ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

29/04/2010

Με μεγάλες καθυστερήσεις τα έργα κατασκευής βιολογικού καθαρισμού και δικτύων αποχέτευσης λυμάτων στο Θριάσιο Πεδίο.



Τις σοβαρές συνέπειες για το πολύπαθο Θριάσιο Πεδίο λόγω της έλλειψης δικτύου αποχέτευσης, βιολογικού καθαρισμού αστικών λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων ανέδειξε ο βουλευτής Αττικής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς Θανάσης Λεβέντης με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ο κ. Λεβέντης τόνισε ότι οι συνέπειες για την περιοχή αυτή, των 100.000 κατοίκων και εργαζομένων και των 3.000 επιχειρήσεων, είναι σοβαρότατες ως προς τη ρύπανση του εδάφους, του υδροφόρου ορίζοντα και των υδάτων του κόλπου της Ελευσίνας, παρά τους επί δεκαετίες αγώνες των κατοίκων.

Ο βουλευτής της περιφέρειας Αττικής επεσήμανε ότι η Πολιτεία υποχρεώθηκε –με την απειλή επιβολής προστίμων από την Ευρωπαϊκή Ένωση- να προχωρήσει στα έργα κατασκευής σταθμού βιολογικού καθαρισμού και δικτύων αποχέτευσης λυμάτων για όλο το Θριάσιο Πεδίο με επιμέρους χρηματοδοτήσεις των έργων σε ποσοστό έως και 75% από τα ευρωπαϊκά ταμεία. Με βάση το χρονοδιάγραμμα των έργων, θα έπρεπε στο τέλος του 2010 τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί, αφού επαπειλείται πρόστιμο 180 εκατομμυρίων ευρώ και 120.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης. Τα έργα όμως έχουν βαλτώσει, τόνισε ο κ. Λεβέντης, η επιχείρηση που ανέλαβε την εργολαβία βρίσκεται απλήρωτη και υπό καθεστώς επίσχεσης εργασίας και όλα δείχνουν ότι είναι αδύνατο να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα.

Ο κ. Λεβέντης κάλεσε τον Υπουργό να απαντήσει σε ποια φάση βρίσκονται τα έργα της κατασκευής του βιολογικού καθαρισμού και των δικτύων αποχέτευσης λυμάτων του Θριασίου Πεδίου, αλλά και να αναλάβει τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες για την επιτάχυνση των εργασιών και την τήρηση των δεσμεύσεων και χρονοδιαγραμμάτων.

Απαντώντας ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ι. Μαγκριώτης, παραδέχτηκε ότι στη Δυτική Αττική βλέπουμε το άλλο πρόσωπο της Αττικής, αφού συγκεντρώνει μεγάλα προβλήματα ως περιφέρεια της μητρόπολης. Ο Υφυπουργός δέχθηκε ότι ο βουλευτής έχει απόλυτο δίκιο για τις καθυστερήσεις και το τέλμα των προηγούμενων ετών, με ευθύνες και της ΕΥΔΑΠ για την κατασκευή του πρωτεύοντος αγωγού, τις οποίες ωστόσο απέδωσε στις αλληλοεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων.  Ο Υφυπουργός μίλησε για τη ρύπανση και υποβάθμιση της περιοχής λόγω της κατάστασης των προηγούμενων ετών, δεσμεύτηκε όμως ότι τα προβλήματα θα ξεπεραστούν και τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν, παρά το γεγονός ότι σε ορισμένες περιπτώσεις έχει ολοκληρωθεί μόλις το 20% των προβλεπομένων εργασιών.

Ο κ. Λεβέντης επεσήμανε ότι η Δυτική Αττική αντιμετωπίζεται ως η πίσω αυλή της πρωτεύουσας, ενώ μαζί και με την θεωρούμενη ως προνομιούχα Ανατολική Αττική, δεν έχουν ούτε ένα μέτρο αποχέτευσης. Στις αντίστοιχες αρχαίες πόλεις όπως τις Αχαρνές, την Ελευσίνα και το Λαύριο υπήρχε αποχετευτικό δίκτυο και δεν υπάρχει σήμερα, ανέφερε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς και επεσήμανε ότι η Πολιτεία δεν ανέλαβε από αγαθή προαίρεση την έναρξη των εργασιών, αλλά επειδή υποχρεώθηκε από την Ε.Ε. λόγω της ρύπανσης του υδροφόρου ορίζοντα. «Είμαστε υποχρεωμένοι να προχωρήσουμε γιατί πρόκειται για ένα σοβαρότατο έργο» κατέληξε ο βουλευτής Αττικής κ. Λεβέντης και τόνισε ότι πρέπει να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια ώστε να μην υποχρεωθούμε σε πρόστιμα, να μην χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια αλλά και να ολοκληρωθούν τα έργα τα τόσο απαραίτητα για το παντοιοτρόπως υποβαθμισμένο Θριάσιο.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ