ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

02/09/2009

Τοποθέτηση Αννας Φιλίνη στη συζήτηση της Βουλής για κυρώσεις μνημονίων για ΝΑΤΟϊκές επιχειρήσεις



Συζήτηση επί της αρχής των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας: «Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης (Memorandum of Understanding) μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Ανώτατου Στρατηγείου των Συμμαχικών Δυνάμεων Ευρώπης (Supreme Headqarters Allied Power Europe/ SHAPE) σχετικά με την παροχή Υποστήριξης Φιλοξενούντος Έθνους, κατά τη διάρκεια ασκήσεων/ επιχειρήσεων του ΝΑΤΟ».

ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ: Κύριε Πρόεδρε, ήδη στη διάρκεια της Ειδικής Επιτροπής όπου συζητήθηκε αυτό το θέμα, τονίσαμε ότι θα έπρεπε να έρθει στην Ολομέλεια της Βουλής και ότι δεν είναι δυνατόν να συζητηθεί σε Θερινό Τμήμα, γιατί σύμφωνα με το Σύνταγμά μας, εθνική κυριαρχία της χώρας μπορεί να παραχωρηθεί μονάχα από την πλειοψηφία των τριακοσίων Βουλευτών της Βουλής, σύμφωνα με το άρθρο 28, παράγραφος 3 του Συντάγματός μας, αλλά και σύμφωνα με το άρθρο 27, παράγραφος 2.

Και για ποιο λόγο, κύριε Πρόεδρε; Πρώτα απʼ όλα, αυτό το μνημόνιο το οποίο καλείται η Βουλή να κυρώσει, λέει σʼ ένα πρώτο σημείο ότι η σύναψη και κύρωση του παρόντος Μνημονίου Κατανόησης κρίνεται ιδιαιτέρως επωφελής καθʼ όσον θα εξαλείψει την ανάγκη συνεχών διαβουλεύσεων για την υπογραφή επιμέρους συμφωνιών για κάθε άσκηση ή επιχείρηση του ΝΑΤΟ ξεχωριστά.

Το τονίζω γιατί ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Πλειοψηφίας, όταν πήρε το λόγο, είπε ότι πρόκειται για μία απλή συμφωνία με το ΝΑΤΟ.

Εμείς κατά πάγια πρακτική δεν κυρώναμε αυτές τις συμφωνίες με το ΝΑΤΟ. Όμως, εδώ πρόκειται για μία ειδική συμφωνία και φοβούμαι ότι ο συνάδελφος κ. Καραμάριος δεν έχει καν διαβάσει αυτό το Μνημόνιο.

Εδώ πρόκειται για διαδικασίες οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα να έχει άδεια χειρισμού σε κάθε περίπτωση το ΝΑΤΟ, χωρίς να ρωτά την ελληνική Κυβέρνηση. Αυτό είναι το ένα ζήτημα.

Το άλλο ζήτημα, σε άλλο σημείο αυτού του Μνημονίου, είναι ότι εκχωρούνται περιοχές επιχειρησιακής σημασίας στο ΝΑΤΟ. Και μάλιστα, αυτές οι περιοχές δεν καθορίζονται σ αυτό το Μνημόνιο, αλλά θα καθοριστούν στο μέλλον. Δηλαδή, εμείς τώρα καλούμαστε να αποφασίσουμε ότι θα δίνονται τέτοιες περιοχές, αλλά ποιες θα είναι οι περιοχές αυτές ούτε καν αναφέρεται, πράγμα που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο σε μία περίοδο όπου έχουμε προβλήματα με τη γείτονα χώρα και σε μία περίοδο όπου και το Κυπριακό βρίσκεται σε πολύ δύσκολη φάση.

Θέλω επιπλέον να τονίσω, κύριε Πρόεδρε, δύο ζητήματα. Το ένα είναι ότι αυτή η άδεια χειρισμού σε οποιαδήποτε περίπτωση, χωρίς προηγουμένως να υπάρχει άδεια από την ελληνική Κυβέρνηση, θεωρώ ότι ανοίγει πόρτες για δυνατότητες ανεξαρτητοποίησης της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων από την πολιτική ηγεσία. Επιπλέον, θεωρώ ότι, από τη στιγμή που ο Διοικητής του ΝΑΤΟ είναι Αμερικανός, δίνεται η δυνατότητα πλέον στην Αμερική να χειρίζεται ζητήματα εδαφικής ακεραιότητας και της χώρας μας, αλλά και της Ευρώπης γενικότερα.

Σας ευχαριστώ.

(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς)

Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης (Memorandum of Understanding) μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Ανώτατου Στρατηγείου των Συμμαχικών Δυνάμεων Ευρώπης (SHAPE) που αφορά στη συνεργασία μεταξύ του SHAPE και του Πολυεθνικού Συντονιστικού Κέντρου Στρατηγικών Θαλασσίων Μεταφορών των Αθηνών (AMSCC) και της Τεχνικής Συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Ανώτατου Στρατηγείου των Συμμαχικών Δυνάμεων Ευρώπης σχετικά με την εφαρμογή του Μνημονίου Κατανόησης που αφορά στη συνεργασία μεταξύ του Ανώτατου Στρατηγείου των Συμμαχικών Δυνάμεων Ευρώπης και του Πολυεθνικού Συντονιστικού Κέντρου Στρατηγικών Θαλασσίων Μεταφορών των Αθηνών (AMSCC)».

ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ: Κύριε Πρόεδρε, είναι γνωστό ότι το Πολυεθνικό Συντονιστικό Κέντρο Στρατηγικών Θαλασσίων Μεταφορών των Αθηνών έχει συμμετάσχει σε επιχειρήσεις που έχουν πολεμικό στόχο και χαρακτήρα.

Επιπλέον, είναι γνωστό ότι όλο το τελευταίο διάστημα έχει αναλάβει όχι μόνο θαλάσσιες μεταφορές αλλά και επιχειρήσεις που έχουν να κάνουν με χερσαίες και εναέριες μεταφορές.

Θεωρούμε ότι η προσπάθεια του Υφυπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Τασούλα να συγκαλύψει αυτή την πραγματικότητα, δεν είναι υπέρ της Ελλάδας ούτε του ελληνικού λαού. Εμείς καταψηφίζουμε αυτή τη συμφωνία, γιατί θεωρούμε ότι δεν προάγει τα συμφέρονται ειρήνης, των λαών γενικότερα αλλά και της χώρας μας, ιδιαίτερα σε μια τέτοια ευαίσθητη περίοδο που διανύουμε.

Ευχαριστώ.

Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Κύρωση του Προσθέτου Πρωτοκόλλου στις Συμβάσεις της Γενεύης της 12ης Αυγούστου 1949, σχετικά με την υιοθέτηση ενός προσθέτου διακριτικού εμβλήματος (Πρωτόκολλο 1,2,3).

ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ: Κύριε Πρόεδρε, εμείς ψηφίσαμε υπέρ και επιμένουμε σε αυτή τη θέση. Θεωρούμε ότι είναι ένα έμβλημα το οποίο είναι εκτός θρησκειών και πολιτισμών και αυτό είναι μια θετική κατεύθυνση. Γιʼ αυτό το υπερψηφίζουμε, παρά το γεγονός βεβαίως ότι θα θέλαμε να μην υπήρχαν πια πόλεμοι στην εποχή μας.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ