ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

29/10/2009

Οι εκβιασμοί της Γερμανικής ThyssenKrupp σε βάρος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, του δημοσίου και των εργαζομένων. Πελώριες οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ για τις δυσμενείς εξελίξεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τη ναυπηγική βιομηχανία

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων του Π.Λαφαζάνη προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Εθνικής Αμυνας, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και



Ο Γερμανικός όμιλος ThyssenKrupp εμφανίζεται ότι ανακοίνωσε τη θέλησή του να αποχωρήσει άμεσα από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ φέρεται να έχει διαμηνύσει πως από 1/11/09 σταματάει να καταβάλλει και τους μισθούς των εργαζομένων στα Ναυπηγεία.

Επειδή η απαράδεκτη, έκνομη και εκβιαστική αυτή στάση του Γερμανικού ομίλου είναι άκρως δυσμενής για το δημόσιο συμφέρον και την πορεία των Ναυπηγείων και μπορεί να οδηγήσει σε περεταίρω απαξίωση, συρρίκνωση, ακόμα και σε κλείσιμο την επιχείρηση και τους εργαζόμενους σε αυτήν σε μεγάλες περιπέτειες

Επειδή για την άσχημη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά φέρουν πελώριες πολιτικές ευθύνες τόσο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όσο και η κυβέρνηση της ΝΔ πρόσφατα, ενώ σήμερα η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αντιμετωπίζει τους Γερμανικούς εκβιασμούς με παθητικότητα, «εν κρυπτώ» και χωρίς την απαιτούμενη δραστήρια και ενεργητική αντίδραση, πράγμα που μεγαλώνει τις ανησυχίες

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί και η  κα Υπουργός:

1.    Θεωρούν και κρίνουν ως νόμιμη, θεμιτή και συμβατή με τις υποχρεώσεις που έχει  αναλάβει, τη μέχρι τώρα διαχείριση από την ThyssenKrupp των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ειδικότερα την απόφασή της να αποχωρήσει από τα Ναυπηγεία; Πως αντέδρασε η κυβέρνηση απέναντι σε αυτήν την απόφαση και τι πρόκειται να πράξει για να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον και το συμφέρον των εργαζομένων;

2.    Έχει εκπληρώσει η ThyssenKrupp τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει με συμφωνίες απέναντι στην επιχείρηση, το Δημόσιο, και το Πολεμικό Ναυτικό και ειδικότερα τις συμφωνημένες υποχρεώσεις της για την κατασκευή και μετασκευή υποβρυχίων; Ποια προβλήματα έχουν παρουσιαστεί στην εκπλήρωση των σχετικών συμφωνιών; Πως έχουν, αν έχουν, αντιμετωπιστεί; Ποιες είναι συγκεκριμένα και αναλυτικά οι λύσεις που έχουν συνομολογηθεί ή αναζητούνται και ποιο είναι το τελικό τίμημά τους για το ελληνικό δημόσιο; Τι έχει πληρώσει και γιατί, μέχρι σήμερα, το ΥΕΘΑ στην ThyssenKrupp; Τι θα πληρώσει στο μέλλον; Τι έχει παραλάβει μέχρι σήμερα και τι πρόκειται να παραλάβει  στο μέλλον και πότε ακριβώς;

3.    Τι πρόκειται να πράξουν για να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη, αναβαθμισμένη λειτουργία και προοπτική των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με την πλήρη απασχόληση των εργαζομένων σε αυτό;

4.    Υπάρχουν διαβουλεύσεις ή σκέψεις για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την ThyssenKrupp σε άλλους ιδιωτικούς ομίλους ή ιδιωτικά συμφέροντα; Συμφωνεί η κυβέρνηση για μια ενδεχόμενη εξέλιξη προς αυτή την κατεύθυνση; Θέτει όρους και αν ναι, ποιους;

5.    Σκέπτονται να αναλάβουν πρωτοβουλία για να τεθούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπό δημόσιο έλεγχο και να αποκτήσουν κεντρικό ρόλο για τη διαμόρφωση μιας εθνικής πολιτικής ανασυγκρότησης της Ναυπηγικής Βιομηχανίας; Διαθέτει η κυβέρνηση σχεδιασμό για τη στήριξη και αναβάθμιση της ναυπηγικής δραστηριότητας της χώρας και αν ναι, ποιος είναι αυτός;

Τέλος, παρακαλούμε τους Υπουργούς να καταθέσουν  το συντομότερο δυνατόν στη Βουλή:

    Το πλήρες κείμενο, με τα τυχόν προσαρτήματα, της συμφωνίας πώλησης των Ναυπηγείων το 2002, συμπεριλαμβανομένων και των συμφωνιών με τις υποχρεώσεις που ανέλαβε η γερμανική πλευρά για το μέλλον των Ναυπηγείων, των εργαζομένων και την εκτέλεση των παραγγελιών του ελληνικού δημοσίου.

Ο Ερωτών και Αιτών Βουλευτής

ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ