ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

17/12/2007

Οξυμμένη προβλήματα στέγασης Σχολείων της Αν. Αττικής

Ερώτηση Θ.Λεβέντη προς τον Υπουργό Παιδείας



Η περιοχή της Ανατολικής Αττικής είναι μια περιοχή με ταχεία πληθυσμιακή άνοδο. Τα τελευταία  χρόνια ο πληθυσμός έχει αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό που οι υπάρχουσες σχολικές υποδομές δεν επαρκούν για την εκπαίδευση των μαθητών. Αποτέλεσμα  αυτής της κατάστασης είναι σε πολλούς Δήμους οι μαθητές να στεγάζονται σε ακατάλληλα σχολικά κτίρια, σε κοντέϊνερς, βοηθητικούς χώρους και ενοικιαζόμενα οικήματα. Πολλά τμήματα λειτουργούν αριθμητικά πάνω από το ισχύον όριο, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων (χημείο, βιβλιοθήκη, Η/Υ) δεν υπάρχουν ή λειτουργούν ως αίθουσες διδασκαλίας.

Η κατάσταση αυτή υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση και δημιουργεί την εύλογη αγανάκτηση γονέων και μαθητών.

Συγκεκριμένα:

•    Το 2ο Δ.Σ. Μαρκοπούλου, λειτουργεί σε ενοικιασμένο κτίριο που δεν καλύπτει στοιχειώδεις εκπαιδευτικές ανάγκες, τα δε τμήματα έχουν αριθμό μαθητών πάνω από 25 με αποτέλεσμα  τα παιδαγωγικό έργο να μην είναι αυτό που αρμόζει σε μια  σύγχρονη κοινωνία. Πολλά από τα τμήματα του σχολείου στεγάζονται σε προκατασκευασμένες αίθουσες.

•    Στο 1ο Δ.Σ. Μαρκοπούλου, τα αποδυτήρια και η αίθουσα χημείου μετατράπηκαν σε αίθουσες διδασκαλίας για να καλυφθούν οι ανάγκες.

•    Στο Γυμνάσιο Πόρτο Ράφτη στεγάζεται από φέτος και η Α΄ Λυκείου. Οι υπάρχοντες χώροι δε θα επαρκούν τα επόμενα χρόνια για να στεγάσουν και τις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου.

•    Τα 3 υπάρχοντα Νηπιαγωγεία δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού με αποτέλεσμα πολλοί γονείς να έχουν εξαναγκασθεί να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία υποχρεούμενοι έτσι σε δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος.

•    Το 3ο Δ.Σ. Παλλήνης δεν έχει άδεια οικοδομής με αποτέλεσμα να μην μπορεί να επέμβει ο  ΟΣΚ για να ρυθμίσει προβλήματα που προκύπτουν.

•    Στο 2ο Δ.Σ. Ραφήνας στον υπάρχοντα προαύλιο χώρο έχουν προστεθεί ξύλινες κατασκευές που χρησιμοποιούνται ως αίθουσες.

•    Στο 1ο και 3ο Δ.Σ. Γέρακα, υπάρχουν λυόμενα κτίρια εντός των αύλειων χώρων των σχολείων.

•    Στο 8ο Ν/γ Παλλήνης η στέγαση είναι επικίνδυνη κι ο αύλειος χώρος είναι κοινόχρηστος χώρος πολυκατοικίας και μαγαζιού με χώρο στάθμευσης.

•    Στο 2ο και 4ο Ν/γ Ραφήνας και 2ο Ν/γ Αρτέμιδας τα νήπια κάνουν μάθημα στο διάδρομο.

•    Στο Ν/γ Τύμβου Μαραθώνα, τα νήπια κάνουν μάθημα σε ακατάλληλο και παλιό νοικιασμένο σπίτι.

Τα συγκεκριμένα προβλήματα έχουν φτάσει σε οριακό σημείο και χρειάζονται να δρομολογηθούν άμεσες λύσεις για να καλυφθούν οι ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Τι μέτρα θα ληφθούν άμεσα, ώστε να λυθεί το πρόβλημα στέγασης του 2ου Δ.Σ. Μαρκόπουλου; Θα προχωρήσει η Πολιτεία στην ανέγερση καινούριου κτιρίο, ώστε να στεγασθεί;

2.    Σκοπεύει το Υπουργείο να προχωρήσει στην ίδρυση και ανέγερση 3ου Δ.Σ. στο Μαρκόπουλο, ώστε να αποσυμφορηθεί το 1ο Δ.Σ.;

3.    Θα ιδρυθεί και θα ανεγερθεί 4ο Ν/γ στο Μαρκόπουλο;

4.    Είναι σε άμεση προτεραιότητα και με ποιο χρονοδιάγραμμα η ανέγερση διδακτηρίου για να στεγασθεί το Λύκειο στο Πόρτο Ράφτη το οποίο σήμερα φιλοξενείται στο υπάρχον Γυμνάσιο;

5.    Για ποιους λόγους το 3ο Δ.Σ. Παλλήνης στερείται άδειας οικοδομής;

6.    Θα ιδρυθεί και θα ανεγερθεί νέο Δ.Σ. στη Ραφήνα και στο Γέρακα, ώστε να μην είναι αναγκασμένοι οι μαθητές να κάνουν μάθημα σε προκατασκευασμένες αίθουσες όπως συμβαίνει στο 2ο Δ.Σ. Ραφήνας και στο 1ο και 3ο Δ.Σ. Γέρακα;

7.    Με ποιους τρόπους θα αντιμετωπισθεί το πρόβλημα στέγασης στο 8ο Ν/γ Παλλήνης, στο 2ο και 4ο Ν/γ Ραφήνας καθώς και στο 2ο Ν/γ Αρτέμιδος;

8.    Θα ανεγερθεί νέο σύγχρονο σχολικό κτίριο για να στεγασθούν οι μαθητές στο Ν/γ Τύμβου Μαραθώνα;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ