προθέσεις σας η ικανοποίηση του παραπάνω αναφερθέντος αιτήματος των σωματείων ιδιοκτητών επαρχιακών ταξί του Ν. Ηρακλείου, με αλλαγή της ισχύουσας νομοθεσίας ή με άλλο τρόπο;

Ο ερωτών βουλευτής

Μιχάλης  Κριτσωτάκης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ