ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

14/04/2009

Η καθυστέρηση εκμετάλλευσης των Αυτοκινηματαξών διαιωνίζει την απαξίωση του ΟΣΕ

Ερώτηση Π.Λαφαζάνη προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών



Με την σύμβαση 93013-4014, που ενεργοποιήθηκε την 12/03/2004, ο ΟΣΕ προμηθεύτηκε 4 Αυτοκινητάμαξες για τη  σιδηροδρομική γραμμή Διακοπτού-Καλαβρύτων.

Η παράδοση της πρώτης Αυτοκινητάμαξας, σύμφωνα με την σύμβαση, θα γίνονταν τον Νοέμβριο του 2006 και της τέταρτης τον Φεβρουάριο του 2007.Για την κυκλοφορία τους, όμως, ήταν απαραίτητο να γίνει η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Διακοπτού-Καλαβρύτων η οποία, σύμφωνα με σχετικό έγγραφο της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης Υποδομής/Διεύθυνση Παραγωγής, προβλεπόταν να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2008.

Με βάση την ενημέρωσή μας, ενώ η παράδοση των 4 Αυτοκινηματαξών πραγματοποιήθηκε με μικρή απόκλιση από τις παραπάνω ημερομηνίες, η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, παρά το γεγονός ότι έχει περάσει ένα και πλέον έτος από την ημερομηνία που προσδιόριζε το προαναφερθέν έγγραφο της Γενικής Διεύθυνση Υποδομής. Αποτέλεσμα: οι Αυτοκινητάμαξες παραμένουν ακίνητες επί δύο και πλέον χρόνια.

Η διοίκηση του ΟΣΕ δεν φαίνεται να διδάσκεται από τις αδυναμίες του παρελθόντος, δεδομένου ότι το ίδιο φαινόμενο επαναλαμβάνεται διαχρονικά αφού πάντοτε προηγείται η προμήθεια τροχαίου υλικού και στη συνέχεια, με καθυστέρηση ετών, ολοκληρώνονται τα έργα υποδομής τόσο της γραμμής Κυλοφορίας όσο και των κτιριακών εγκαταστάσεων για τηv συντήρηση και την εναπόθεση του τροχαίου υλικού.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση τωv 20 πολυτελών ηλεκτροκίνητων - Αυτοκινηματαξών DESIRO ELECTRIC που προμηθεύτηκε ο ΟΣΕ με την Προγραμματική Συμφωνία 33α, οι οποίες μετά τηv παραλαβή τους παρέμειναν επί σειράν ετών ακίνητες στο ύπαιθρο, επειδή δεν είχαν ξεκινήσει τα έργα ηλεκτροκίνησης.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Πότε τελικά θα ολοκληρωθεί η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Διακοπτού-Καλαβρύτων; Υπάρχει άμεσο και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή της;

2.    Πότε θα τεθούν σε εκμετάλλευση οι Αυτοκινητάμαξες Διακοπτού-

        Καλαβρύτων;

3.    Σε ποιο σιδηροδρομικό δίκτυο πραγματοποιήθηκαν οι προβλεπόμενες από  την Σύμβαση δοκιμές παραλαβής των εν λόγω Αυτοκινηματαξών;

4.    Πότε υπεγράφησαν τα πρωτόκολλα παραλαβής των Αυτοκινηματαξών;

5.    Το γεγονός oτι οι Αυτοκινητάμαξες δεν λειτούργησάν καθόλου έχει ακυρώσει την εγγύηση καλής λειτουργίας τους ή εξακολουθεί να ισχύει;

6.    Έχουν κατασκευασθεί κτίρια επαρκώς εξοπλισμέvα για την συντήρηση και  εναπόθεση των Αυτοκινηταμαξών;

7.    Έχουν εκτιμηθεί τα απολεσθέντα έσοδα  του ΟΣΕ από την μη εκμετάλλευση των  Αυτοκινηταμαξών;

8.    Με δεδομένο ότι δεν τηρήθηκε το χρονοδιάγραμμα αναβάθμισης της γραμμής, χάθηκε η χρηματοδότηση του έργου;

9.    Έχουν αναζητηθεί ευθύνες σε επίπεδο των διορισθέντων από εσάς Διοικήσεων (Γενικοί Διευθυντές, Διευθύνοντες Σύμβουλοι);

Ο ερωτών βουλευτής

Λαφαζάνης Παναγιώτης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ