ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

18/04/2007

Επιτακτική η ανάγκη αναβάθμισης του ρόλου της Πλοηγικής Υπηρεσίας

Ερώτηση του Φώτη Κουβέλη προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας



«Ο νησιωτικός χαρακτήρας της χώρας μας, φαινόμενο μοναδικό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δημιουργεί ιδιαίτερες ανάγκες για επαρκείς και ποιοτικές συγκοινωνίες και μεγεθύνει τις υποχρεώσεις της Πολιτείας».

Το ως άνω κείμενο, καταχωρημένο στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, διαψεύδεται δυστυχώς κατά κράτος, από το πλήθος των αναπάντητων ερωτημάτων  που αναδύονται από το τραγικό ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου στη Σαντορίνη και αναδεικνύουν την τραγική ανεπάρκεια των μηχανισμών πρόληψης και αντιμετώπισης κρίσεων.

Ειδικότερα, στον τομέα της πρόληψης ναυτικών ατυχημάτων, επισημαίνουμε ότι αγνοήθηκαν από τους αρμόδιους φορείς οι προτάσεις της Πλοηγικής Υπηρεσίας, η οποία εδώ και χρόνια, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες από την προφανή και πρωτοφανή υποβάθμιση της λειτουργίας της.

Επισημαίνοντας ότι το τραγικό ναυάγιο δεν θα είχε συμβεί, εάν επέβαινε πλοηγός, η Πανελλήνια Ένωση Πλοηγών τονίζει ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα η οποία, από άγνοια ή από υποτίμηση των κινδύνων, απαλλάσσει τόσες πολλές κατηγορίες πλοίων από την υποχρεωτική πλοήγηση και υπενθυμίζει ότι το SEA DIAMOND ήταν εντεταγμένο σε αυτές τις απαλλαγές.

Επιπροσθέτως, τονίζει ότι έχει αποτραπεί από τους αρμόδιους η ίδρυση νέων πλοηγικών σταθμών σε λιμάνια με μεγάλη αύξηση πλοίων, αλλά και σε εξαιρετικά επικίνδυνα περάσματα όπως η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η οποία είναι η μοναδική γέφυρα στην Ευρώπη κάτω από την οποία διέρχονται τα πλοία χωρίς πλοηγό.

Δεδομένης της ιδιαιτερότητας και πολυμορφίας του ελληνικού νησιωτικού χώρου, αλλά και του μεγάλου βαθμού  επικινδυνότητας των ελληνικών λιμένων,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

•    Γιατί αγνοήθηκαν οι προτάσεις των ελλήνων πλοηγών, οι οποίοι με το έργο τους προστατεύουν την ανθρώπινη ζωή, τις λιμενικές εγκαταστάσεις και το θαλάσσιο περιβάλλον από ενδεχόμενα ναυτικά ατυχήματα;

•    Γιατί δεν αντικαταστάθηκε ο έκτακτος πλοηγός ο οποίος απεχώρησε το 2000 από τον λιμένα της Σαντορίνης;

•    Προτίθεται, έστω και εκ των υστέρων, να αποδεχθεί τις προτάσεις των πλοηγών για:

α) άρση όλων των απαλλαγών από την υποχρεωτική πλοήγηση, πλην των πλοίων της ακτοπλοϊας;

β) πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων στους υπάρχοντες πλοηγικούς σταθμούς της χώρας;

γ) δημιουργία νέων πλοηγικών σταθμών σε σημαντικούς λιμένες με αυξημένη κίνηση, αλλά και στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, προς αποφυγήν νέου τραγικού ατυχήματος;

Ο ερωτών βουλευτής

Φώτης Κουβέλης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ